Rozeznałem temat dostępu do N2O lokalnie w Trójmieście. Dużo wyjaśniła mi Pani z firmy:Wisnia pisze:Zdecydowałem się na kupno butli do samochodu na N2O. Cena nie zachęca ale na szczęście to jedno razowy wydatek. Jak dobrze pójdzie może w przyszłym miesiącu uda mi się ją kupić.
Chce również rozpocząć prace nad tymi silnikami. Tylko nadal frapują mnie kwestie prawne czy nie złamię prawa? Z tego co próbowałem się dowiedzieć to nie. Ale czy na pewno?
Air Liquide Polska Sp. z o.o. Region Północ (firma francuska)
Popiela 26 , 81-547 Gdynia
TEL (58)7320000
Pani potwierdza że do N2O medycznego nie mamy dostępu. Niezbędne jest posiadanie działalności medycznej (apteka, gabinet stomatologiczny) i lekarza lub farmaceutę na etacie. Natomiast N2O techniczny jest dostępny bez ograniczeń. I tak:
N2O techniczny czystość 2,5 oznacza 99,5% czystości (liczba przed przecinkiem oznacza ilość "9" w procencie czystości)
Butla 10l z zawartością 7,5 kg kosztuje według katalogu 367 zł netto => 49zł/kg
Butla 50l z zawartością 37,5 kg - cena wywoławcza 902 zł => 24zł/kg
Do tego dochodzi dzierżawa dzienna butli 30-70 gr, ale na rok z góry min 200 zł netto niezależnie od wielkości butli.
Generalnie nie napełnia się butli klientów, ale w Poznaniu i gdzieś jeszcze napełniają. Odchodzą od napełniania, bo potem klienci reklamują czystość i nie ma jak tego zweryfikować. W ich butli musi być 99,5% N2O. Oczywiście można się targować
Nie mam jeszcze oferty od konkurencji (Linde), w każdym razie na pewno nie jesteśmy zdani na samochodziarzy. W krótce na firmę SpaceForest kupujemy dużą butlę z abonamentem. Jeśli będziemy dużo zużywać - ceny spadną. Gaz będzie więc dostępny w przystępnej cenie, na początek około 25 zł/ kg.
Musimy tylko zdobyć jakieś butle do transportu wewnątrz PTR. Posiadam 3 oryginalne aluminiowe butle firmy Sperian od gazów kalibracyjnych objętości 1,7 l i wytrzymałości znamionowej 50 bar. Mogłyby się nadać do przesyłania na początek. Co o tym sądzicie?