Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
michał93
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 30
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Toruń

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: michał93 » środa, 6 lip 2011, 11:03

Cześć

ziarna inhibituje poprzez malowanie farbą, nie stosuje dodatkowej osłony papierowej.

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 695
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: Kacper » środa, 6 lip 2011, 11:53

Też miałem takie przypadki, co prawda w rurkach PVC bardzo rzadko natomiast w rurkach z PP to praktyczne co drugi silnik był nieszczelny.

Tak wygląda przecięt(n)a dysza w rurce PP po odpaleniu:
2.jpg
2.jpg (104.11 KiB) Przejrzano 1447 razy
A lot wyglądał tak:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EZfdWcDI7-w[/youtube]

Myślę, że posmarowanie końców rurki od środka silikonem powinno znacząco pomóc. Przy odlewnio trzeba też szczególnie zwrócić uwagę na usuniecie wszystkich bąbelków z CX5.

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2192
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: jaskiniowiec » środa, 6 lip 2011, 13:10

Może pomoże patent Pinota. Rurkę PCW smarujemy od środka klejem do rur PCW, wypełniamy dolną część drobniuśkim, suchym, odpylonym piaskiem. Ubijamy to jakimś kołkiem drewnianym, wysypujemy piasek i zostawiamy to do wyschnięcia. Wlewając potem CX5 następuje częściowe związanie betonu ze ściankami. Przy pewnej praktyce, oraz dobrym kleju można w ten sposób odlewać dysze bez zaginania ścianek PCW.

Awatar użytkownika
ArturroKRK
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: ArturroKRK » środa, 6 lip 2011, 15:05

No ja przy wklejaniu dysz i zatyczek brałem papier ścierny 60-80 , wsadzałem zwiniętą rolkę do środka i przez moment kręciłem. W ten sposób wewnątrz powstaje mnóstwo poziomych żłobień które bardzo nieznacznie osłabiają rurkę (praktycznie w ogóle) a bardzo zwiększają przyczepność kleju i cementu.

Awatar użytkownika
michał93
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 30
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Toruń

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: michał93 » środa, 6 lip 2011, 20:12

Dzięki za rady ,spróbuje najpierw zastosować silikon.

Awatar użytkownika
ArturroKRK
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: ArturroKRK » środa, 13 lip 2011, 20:50

Ha :smile: Dzisiaj odbyła się kolejna próba silnika... Tym razem mniej paliwa - według SRM zacisk wynosił około 200... i piękne CATO... z całego silnika i mocowania do hamowni znalazłem ( na szczęście) tylko dyszę :grin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1C59hqKjBA8[/youtube]

Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: Erich » środa, 13 lip 2011, 21:00

:grin: Niezłe CATO :wink:
Ostatnio zmieniony czwartek, 4 paź 2012, 19:03 przez Erich, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: kermit » sobota, 16 lip 2011, 12:01

ksp. :smile:
A czy ziarno było zainhibitowane na powierzchni styku ze ,ścianką silnika?
jesli nie to zaliczyłeś klasyczną "Xplozję"
http://wiki.rakiety.org.pl/index.php?title=Xplozja
"...co do reszty to uważam że Kartagina musi być zburzona. "

Awatar użytkownika
ArturroKRK
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: ArturroKRK » sobota, 16 lip 2011, 12:43

Karmelek glukozowo saletrowy był wylewany na gorąco do inhibitacji zrobionej z kilku warstw papieru nawijanego na aluminiową rurkę i klejonego wikolem. Ogólnie Inhibitacja jest sztywną papierową rurką... A wg. mnie CATO było ze względu jednak na zbyt duże ciśnienie...

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2192
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: jaskiniowiec » poniedziałek, 18 lip 2011, 00:21

Wlać w inhibitację karmelek, to za mało. Karmelek ma sporą rozszerzalność cieplną. Mogły jednak być szczeliny. Lepiej jest albo zaklejać papierem gotowe ziarno, albo (póki karmelek jezscze ma koło 70-80 stC przyprasować go trochę.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość