Silnik Iskra325

Czyli serca naszych niebolotów !
Bdabrowski
**
Posty: 38
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok

Silnik Iskra325

Post autor: Bdabrowski » wtorek, 4 sie 2020, 20:05

Witajcie, ostatnio rozpocząłem budowę silnika do mojej rakiety. Silnik zaprojektowany w SRM'ie i Fusion360. Cała konstrukcja ma mieć około 325 Ns oraz 180 N ciągu wraz z czasem palenia wynoszącym 1,8-1,9s. Obrazek.
Dysza wykonana z grafitu, umieszczona w aluminiowej osłonie. Nie mam jeszcze pomysłu na umieszczenie uszczelki przy łączeniu dyszy z korpusem. Jakieś pomysły? Myślałem o umieszczeniu o-ringa pomiędzy ziarnem a dyszą na wzór mikrohybrydy mh16. Niestety nie mam jak wytoczyć rowka, bo dysponuję tylko frezarką cnc.
Parametry:
Impuls 325Ns
ciąg 180N
długość silnika 175mm
średnica zewn. 40mm
średnica wewn. 36mm
Załączniki
Screenshot 2020-08-04 at 20.57.37.png
Screenshot 2020-08-04 at 20.57.37.png (195.39 KiB) Przejrzano 1056 razy
We must go to space!

Awatar użytkownika
Daniel
***
Posty: 135
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Silnik Iskra325

Post autor: Daniel » wtorek, 4 sie 2020, 21:15

Bdabrowski pisze:
wtorek, 4 sie 2020, 20:05
Niestety nie mam jak wytoczyć rowka, bo dysponuję tylko frezarką cnc.
Najprościej to zaopatrzyć się w frez tarczowy i przejechać po obwodzie, np. coś takiego:
https://www.saratools.com/ProductDetail ... 2913600195

19.5mm średnicy roboczej, trzpień 10mm i grubość tarczy 3mm, więc jest on dość uniwersalnym i wygodnym rozwiązaniem.
Używam tych narzędzi i mogę polecić, mają dystrybutora w Polsce - firma Abplanalp.
Czasem można upolować takie frezy produkcji chińskiej dość tanio na allegro, ale trzeba by podzwonić i popytać jaką mają średnicę przy tarczy żeby nie było niespodzianek. Szukaj pod hasłem frez teowy lub frez do rowków Woodrufa.

stansz
***
Posty: 131
Rejestracja: poniedziałek, 18 lut 2019, 11:13
Lokalizacja: Białystok

Re: Silnik Iskra325

Post autor: stansz » środa, 5 sie 2020, 09:43

Cześć Dąbrowski.
Uszczelnienie zatyczki i dyszy moja propozycja jest taka . Użyć precyzyjnie dawkując silikonu wysokotemperaturowego , n przykład z Castoramy. I może jeszcze zrobić fazkę na obrzeżu pierścienia zatyczki i aluminiowego pierścienia dyszy aby więcej silikonu dostało się pomiędzy pierścień dyszy i korpus. Widzę , że pierścień i zatyczka są śrubami mocowane do korpusu.
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski

Bdabrowski
**
Posty: 38
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok

Re: Silnik Iskra325

Post autor: Bdabrowski » wtorek, 20 paź 2020, 18:49

Po wielu godzinach przemyśleń i przeprojektowywania udało mi się osadzić szczelinę na uszczelkę oring. Co prawda sam jej nie wykonam, więc prototypy będą uszczelnione według pomysłu podanego przez kolegę wyżej. Natomiast grafitowa dysza na swoim miejscu wchodzi na scisk. Po wyfrezowaniu obejmy podgrzewam ją, aby zwiększyć średnicę, a potem osadzam w niej grafitowy element i wszystko zostawiam do ostygnięcia (dysza nie maszans wypaść ze względu na zwężenie obejmy przy jej końcu). Pierwszy prototyp sinika jest wykonany i może go przetestuję na początku listopada. W pierwszych testach zamiast aluminiowego uchwytu oringa wykorzystam plastik z drukarki 3D, aby stworzyć ewentualny unkt awarii w razie dziwnego zachowania silnika (część plastikowa powinna wytrzymac co najmniej 1 strzał silnika przy nominalnym ciśnieniu).
Tu zdjęcia tego otóż prototypu:
122330205_3424195804330312_3248041325763230983_n.jpg
122330205_3424195804330312_3248041325763230983_n.jpg (494.86 KiB) Przejrzano 462 razy
Pęknięta dysza to efekt osadzania (za mało podgrzałem chyba)
122231302_705305970077198_6068750648025895569_n.jpg
122231302_705305970077198_6068750648025895569_n.jpg (440.76 KiB) Przejrzano 462 razy
122267762_1032640633825539_22851328918991427_n.jpg
122267762_1032640633825539_22851328918991427_n.jpg (520.66 KiB) Przejrzano 462 razy
122256832_677447596497071_2128113190551851836_n.jpg
122256832_677447596497071_2128113190551851836_n.jpg (314.09 KiB) Przejrzano 462 razy
I tak, wiem jakość wykonania tych części jest daleka do perfekcji, ale niestety nie posiadam niektórych maszyn.
Mam nadzieję, że silnik nadal odpali i nie wybuchnie (z obliczeń wynika, żę ciśnienie maksymalne wyniesie 2,5 Mpa, rura alu o ściance 2mm powinna to znieść).
We must go to space!

Bdabrowski
**
Posty: 38
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok

Re: Silnik Iskra325

Post autor: Bdabrowski » wtorek, 20 paź 2020, 19:05

Jeszcze jedno, po zmianie kilku parametrów w SRM uzyskałem sporo większy impuls, tylk nie wim czy nie jest coś źle, bo na tych samych danych w programie open motor uzyskuje około połowy ciągu wyznaczonego w SRM'ie. Jakieś pomysły skąd ta różnica?
We must go to space!

ODPOWIEDZ