zaciskarka do rur alu

Czyli to, czego potrzebujesz aby bezpiecznie i dobrze wykonywać podstawowe prace modelarskie
Awatar użytkownika
Gość

zaciskarka do rur alu

Post autor: Gość » wtorek, 10 lip 2007, 21:18

Witam !

Pytanie kieruję głównie do kol. KSARDa. Ponieważ widzę że głównie używasz korpusów aluminiowych i zaciskasz końcówki. Mam pytanko odnośnie tej zaciskarki , czego używasz i do jakich rur się taka zaciskarka nadaje tzn. średnica min. - max. i gr. ścianki min. max. Ewentualnie jakbyś mógł rzucić link do takiego urządzenia :wink:





pozdrawiam

blawo

Awatar użytkownika
Gość

Post autor: Gość » wtorek, 10 lip 2007, 22:11

Oczywiście,że chodzi o wykonywanie silników. Co do działu to się właśnie zastanawiałem gdzie umieścić temat , ale bardziej mi to pasowało pod technologią :wink: co się niezaprzeczalnie łączy ze sprzętem :wink:



pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gość

Post autor: Gość » środa, 11 lip 2007, 12:00

Silnik robia Mały z Ksardem :) dlatemu nazywa się MaKs. Tylko przypominam. Z tego co mi wiadomo to jest przerobiona maszynka do obcinania rur ale jak przerobiona (tzn co wstawione zamiast ostrza) to nie wiem :(

Awatar użytkownika
malyro
PROFI
Posty: 142
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: malyro » niedziela, 25 lis 2007, 23:31

Witam !

Obecnie wykorzystuje tylko zaciskarkę wykonaną własnoręcznie w/g mojego pomysłu.

Obrazek

Są wykorzystywane dwa wymienne kółka formujące.

Jeden do ociskania (prosty)drugi do zaginania krawędzi(pod kątem)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 735
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: zaciskarka do rur alu

Post autor: Kacper » wtorek, 14 cze 2011, 10:04

Zainspirowany efektami działanie tej zaciskarki zamontowałem w tokarce kawałek rurki 20x1 i zagniatałem za pomocą łożyska na osi. Efekt niespodziewanie dobry. Krawędź rurki można zagiąć do wewnątrz po kątem 90o, nie widać żadnych pęknięć a grubość materiału to 1,3mm więc będzie trzymać solidnie.
Niestety do takiego zagniatanie silników będzie potrzebna większa tokarka albo trochę zmodyfikowana zaciskarka.
W każdym razie rozwiązanie bardzo lekkie i mocne, wystarczy wkleić na silikonie krążek z blachy alu i mamy gotowe zamknięcie silnika.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość