Forma do ziarna paliwa

Czyli to, czego potrzebujesz aby bezpiecznie i dobrze wykonywać podstawowe prace modelarskie
Awatar użytkownika
mateuszw106
****
Posty: 195
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Forma do ziarna paliwa

Post autor: mateuszw106 » sobota, 19 lut 2011, 23:22

Hej !


Denerwują mnie już ciągłe problemy z robieniem kanałów i innych rzeczy, które muszę zrobić w kilkanaście sekund po nalaniu paliwa do korpusu. Dlatego obmyśliłem, jak zrobić formę do ziarna paliwa.
Będzie to wyglądało mniej więcej tak:
Rurka ( średnica taka jak korpus silnika ) będzie rozcięta na pół i złączona albo opaskami albo takimi fajnymi "trzymajkami" to rurek z kablami.
Pręt o średnicy takiej jaki ma być kanał zalewamy w betonie o średnicy rurki.
Rurkę od środka obklejamy jedną warstwą zwykłej taśmy, żeby nie było problemu z wkładaniem ziarna do docelowego korpusu, ziarno będzie po prostu mniejsze.
Do owej rurki władamy wcześniej przygotowany pręt w betonie i gotowe. Teraz tylko zalać to paliwem.

Jak paliwo zastygnie to wyciągamy pręt, a rurkę otwieramy.


Jeśli ktoś nie rozumie z opisu jak to ma wyglądać, mogę wkleić rysunek.

Niestety wszystko to, to teoria. Dopiero w przyszłym tygodniu będę miał czas zrobić taką formę i ją wypróbować. Aczkolwiek sądzę, że sie uda.
Jak się wszystko powiedzie, to w przyszłym tygodniu dam zdjęcia tej formy.

Pzdr

Awatar użytkownika
placydo
PROFI
Posty: 596
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Re: Forma do ziarna paliwa

Post autor: placydo » sobota, 19 lut 2011, 23:49

Wujek Jaskiniowiec radził - a ja się posłuchałem i nie żałuję:
"Sorbitol"
Nie kombinuj - nie ma sensu.

Taśma klejąca pod wpływem ciepła jakoś się nie klei - a raczej odkleja i deformuje.

Awatar użytkownika
tygrys
**
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Trondheim , Szczecin

Re: Forma do ziarna paliwa

Post autor: tygrys » niedziela, 20 lut 2011, 00:33

Poszukaj w temacie Rocket Tools opisałem tam budowę prostej formy do odlewania ziarna , dobrze przetestowana na kilku kilogramach paliwa kno3/cukier . Sorbitol nie zawsze jest łatwo dostępny , drogi i paliwo na nim bardziej chłonie wilgoć na początek polecam glukozę oraz rękawiczki żeby nie było poparzeń .

Awatar użytkownika
placydo
PROFI
Posty: 596
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Re: Forma do ziarna paliwa

Post autor: placydo » niedziela, 20 lut 2011, 01:19

tygrys pisze:Poszukaj w temacie Rocket Tools opisałem tam budowę prostej formy do odlewania ziarna , dobrze przetestowana na kilku kilogramach paliwa kno3/cukier . Sorbitol nie zawsze jest łatwo dostępny , drogi i paliwo na nim bardziej chłonie wilgoć na początek polecam glukozę oraz rękawiczki żeby nie było poparzeń .
Myślę jedno piszę drugie. Chodziło mi o glukozę (w aptece kupisz bez problemu).

Awatar użytkownika
Adam
Supersonic PROFI
Posty: 392
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Forma do ziarna paliwa

Post autor: Adam » niedziela, 20 lut 2011, 10:38

Witam!
mateuszw106 pisze:Jak paliwo zastygnie to wyciągamy pręt (...) Niestety wszystko to, to teoria.
Kwestia stosowanej technologii i odczynników. W moim przypadku "jak paliwo zastygnie to już nie wyciągamy pręta, próbujemy go kiwać i rozpaczliwie pukamy młotkiem aż paliwo się rozleci i nici z całej roboty". Ja stosuję rurkę jako rdzeń i do wyjęcia ogrzewam ją przez puszczenie przez nią pary albo wrzątku. Paliwko mięknie w miejscu styku i rura wychodzi bez problemu :mrgreen:. Jest tu jednak potrzebne pewne wyczucie - może się zdarzyć, że rurka rozszerzy się temperaturowo za szybko i rozsadzi bloczek.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
mateuszw106
****
Posty: 195
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Forma do ziarna paliwa

Post autor: mateuszw106 » niedziela, 3 kwie 2011, 21:02

Hej,
Ostatnio szukałem rurek stalowych, aluminiowych, ocynkowanych itd. pod formę do ziarna. Żadnego odpowiedniego rozmiaru nie wyszukałem Obrazek
Śr. wew. silnika to ok. 35mm. Rurki posiadały albo 37 albo 29. Jakieś pomysły ? Myślałem też, żeby wziąć za formę po prostu rurkę od silnika, ale wtedy trzeba by jakimś sposobem równomiernie zmniejszyć jej śr.wew. alby dało się jeszcze pomalować ziarno.

Awatar użytkownika
Luk
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 98
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Libiąż

Re: Forma do ziarna paliwa

Post autor: Luk » niedziela, 3 kwie 2011, 21:14

mateuszw106 pisze:Myślałem też, żeby wziąć za formę po prostu rurkę od silnika, ale wtedy trzeba by jakimś sposobem równomiernie zmniejszyć jej śr.wew. alby dało się jeszcze pomalować ziarno.


No i dobrze myślałeś :wink: . Bierzesz rure od silnika, do środka wszadzasz wcześniej zwinięty w rulon kawałek kartki A4 (jak do drukarek). Kartka taka po włożeniu będzie chciała się "rozepchać" i ładnie przylgnie do ścianek (musisz wcześniej ją zrolować na podobnej średnicy jak silnik a końcówki kartki około 10mm na średnicy mniejszej niż wewnętrzna silnika). Zalewasz taką forme paliwem, dzięki tej kartce masz już wstępną inhibitacje. Odwijasz kartke ile Ci potrzeba (możesz odwinąć tyle aby ziarno obwinięte było tylko jedną warstwą + zakładka jakieś 10mm). Następnie wszytstko sobie malujesz jak chciałeś i już :smile: . Ja tak robie z ta kartką i zawsze wychodzi jak trzeba :wink:

Pozdr.Luk

Awatar użytkownika
mateuszw106
****
Posty: 195
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Forma do ziarna paliwa

Post autor: mateuszw106 » poniedziałek, 4 kwie 2011, 06:23

Ok, dzięki. Mam nadzieję, że i mi się uda Obrazek

Awatar użytkownika
placydo
PROFI
Posty: 596
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Re: Forma do ziarna paliwa

Post autor: placydo » poniedziałek, 4 kwie 2011, 09:13

ja do tego używam jeszcze aluminium z puszki od piwa (a raczej używałem bo dla mnie robienie silników straciło sens ;)) tj. wycinam pasek szerokości ziarna i wkładam jako ostatnią warstwę - tą która styka się z paliwem. Po ostygnięciu paliwo wręcz odpada od aluminium (łatwo daje się oderwać) i ma szklistą powierzchnię.

Awatar użytkownika
POczatkujacy
***
Posty: 91
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Re: Forma do ziarna paliwa

Post autor: POczatkujacy » poniedziałek, 4 kwie 2011, 15:20

Czemu uważasz że robienie silników straciło sens? A swoją droga to z tę puszką dobryy pomysł.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość