Rakieta dwustopniowa Wołchow
-
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: lublin
- andżej
- Supersonic PROFI
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Witam
Cieszę się że podoba się Wam to co robimy to bardzo motywuje do dalszych prac.
Dane z GPS nie powalają . Z symulowanych 500m wyszło zaledwie 170m a przebieg lotu jest mocno zniekształcony (faza lotu silnikowego).
http://rakiety.pomorze.pl/foty/V107.GPS.jpg
Jak widać tanie odbiorniki GPS średnio nadają się do rakiet. Pozostaje jeszcze przetestować czy pomiar wysokości z GPS pokrywa się z wskazaniami altimetru ale to dopiero w nastepnym modelu.
Pozdr.
Dopisane: Jest już kilka zdjęć w galerii na http://picasaweb.google.com/andrzejmag
i film OSZ w nieco lepszej jakości http://rakiety.pomorze.pl/filmy/V107.OSZ.ASF
Cieszę się że podoba się Wam to co robimy to bardzo motywuje do dalszych prac.
Dane z GPS nie powalają . Z symulowanych 500m wyszło zaledwie 170m a przebieg lotu jest mocno zniekształcony (faza lotu silnikowego).
http://rakiety.pomorze.pl/foty/V107.GPS.jpg
Jak widać tanie odbiorniki GPS średnio nadają się do rakiet. Pozostaje jeszcze przetestować czy pomiar wysokości z GPS pokrywa się z wskazaniami altimetru ale to dopiero w nastepnym modelu.
Pozdr.
Dopisane: Jest już kilka zdjęć w galerii na http://picasaweb.google.com/andrzejmag
i film OSZ w nieco lepszej jakości http://rakiety.pomorze.pl/filmy/V107.OSZ.ASF
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Niewiele brakowało żeby rakieta w ogóle nie zeszła z wyrzutni .
Dokonałem sekcji zwłok silnika startowego.
Rakieta poleciała tylko dlatego że zacisk zwiększył się z powodu nagaru.
Przekrój krytyczny dyszy zmienił średnicę z 12,6mm na 9,6 mm.
Naprawdę nie należy wychładzać silników
Co do umieszczania filmików na youtube ... hmm, zastanowimy się
pzdr
Dokonałem sekcji zwłok silnika startowego.
Rakieta poleciała tylko dlatego że zacisk zwiększył się z powodu nagaru.
Przekrój krytyczny dyszy zmienił średnicę z 12,6mm na 9,6 mm.
Naprawdę nie należy wychładzać silników
Co do umieszczania filmików na youtube ... hmm, zastanowimy się
pzdr
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Cześć
Paliwo miało nieco inny skład względem próby na hamowni. zawartość KN podskoczyła z 60 do 62%, zaś zawartość metali spadła z 25 do 21%. Paliwa było więcej - tym samym wzrósł zacisk, a użyte proszki metali były bardziej rozdrobnione. Zapłonnik na karmelku magnezowym 2g taki sam jak w próbie na hamowni.
Spodziewałem się szybszego spalania.
Zresztą zapaliło od razu, tylko nie chciało się zacisnąć.
Z tą flarą przy -20 st. to całkiem możliwe
pzdr
Paliwo miało nieco inny skład względem próby na hamowni. zawartość KN podskoczyła z 60 do 62%, zaś zawartość metali spadła z 25 do 21%. Paliwa było więcej - tym samym wzrósł zacisk, a użyte proszki metali były bardziej rozdrobnione. Zapłonnik na karmelku magnezowym 2g taki sam jak w próbie na hamowni.
Spodziewałem się szybszego spalania.
Zresztą zapaliło od razu, tylko nie chciało się zacisnąć.
Z tą flarą przy -20 st. to całkiem możliwe
pzdr
-
- Teoretyk
- Posty: 102
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Serock
Jeśli chodzi o GPS to dowiedziałem się gdzieś (to były chyba nawet 2 źródła), że moduły mają wewnętrzne zabezpieczenia i tracą programowo namiar po przekroczeniu przyśpieszenia 4g lub 18 km wysokości lub prędkość (nie pamiętam dokładnej liczby, chyba 500 km/h).
Ma to utrudnić naprowadzanie rakiet korzystając z amerykańskich satelitów przez kraje jak Iran lub Korea płn.
Podobno większość modułów obecnie produkowanych traci namiar kiedy przynajmniej dwa z tych kryteriów spełnione.
Jak bardzo to wpływa na wskazania? Nie mam danych.
No i oczywiście olbrzymie gratulacje!
Ma to utrudnić naprowadzanie rakiet korzystając z amerykańskich satelitów przez kraje jak Iran lub Korea płn.
Podobno większość modułów obecnie produkowanych traci namiar kiedy przynajmniej dwa z tych kryteriów spełnione.
Jak bardzo to wpływa na wskazania? Nie mam danych.
No i oczywiście olbrzymie gratulacje!
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
A jednak masz rację.
Przepraszam, skoro wszyscy zrobili na tą tezę wielkie oczy, poszedłem posprawdzać czy czegoś nie przeoczyłem.
Wąchając strzykawkę którą dozowałem żywicę wiem napewno że użyłem Epidianu 53 (tego żadkiego), natomiast test na hamowni był na Epidianie 5 (tym gęstym).
Nie wiem jak mogłem takiej zmiany nie zapisać ...
Epidian 53 lepiej wysyca składniki paliwa, zapisałem tylko że przy 14% wyciekał z formy podczas prasowania. Zatem prawdopodobnie na niską temperaturę nałożył się efekt mniejszej porowatości paliwa.
Można skwitować że inne paliwo było po prostu.
pzdr
Przepraszam, skoro wszyscy zrobili na tą tezę wielkie oczy, poszedłem posprawdzać czy czegoś nie przeoczyłem.
Wąchając strzykawkę którą dozowałem żywicę wiem napewno że użyłem Epidianu 53 (tego żadkiego), natomiast test na hamowni był na Epidianie 5 (tym gęstym).
Nie wiem jak mogłem takiej zmiany nie zapisać ...
Epidian 53 lepiej wysyca składniki paliwa, zapisałem tylko że przy 14% wyciekał z formy podczas prasowania. Zatem prawdopodobnie na niską temperaturę nałożył się efekt mniejszej porowatości paliwa.
Można skwitować że inne paliwo było po prostu.
pzdr
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: