Witam! Moje kolejne pytanie.
Która (i dlaczego) z tych substancji (Benzyna, Jet A-1, Diesel) nadaje się najlepiej na paliwo rakietowe (z punktu widzenia amatora).
PS: Te pytania zadaje z czystej ciekawosci, nie mam zamiaru wykorzystywania tych informacji w żadnym nierozsądnym celu.
PPS: Oczywiście znawcą nie jestem ale podstawy (np: znajomość cykli spalania, w miarę ogarniam), nie trzeba mi wszystkiego tłumaczyć.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Paliwo ciekłe.
-
- ****
- Posty: 165
- Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
- Kontakt:
Re: Paliwo ciekłe.
Jet A-1 jest najbardziej energetycznym z tych paliw. Jest to tak naprawdę diesel, tylko w czystszej postaci. Moim zdaniem diesel byłby najlepszy ze względu na cenę i dostępność, oraz to, że jest on podobny do RP-1 (karozyny) który jest paliwem stosowanym w wielu rakietach kosmicznych (Falcon 9, Saturn V, itd.) Musisz jednak pamiętać o utleniaczu, bez którego takie paliwo będzie w rakiecie bezużyteczne. Gdybyś myślał o wykorzystaniu tego w jakimś projekcie, to lepiej zbuduj hybrydę, będzie łatwiej, taniej i będzie miała mniejszą masę.
Re: Paliwo ciekłe.
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
PS: Na razie nie chcę nic budować, muszę jeszcze zrobić mnóstwo research'u.
PS: Na razie nie chcę nic budować, muszę jeszcze zrobić mnóstwo research'u.
-
- ****
- Posty: 165
- Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
- Kontakt:
Re: Paliwo ciekłe.
Spoko, na YouTube znajdziesz kilka filmów z ludźmi budującymi silniki na paliwo ciekłe. Na początek najlepszy jest jednak etanol (spirytus). Można go rozcieńczać bez większych strat w wydajności.
-
- ****
- Posty: 165
- Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
- Kontakt:
Re: Paliwo ciekłe.
Jeszcze na taki pomysł wpadłem: zamiast ciekłego paliwa i utleniacza, użyć ich w formie gazu. Zmniejszy to masę paliwa mieszczącą się w zbiorniku, ale ułatwi wtłaczanie paliwa do komory spalania (gaz można łatwo sprężyć, a ciśnienie wypchnie gaz ze zbiornika), poprawi mieszanie się składników (gazy mieszają się szybciej niż ciecze), oraz większość paliw jak i utleniaczy, by być w stanie ciekłym musi być bardzo schłodzone (bądź mocno sprężone) - użycie gazów ułatwi przechowywanie. Można na przykład użyć propanu - butanu, metanu, gazu do zapalniczek i tlenu lub tlenków azotu.
Re: Paliwo ciekłe.
Ten pomysł znam z książki "How to design, build and test liquid-fuel rocket engines", ma on jednak taki problem że silnik działałby bardzo krótko.
Poza tym i tak będzie trzeba zrobić oddzielny zbiornik na hel żeby sprężyć zbiornik z kerozyną. Skoro już go mamy to czemu nie wykorzystać go również do sprężenia zbiornika z utleniaczem. Było by to o tyle dobre rozwiązanie że umożliwi to użycie ciekłego tlenu zamiast N2O.
Poza tym chcę zbudować silnik na paliwo ciekłe a nie gazowe
PS: Sorki że post jest w złej kategorii.
Poza tym i tak będzie trzeba zrobić oddzielny zbiornik na hel żeby sprężyć zbiornik z kerozyną. Skoro już go mamy to czemu nie wykorzystać go również do sprężenia zbiornika z utleniaczem. Było by to o tyle dobre rozwiązanie że umożliwi to użycie ciekłego tlenu zamiast N2O.
Poza tym chcę zbudować silnik na paliwo ciekłe a nie gazowe
PS: Sorki że post jest w złej kategorii.