To już nieco większy gabaryt.
Idea jest taka żeby to była maksymalnie modułowa rakieta do testów elektroniki i latania z dzieciakami. Raczej ciężka i solidna niż wyczynowa. Jak się coś połamie dodrukuję nowy element.
Stateczniki też są wymienne i przy grubości 4 mm są raczej za masywne niz za słabe. No ale ważą 36-43 g w zależności od wypełnienia i ilości warstw zewnętrznych. Pracuję nad obniżeniem masy.
Podstawowe dane:
długość: ok 80cm ( to w zależności od ładunku może sie znacznie zmieniać)
kaliber: 50mm
Planowana waga: ok 600g
Napęd: 2x lub 4x Klima D9
Zarówno korpus jak i przedziały elektroniki druk 3D. Głowica jedynie z pianki bo chcę zużyć wyprodukowany wcześniej zapas
Ścianki rur mają grubość 1mm.
Zdjęcie pokazujące przekrój jednej z wersji członu napędowego. Brzydki "szew" udało sie usunąć zmieniając ustawienia drukarki. Można go rozproszyć po całym obwodzie - nie ma wtedy mechanicznie słabszego miejsca. Waga ok 7g na cm długości.
Pierwsza wersja kosza na elektronikę
Statecznik - powierzchnia do dopracowania to są na razie wstępne testy:
Jeszcze jedna wersja napędu. Rura jest tak mocna że wytrzymuje bez problemu moje 100 kilo wzdłuż i w poprzek.
Rura korpusu. Faktura materiału (dziurki) wynika z rozproszenia miejsc startu warstw. Tak wygląda gorzej , ale jest mechanicznie wytrzymalsze. Mozna to spolerować i pomalować, ale w takiej "technicznej" rakiecie szkoda na to czasu.
Będę wrzucał zdjęcia z postępami prac.
Wojtek
Staś -2 druk 3D
Re: Staś -2 druk 3D
Zdjęcie całości.
Nie pasuje mi ta piankowa głowica
Zrobię nową z plastiku. Wrzucę tam baterię - pomoże w wyważeniu.
odzysk arecoder + dodatkowa elektronika
35 cm pilot na pułapie
50cm główny na 50 -100 metrach (wiem ze musi mieć czas żeby się rozwinąć.)
Zastanawiam sie nad hamowaniem silnikami - zamiast pilota . Czy są tu jakieś błędy ?
wg symulacji OR rakieta będzie wracać z prędkość ok 25-30 m/s (spodziewałem sie że szybciej)
Wzorek - Czy poprawny?
ms = (F*S2)/kg
ms= spadek prędkości rakiety
F = średni ciąg silnika hamującego
s =czas pracy silnika hamującego
kg - masa rakiety
s2 -s kwadrat
dla silniczka B klima
ms= [4,5*(1,2*1,2) ]/0,8 (przepraszam za nawiasy ale nie moge tu pisać normalnie wzorów)
ms= 8,1 ms
czyli silnik klasy B spowolni 800 gramową rakietę o 8,1 ms. Niestety rakieta w polu graw. ziemi przyspiesza. I potrzebny będzie drugi lub mocniejszy silnik . Np klasa C
klasa C (sredni ciąg 6 N czas pracy 1,6 s spowolni tą rakietę o ok 19 m/s czyli po odliczeniu przyciągania ziemi o ok 9 ms.
Odpalanie:
Elektronika z rurka pitota zmierzy prędkość i dopali jeden lub dwa silniki (w zależności od prędkości) tuż przed odpaleniem spadochronu.
Takie rozważania spadochron pilot prostszy
Wojtek
Nie pasuje mi ta piankowa głowica
Zrobię nową z plastiku. Wrzucę tam baterię - pomoże w wyważeniu.
odzysk arecoder + dodatkowa elektronika
35 cm pilot na pułapie
50cm główny na 50 -100 metrach (wiem ze musi mieć czas żeby się rozwinąć.)
Zastanawiam sie nad hamowaniem silnikami - zamiast pilota . Czy są tu jakieś błędy ?
wg symulacji OR rakieta będzie wracać z prędkość ok 25-30 m/s (spodziewałem sie że szybciej)
Wzorek - Czy poprawny?
ms = (F*S2)/kg
ms= spadek prędkości rakiety
F = średni ciąg silnika hamującego
s =czas pracy silnika hamującego
kg - masa rakiety
s2 -s kwadrat
dla silniczka B klima
ms= [4,5*(1,2*1,2) ]/0,8 (przepraszam za nawiasy ale nie moge tu pisać normalnie wzorów)
ms= 8,1 ms
czyli silnik klasy B spowolni 800 gramową rakietę o 8,1 ms. Niestety rakieta w polu graw. ziemi przyspiesza. I potrzebny będzie drugi lub mocniejszy silnik . Np klasa C
klasa C (sredni ciąg 6 N czas pracy 1,6 s spowolni tą rakietę o ok 19 m/s czyli po odliczeniu przyciągania ziemi o ok 9 ms.
Odpalanie:
Elektronika z rurka pitota zmierzy prędkość i dopali jeden lub dwa silniki (w zależności od prędkości) tuż przed odpaleniem spadochronu.
Takie rozważania spadochron pilot prostszy
Wojtek