Sw 21 - Mój projekt.
Sw 21 - Mój projekt.
Dwa miesiące temu rozpoczęły się prace nad projektem w ramach,którego powstaną trzy rakiety
Klima-mała rakieta na silnikach klasy A i B, cel:czysta rekreacja ,sprawdzenie niemieckich silników.Paul się ucieszy !
Filia-rakieta na silniku ros,cel:sprawdzenie silnika ros,czysta rekreacja.
Farmina-największa z całego projektu,z UWS-em,kamerą,piskunem,własny silnik w karmelkowy klasy G w rurze pcv, dysza z cx5;cel:nagranie filmu OSZ,wyprubowanie swojego silnika,odzysk przez elektronikę,a nie silnik.
Projekt będzie realizowany bardzo długo,klima zostanie ukonczona do końca marca,filia do końca kwietnia,natomiast farmina do końca maja.Na razie projekt jest w powijakach.
Serdecznie dziękuje Jaskiniowcowi za UWS-a,i Kacprowi za forme do ziarna paliwa ros-y kamerę i amortyzatory.
Pozdrawiam! Aleksander
Klima-mała rakieta na silnikach klasy A i B, cel:czysta rekreacja ,sprawdzenie niemieckich silników.Paul się ucieszy !
Filia-rakieta na silniku ros,cel:sprawdzenie silnika ros,czysta rekreacja.
Farmina-największa z całego projektu,z UWS-em,kamerą,piskunem,własny silnik w karmelkowy klasy G w rurze pcv, dysza z cx5;cel:nagranie filmu OSZ,wyprubowanie swojego silnika,odzysk przez elektronikę,a nie silnik.
Projekt będzie realizowany bardzo długo,klima zostanie ukonczona do końca marca,filia do końca kwietnia,natomiast farmina do końca maja.Na razie projekt jest w powijakach.
Serdecznie dziękuje Jaskiniowcowi za UWS-a,i Kacprowi za forme do ziarna paliwa ros-y kamerę i amortyzatory.
Pozdrawiam! Aleksander
Ostatnio zmieniony środa, 12 mar 2014, 21:27 przez Sw21, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam!Aleksander
- filipberet
- ***
- Posty: 97
- Rejestracja: środa, 5 lut 2014, 07:36
- Lokalizacja: Białystok, Choroszcz
Re: Sw 21 - Mój projekt
Witam
Byłoby fajnie jak byś na bieżąco informował o postępach w pracach (mile widziane zdjęcia i opisy rakiet).
Powodzenia!!!
Byłoby fajnie jak byś na bieżąco informował o postępach w pracach (mile widziane zdjęcia i opisy rakiet).
Powodzenia!!!
Up Up and Away
Re: Sw 21 - Mój projekt.
Będę starał się na bieżąco informować o projekcie,wrzucać zdęcia,filmy i opisy z tym mogą na początku wystąpić problemy techniczne,ponieważ nigdy tego nie robiłem;a nie jestem lotny w informatyce.
Teraz czas na opisy(na razie bez zdjęć).
Klima będzie wykonana z rurki po folii alu zaimpregnowanej dwoma warstwami lakieru poliuretanowego dragon,stateczniki i łoże silnika z 1mm tektury nasączonej dragonem;głowisa to stożek z papieru.Spadochron z worka na śmieci i amortyzator o fi 3mmod Kacpra.
Pułap na silniku klasy A to ok.100m,natomiast na sr klasy B ok. 200m.Masa bez silnika to ok.40g.
Filia będzie miała korpus z rury od dokumentów zaimpregnowanej w ten sam sposób co klima,stateczniki z laminowanej balsy,łoże silnika ze sklejki wzmocnionej prętami gwintowanymi,co do głowicy nie jestem na razie pewien.
masa ma nie przekroczyć 400g,bez sr.
Farmina też będzie wykonana z podobnych materiałów co Fillia.Masa bez sr ma nie przekroczyć 1kg,pułap to ok 300m.
Nie mam na razie czasu na więcej opisów.
Czy ktoś z krakowa wie,gdzie kupić rury(najlepiej nibico)sch40?
Pozdrawiam!Aleksander
Następny post ze zdjęciami
C.D.N
Teraz czas na opisy(na razie bez zdjęć).
Klima będzie wykonana z rurki po folii alu zaimpregnowanej dwoma warstwami lakieru poliuretanowego dragon,stateczniki i łoże silnika z 1mm tektury nasączonej dragonem;głowisa to stożek z papieru.Spadochron z worka na śmieci i amortyzator o fi 3mmod Kacpra.
Pułap na silniku klasy A to ok.100m,natomiast na sr klasy B ok. 200m.Masa bez silnika to ok.40g.
Filia będzie miała korpus z rury od dokumentów zaimpregnowanej w ten sam sposób co klima,stateczniki z laminowanej balsy,łoże silnika ze sklejki wzmocnionej prętami gwintowanymi,co do głowicy nie jestem na razie pewien.
masa ma nie przekroczyć 400g,bez sr.
Farmina też będzie wykonana z podobnych materiałów co Fillia.Masa bez sr ma nie przekroczyć 1kg,pułap to ok 300m.
Nie mam na razie czasu na więcej opisów.
Czy ktoś z krakowa wie,gdzie kupić rury(najlepiej nibico)sch40?
Pozdrawiam!Aleksander
Następny post ze zdjęciami
C.D.N
Pozdrawiam!Aleksander
Re: Sw 21 - Mój projekt.
Oto zdjęcia:
https://plus.google.com/u/0/10117447908 ... 230/photos
Niestety nie mogę wstawić zdjęć na forum(zbyt duży rozmiar),a nie umiem go zmniejszyć.Opisy są,prace na razie idą bardzo powoli,ponieważ organizuję sobie pracownie w suternie,a dotychczasowo pracowałem przy biurku od pc w pokoju w którym się uczyłem.
Teraz napiszę trochę o silniku do największej rakiety.Wiem że tutaj nie powinienem pisać o silnikach,ale niechcę śmiecić forum nowymi wątkami.
Tak jak mówiłem silnik będzie wykonany z rury pcv od zimnej wody,dysza z cx5.Będę się starał bazować na sprawdzonym przepisie Robercika,ale nie wiem czy mi cię to uda,chociażby z tego powodu,że niemam rur nibico sch40;ale usmerix Pn20.
Ciśnienie w komorze silnika ma wynosić 363psi(2,5 mp),a na mojej ryrce pcv pisze że max 100psi,więc wudaje mi cię że rura szczeli
Czy ktoś z krakowa wie gdzie w tym mieście można kupić rury sch40,bo w marketach typu obi,castorama są tylko pn16 i pn 20
Pozdrawiam!Aleksander
P.S. Oto wyniki z smr:
F max 121 N. It 151 N-sec. Isp 106,6 sec. Class: G
https://plus.google.com/u/0/10117447908 ... 230/photos
Niestety nie mogę wstawić zdjęć na forum(zbyt duży rozmiar),a nie umiem go zmniejszyć.Opisy są,prace na razie idą bardzo powoli,ponieważ organizuję sobie pracownie w suternie,a dotychczasowo pracowałem przy biurku od pc w pokoju w którym się uczyłem.
Teraz napiszę trochę o silniku do największej rakiety.Wiem że tutaj nie powinienem pisać o silnikach,ale niechcę śmiecić forum nowymi wątkami.
Tak jak mówiłem silnik będzie wykonany z rury pcv od zimnej wody,dysza z cx5.Będę się starał bazować na sprawdzonym przepisie Robercika,ale nie wiem czy mi cię to uda,chociażby z tego powodu,że niemam rur nibico sch40;ale usmerix Pn20.
Ciśnienie w komorze silnika ma wynosić 363psi(2,5 mp),a na mojej ryrce pcv pisze że max 100psi,więc wudaje mi cię że rura szczeli
Czy ktoś z krakowa wie gdzie w tym mieście można kupić rury sch40,bo w marketach typu obi,castorama są tylko pn16 i pn 20
Pozdrawiam!Aleksander
P.S. Oto wyniki z smr:
F max 121 N. It 151 N-sec. Isp 106,6 sec. Class: G
Pozdrawiam!Aleksander
Re: Sw 21 - Mój projekt.
Trochę zmieniłem parametry silnika ponieważ musiałem zejść z ciśnieniem,tak jak doradził mi kacper za co bardzo dziękuje;teraz zszedłem poniżej 300psi.
Impuls wynosi ok.130 ns,zacisk początkowy 130,a masa paliwa 140g.Klasyfikacja silnika to G110.Bloki paliwa są już odlane proporcje na razie 60/40
Czy można z odległości~10m można odpalić sr baterią 9V?
Pozdrawiam!Aleksander
Impuls wynosi ok.130 ns,zacisk początkowy 130,a masa paliwa 140g.Klasyfikacja silnika to G110.Bloki paliwa są już odlane proporcje na razie 60/40
Czy można z odległości~10m można odpalić sr baterią 9V?
Pozdrawiam!Aleksander
Pozdrawiam!Aleksander
Re: Sw 21 - Mój projekt.
Na stronie : http://rakiety.org.pl/index.php?option= ... Itemid=102 punkt 13-ty jest tabela odległości.
Warto ją stosować, zwłaszcza, że to samoróbka z materiału który w odłamkach może łatwo pokonać 10m.
Warto ją stosować, zwłaszcza, że to samoróbka z materiału który w odłamkach może łatwo pokonać 10m.
Free Your Mind
Re: Sw 21 - Mój projekt.
Zgadzam zię z tym co jest napisane na stronie ptr,ale nie wiem czy bateria 9V zadziała na takiej odległości.Najwyżej będę te 10m od silnika,ale schowam się w jakimś bunkrze.Kiedyś na forym ktoś pisał że odłamki z pcv są skuteczne na odległości kilkunastu metrów,ale i tak lepiej dmuchać na zimne.
Dziękuję i pozdrawiam!Aleksander
Dziękuję i pozdrawiam!Aleksander
Pozdrawiam!Aleksander
Re: Sw 21 - Mój projekt.
witam
bezpieczeństwo jako funkcja odległości to jedna sprawa. (ważna)
Ale chyba chodziło w pytaniu o skuteczność zapłonu w ujęciu elektrycznym.
Nie tylko odległość i woltaż ma tu znaczenie.
Równie ważne jest rodzaj zapłonnika, średnica żył tego iluśmetrowego kabla, no i parametry źródła zasilania.
Są zapłonniki które nawet z 10cm nie ruszą od 9V baterii 6F22. Są też takie, którym wystarcza mniejszy prąd.
Przewód mimo że np z miedzi jest również "opornikiem". Im dłuższy tym większy opór. Im grubszy tym mniejszy spadek V w stosunku do długości.
To wszystko wpływa też na zapotrzebowanie w prąd. ([A]).
Żeby uniknąć zaskoczenia zrobiłbym próbę/y bez silnika. Sam zapłonnik, planowany kabel i źródło prądu. To odpowie na pytanie najlepiej.
My mamy za mało danych.
Próby, próby, próby. Wszystkiego co się da zanim stanowić będzie część rakiety, która ma polecieć.
W końcu chcemy aby start rakiety zakończył się sukcesem.
pozdrawiam
bezpieczeństwo jako funkcja odległości to jedna sprawa. (ważna)
Ale chyba chodziło w pytaniu o skuteczność zapłonu w ujęciu elektrycznym.
Nie tylko odległość i woltaż ma tu znaczenie.
Równie ważne jest rodzaj zapłonnika, średnica żył tego iluśmetrowego kabla, no i parametry źródła zasilania.
Są zapłonniki które nawet z 10cm nie ruszą od 9V baterii 6F22. Są też takie, którym wystarcza mniejszy prąd.
Przewód mimo że np z miedzi jest również "opornikiem". Im dłuższy tym większy opór. Im grubszy tym mniejszy spadek V w stosunku do długości.
To wszystko wpływa też na zapotrzebowanie w prąd. ([A]).
Żeby uniknąć zaskoczenia zrobiłbym próbę/y bez silnika. Sam zapłonnik, planowany kabel i źródło prądu. To odpowie na pytanie najlepiej.
My mamy za mało danych.
Próby, próby, próby. Wszystkiego co się da zanim stanowić będzie część rakiety, która ma polecieć.
W końcu chcemy aby start rakiety zakończył się sukcesem.
pozdrawiam
Re: Sw 21 - Mój projekt.
Ja rozumiem ale to nie odległość dopasowujemy do posiadanego sprzętu, a sprzęt projektujemy zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.
Wtedy na pewno tu wrócimy i będziemy mogli opowiedzieć o rezultacie próby
Wtedy na pewno tu wrócimy i będziemy mogli opowiedzieć o rezultacie próby
Free Your Mind
Re: Sw 21 - Mój projekt.
Witam.
Wszystko zależy od zapalnika, zapalnik "żarówkowy" powinien pójść już przy napięciu 3v.
A co do mocy to wystarczy że taki zapalnik będzie się "żarzył" bo do tego drucik musi mieć jakieś 1100 stopni C, a to powinno wystarczyć .
Wszystko zależy od zapalnika, zapalnik "żarówkowy" powinien pójść już przy napięciu 3v.
A co do mocy to wystarczy że taki zapalnik będzie się "żarzył" bo do tego drucik musi mieć jakieś 1100 stopni C, a to powinno wystarczyć .
„Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi” A. Einstein.