SLS GREGORES CONFIGURATION
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: SLS GREGORES CONFIGURATION
Gratuluję lotu na własnym silniku!
Szkoda że nie znalazłeś rakiety. Miejmy nadzieję, że ktoś zadzwoni, bo szkoda zarówno modelu jak i obudowy silnika.
U mnie pogoda niezbyt łaskawa, więc muszę czekać. Ale Tczew także polata, już niedługo
Z ciekawości spytam - to było to paliwo z dodatkiem 0,2% Fe2O3?
Pozdrawiam!
Szkoda że nie znalazłeś rakiety. Miejmy nadzieję, że ktoś zadzwoni, bo szkoda zarówno modelu jak i obudowy silnika.
U mnie pogoda niezbyt łaskawa, więc muszę czekać. Ale Tczew także polata, już niedługo
Z ciekawości spytam - to było to paliwo z dodatkiem 0,2% Fe2O3?
Pozdrawiam!
- gregores
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 164
- Rejestracja: czwartek, 28 mar 2013, 18:03
- Lokalizacja: Dębica/Rzeszów
Re: SLS GREGORES CONFIGURATION
Cześć, dzięki Panowie! Oczywiście w kolejnych modelach podwójny odzysk, GPS itp. – rozwój to podstawa!
Wydaję mi się, że to prawdopodobne. Choć śmignęła naprawdę wysoko, ale czy spadek 50cm byłby widoczny na pułapie? Wiatr co prawda niewielki lecz chwilami powiewało mocniej, mogło ją znieść kilkaset metrów. Dzisiaj po pracy przez 20min szukałem w potencjalnym miejscu upadku po ewentualnym locie balistycznym. Możliwe też, że nastąpiło zerwanie linki. Problem w tym, że teren do przeczesania jest ogromny i gęste zarośla na 1,5m - noc mnie zastała. W zasadzie kierunki poczukiwań mogą być przeciwne w zależności od okoliczności, które nastąpiły na pułapie.jaskiniowiec pisze:Myślę, ze nie otworzył się spadochron. Model jest wtedy praktycznie niemożliwy do obserwacji.
Tak, paliwa w sumie było 186g z dodatkiem 0,2% Fe2O3.verex pisze:Z ciekawości spytam - to było to paliwo z dodatkiem 0,2% Fe2O3?
"Celuj w Księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz - będziesz między gwiazdami"
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SLS GREGORES CONFIGURATION
Witam
Prawdopodobieństwo odnalezienia jest faktycznie znikome. Mówię to niejako z własnego doświadczenia
Podobna historia zdarzyła mi się parę lat temu
Rakieta poszła równie dynamicznie jak Twooja i tyle ją widzieliśmy.
http://youtu.be/a89Yjihr1IE
Tak więc, tym bardziej trzymam kciuki, bo wiem jak boli taka strata.
Sam start był fantastyczny - silnik zadziałał wzorowo.
Prawdopodobieństwo odnalezienia jest faktycznie znikome. Mówię to niejako z własnego doświadczenia
Podobna historia zdarzyła mi się parę lat temu
Rakieta poszła równie dynamicznie jak Twooja i tyle ją widzieliśmy.
http://youtu.be/a89Yjihr1IE
Tak więc, tym bardziej trzymam kciuki, bo wiem jak boli taka strata.
Sam start był fantastyczny - silnik zadziałał wzorowo.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
- gregores
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 164
- Rejestracja: czwartek, 28 mar 2013, 18:03
- Lokalizacja: Dębica/Rzeszów
Re: SLS GREGORES CONFIGURATION
Przyszedł chyba właściwy czas na podsumowanie projektu SLS 54:
Prace nad całym programem trwały od marca do października z licznymi przerwami. Niby długo, ale myślę, że okres ten nie został zmarnowany. Oprócz rakiety głównej SLS 54, wykonana została rakieta testowa, wyrzutnia, konsola startowa, własny silnik Al35. Dokonano też kilku startów i nagrano filmy z pokładu rakiety testowej.
Reasumując: Projekt spełnił swoje edukacyjno-szkoleniowe zadanie. Pewien krok do przodu w rozwoju został wykonany. Była też przy tym fajna zabawa, emocje i adrenalina. Nie wykluczam w przyszłości, odbudowania rakiety - córki mi tego nie darują!
Dziękuję Wszystkim za pomoc i wsparcie przy realizacji tego projektu.
Aktualnie czas na nowe projekty, nowe wyzwania i propagowanie idei POLSKICH RAKIET…
Prace nad całym programem trwały od marca do października z licznymi przerwami. Niby długo, ale myślę, że okres ten nie został zmarnowany. Oprócz rakiety głównej SLS 54, wykonana została rakieta testowa, wyrzutnia, konsola startowa, własny silnik Al35. Dokonano też kilku startów i nagrano filmy z pokładu rakiety testowej.
Reasumując: Projekt spełnił swoje edukacyjno-szkoleniowe zadanie. Pewien krok do przodu w rozwoju został wykonany. Była też przy tym fajna zabawa, emocje i adrenalina. Nie wykluczam w przyszłości, odbudowania rakiety - córki mi tego nie darują!
Dziękuję Wszystkim za pomoc i wsparcie przy realizacji tego projektu.
Aktualnie czas na nowe projekty, nowe wyzwania i propagowanie idei POLSKICH RAKIET…
"Celuj w Księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz - będziesz między gwiazdami"
- gregores
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 164
- Rejestracja: czwartek, 28 mar 2013, 18:03
- Lokalizacja: Dębica/Rzeszów
Re: SLS GREGORES CONFIGURATION
Witam. Już prawie 4 miesiące minęły jak w dniu 17 listopada 2013r. odbył się dziewiczy start rakiety SLS54. Kilka dni temu dokładnie 1 marca 2014r. zadzwonił do mnie telefon z informacją o dziwnym znalezisku. Trzej Panowie, którzy zajmują się ornitologią (naprawdę fajne chłopaki), przypadkowo natrafili na leżącą w polach rakietę. Jeszcze raz serdeczne podziękowania dla Nich. Całą zimę SLS54 spędziła w ziemi, deszczu, słońcu, śniegu, mrozie, aż do tego czasu. Biorąc pod uwagę tak długi okres spędzony w trudnych zimowych warunkach, oceniam, że model przetrwał w doskonałym stanie. Remontu wymaga głowica oraz stateczniki, które nasiąknęły wodą i spęczniały. Elektronikę na razie suszę. Silnik po locie jest w doskonałym stanie, izolacja korpusu w żadnym miejscu nie została przepalona, dysza idealna – jak nowa. Rakieta została odnaleziona około 700 m od miejsca startu. Z mojej analizy wynika, że pułap 1000m mógł zostać osiągnięty – choć nie było to głównym celem. Poniżej zamieszczam film OSZ, który obrazuje dokładnie przebieg całego lotu – ostrzegam, że nie jest wskazane oglądanie przez osoby mające problemy z błędnikiem!
http://youtu.be/4Y0PrssEViE
http://youtu.be/4Y0PrssEViE
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 25 maja 2015, 18:37 przez gregores, łącznie zmieniany 1 raz.
"Celuj w Księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz - będziesz między gwiazdami"
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: SLS GREGORES CONFIGURATION
Cześć
Jak widać nigdy nie należy tracić nadziei na odnalezienie rakiety o ile zapiszemy swoją nr komórkę na kadłubie . Niesamowita historia!
Świetny filmik z pokładu, ale trzeba popracować podczas remontu nad dokładnością montażu stateczników.
pzdr
Jak widać nigdy nie należy tracić nadziei na odnalezienie rakiety o ile zapiszemy swoją nr komórkę na kadłubie . Niesamowita historia!
Świetny filmik z pokładu, ale trzeba popracować podczas remontu nad dokładnością montażu stateczników.
pzdr
- gregores
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 164
- Rejestracja: czwartek, 28 mar 2013, 18:03
- Lokalizacja: Dębica/Rzeszów
Re: SLS GREGORES CONFIGURATION
Cześć, przepraszam, że męczę tematem ale jeszcze kilka informacji:
Elektronikę wysuszyłem z wilgoci – (raczej nie miała bezpośredniego kontaktu z wodą).
Kamerka, UWS, akumulator R22 9V – wszystko działa jak nowe!
[quote="robercik"]Cześć
Jak widać nigdy nie należy tracić nadziei na odnalezienie rakiety o ile zapiszemy swoją nr komórkę na kadłubie . Niesamowita historia!
Świetny filmik z pokładu, ale trzeba popracować podczas remontu nad dokładnością montażu stateczników.
pzdr[/quote]
Dzięki!
Masz racje Robercie – strasznie ją kręciło! Problem w tym, że montażowi stateczników poświęciłem dużo uwagi, czasu i wydaje się, że były zamontowane precyzyjnie. Dlatego zastanawiam się na przyszłość czy oprócz dokładności montażu stateczników jakiś jeszcze inny czynnik mógł wywołać takie wirowanie?
Elektronikę wysuszyłem z wilgoci – (raczej nie miała bezpośredniego kontaktu z wodą).
Kamerka, UWS, akumulator R22 9V – wszystko działa jak nowe!
[quote="robercik"]Cześć
Jak widać nigdy nie należy tracić nadziei na odnalezienie rakiety o ile zapiszemy swoją nr komórkę na kadłubie . Niesamowita historia!
Świetny filmik z pokładu, ale trzeba popracować podczas remontu nad dokładnością montażu stateczników.
pzdr[/quote]
Dzięki!
Masz racje Robercie – strasznie ją kręciło! Problem w tym, że montażowi stateczników poświęciłem dużo uwagi, czasu i wydaje się, że były zamontowane precyzyjnie. Dlatego zastanawiam się na przyszłość czy oprócz dokładności montażu stateczników jakiś jeszcze inny czynnik mógł wywołać takie wirowanie?
"Celuj w Księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz - będziesz między gwiazdami"
Re: SLS GREGORES CONFIGURATION
Gratuluję znaleziska ! Wspaniały model !
Co do cięciwy płata, jest to prosta linia łącząca najbardziej wysunięte punkty płata. (tu profil lotniczy niesymetryczny)
I przykład symetrycznego :
Według mojej skromnej wiedzy, przekrój statecznika. Statecznik zachowuje się jak skrzydło z profilem symetrycznym. Jeśli założymy że statecznik przekrój poprzeczny zwany dalej profilem ma idealnie symetryczny,jest zamontowany równolegle do osi, a rakieta leci pionowo do góry, to kąt napływu strug powietrza względem cięciwy profilu (zwany kątem natarcia ) wyniesie zero, to i siła nośna wyniesie zero. Ale jeśli statecznik nie będzie idealnie wykonany, będziemy mieli do czynienia z profilem niesymetrycznym, i podczas lotu pionowego choć kąt natarcia wyniesie nadal 0, to zmieniają się już parametry płata, i zaczyna on wytwarzać siłę nośną co powoduje wytworzenie różnych sił nośnych na poszczególnych statecznikach, i w rezultacie obrót rakiety. Jeśli statecznik nie jest zamontowany idealnie równolegle do osi rakiety wtedy zmienia się też kąt natarcia, wzrasta współczynnik Cz a co za tym idzie siła nośna i efekt jeszcze się potęguje.gregores pisze: Masz racje Robercie – strasznie ją kręciło! Problem w tym, że montażowi stateczników poświęciłem dużo uwagi, czasu i wydaje się, że były zamontowane precyzyjnie. Dlatego zastanawiam się na przyszłość czy oprócz dokładności montażu stateczników jakiś jeszcze inny czynnik mógł wywołać takie wirowanie?[/font]
Co do cięciwy płata, jest to prosta linia łącząca najbardziej wysunięte punkty płata. (tu profil lotniczy niesymetryczny)
I przykład symetrycznego :
- gregores
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 164
- Rejestracja: czwartek, 28 mar 2013, 18:03
- Lokalizacja: Dębica/Rzeszów
Re: SLS GREGORES CONFIGURATION
Dzięki Daniel. Problem w tym, że moim zdaniem przekroje stateczników były wykonane idealnie symetrycznie, zamontowane idealnie równolegle do osi rakiety oraz idealnie prostopadle w dwóch płaszczyznach. Niby wszystko idealnie a jednak! Dlatego pytam jaki jeszcze inny czynnik mógł mieć wpływ na wywołanie takiego wirowania, bo na chwilę obecną nie bardzo wiem jak mógłbym to wykonać lepiej i co poprawić? Dwie rzeczy, które przychodzą mi do głowy to może za mała sztywność stateczników albo wystające lusterko?
"Celuj w Księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz - będziesz między gwiazdami"
Re: SLS GREGORES CONFIGURATION
Problemem może też być sztywność, teraz tak popatrzałem na filmik , i wydaje mi się że w miniaturce dolny statecznik jest odgięty na lewo choć przy samym kadłubie zdaje się być prostym. Aczkolwiek jest to już na locie na spadochronie więc może to wina kamerki.
Ostatnio zmieniony czwartek, 6 mar 2014, 16:12 przez Daniel, łącznie zmieniany 1 raz.