Projekt INTERCELESTIA

Piszemy tylko o własnych konstrukcjach modeli - ale nie o silnikach!
Mauy
PROFI
Posty: 103
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: Mauy » sobota, 14 lip 2012, 12:34

Paul pisze:Witam,
Jako ladunek miotajacy mozna oczywiscie uzywac prochu czarnego. Problem w tym, musi to byc proch o odpowiedniej jakosci tzn. kupny !!!
Lepsza od prochu czarnego jest bawelna strzelnicza chociazby z tego powodu, ze nie brudzi rakiety od srodka. Tutaj rowniez chodzi o material profesjonalny.
Otrzymywanie prochu czarnego czy bawelny strzelniczej w warunkach "amatorskich" nie gwarantuje odpowiedniej, powtarzalnej jakosci.
Mysle, ze warto zainwestowac pare zlotych i kupic 10...20 g prochu czarnego czy bawelny strzelniczej i problem zalatwiony.

Paul
Niestety w Polsce należy mieć odpowiednie zezwolenia aby legalnie kupować PCZ. Rozwiązaniem może być posiadanie broni ponieważ wtedy z automatu mamy prawo posiadać stosowną ilość prochu. Choć i to rozwiązanie nie jest takie proste ;)

Pozdrawiam,
Błażej Marciniak

Paul
Supersonic PROFI
Posty: 925
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: Paul » sobota, 14 lip 2012, 15:08

... a jak wyglada sparwa z bawelna strzelnicza ? Potrzebne rowniez zezwolenie ?
W Niemczech bawelna strzelnicza (Pyrowatta) http://www.rocket-onlineshop.de/index.p ... tml&page=2
jest ogolnie dostepna. Tanszym rozwiazaniem sa tzw. pyroflocken http://www.feuerfest-sfx.de/spezialeffe ... kenwei.php
Albo tutaj http://www.ame-pyrotechnik.de/shop/effe ... ocken.html
Sa rowniez ogolnie dostepne.
Oczywiscie nikomu nie zabraniam robic sobie prochu czarnego, ale prosze nie zapominac, ze jest to NIELEGALNE !!!

Paul

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 814
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków/Gdynia

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: Kacper » sobota, 14 lip 2012, 18:21

W Polsce bawełna strzelnicza jest traktowana tak samo jak każdy inny materiał wybuchowy. Za posiadanie, wytwarzanie lub sprzedawania bez licencji do 8 lat pozbawienia wolności :evil:

Bez młyna kulowego i własnoręcznie wypalonego węgla raczej nie zrobisz dobrego prochu czarnego do wyrzucania spadochronu.
Drobny granulat prochu można pozyskać z gotowych wyrobów pirotechnicznych. W miarę bezpiecznie i tanio można wyciągnąć go z rzymskich ogni. Nie chcę namawiać na dłubania w fajerwerkach ale jest to jakieś rozwiązanie. Oczywiście tak pozyskane kilka g PCZ też jest nielegalne.

Paul
Supersonic PROFI
Posty: 925
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: Paul » sobota, 14 lip 2012, 19:40

Witam,
No to macie koledzy problem :sad: . Nic wam nie wolno :wink:
W Niemczech mozna kupic bawelne strzelnicza bez problemow,a przy okazji znalazlem jeszcze taniej http://www.ebay.de/itm/WOW-Pyrowatte-20 ... 1c1b0da382
Dodatkowo moge sobie kupic calkiem legalnie do 5 kg prochu czarnego, ale na ten zakup potrzebne jest juz zezwolenie ( ktore oczywiscie posiadam).
Jezeli faktycznie macie takie problemy z prochem czarnym, czy bawelna strzelnicza, to moge wam oczywiscie zalatwic.

Paul

Skiba
***
Posty: 124
Rejestracja: środa, 15 lut 2012, 18:44

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: Skiba » sobota, 14 lip 2012, 19:52

Ze względów bezpieczeństwa lepiej kontynuować rozmowę na własną rękę :razz: Bo smutni panowie i modelarzami się zainteresują. :grin:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w pisania postu. Nie może on służyć przeciwko niemu w żadym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.

Paul
Supersonic PROFI
Posty: 925
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: Paul » niedziela, 15 lip 2012, 08:01

Witam,
Masz racje :wink: ... ale
Mysle, ze o wiele bezpieczniej jest miec pare gramow kupnego prochu czarnego czy bawelny strzelniczej jako podsypka do wyrzucania spadochronow, anizeli samemu kombinowac:
- rozbierac rakiety sylwestrowe
- "bawic" sie stezonymi kwasami
- czy samemu kombinowac z prochem czarnym ( setki prob i doswiadczen)

Mimo wszystko chetnie odstapie na dzien startow troche prochu czarnego czy bawelny strzelniczej.

Paul

Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 679
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: verex » piątek, 20 lip 2012, 18:34

Kolejna porcja informacji ;)

Rakietę Intercelestia 100 będzie napędzał silnik ROS-40, sztuk jedna. - być może na FM poleci również na silniku TSP G50, bo nie wiem co z nim zrobić ;)
Rakietę Intercelestia 500 będzie napędzał silnik wielokrotnego użytku 35mm klasy H230.
Rakietę Intercelestia będzie napędzał silnik wielokrotnego użytku 35mm klasy I300.

Jeśli chodzi o materiał miotający - skuszę się na propozycję Paula. Bezpieczniej będzie użyć prochu wysokiej jakości.

Ciekawostka - program Shizo Rocket mówi, że rakieta Intercelestia 500 na silniku I300 byłaby naddźwiękowa i osiągnęła prędkość ponad 342m/s oraz pułap ponad 2300 metrów. Jednak mimo kuszącej oferty nie zdecyduję się na użycie tego silnika w tej rakiecie - nie jest ona budowana z myślą o pokonaniu bariery dźwięku i mogłaby się rozpaść w powietrzu. Poza tym wątpię żeby silnik miał idealne osiągi takie, jak pokazuje SRM. ;)

Prace powoli idą do przodu.
Myślę, że jak wszystko dobrze pójdzie to najpóźniej w poniedziałek rury będą cięte i lakierowane, a potem malowane.

Niedługo dalsza relacja z budowy - przyjdzie pora na zdjęcia :)
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech

Awatar użytkownika
PIOTR
PROFI
Posty: 933
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: PIOTR » sobota, 21 lip 2012, 08:46

verex pisze: ....będzie napędzał silnik wielokrotnego użytku 35mm klasy H230
... silnik wielokrotnego użytku 35mm klasy I300 ...
Co to za silniki?
to the open space

Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 679
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: verex » sobota, 21 lip 2012, 10:07

PIOTR pisze:
verex pisze: ....będzie napędzał silnik wielokrotnego użytku 35mm klasy H230
... silnik wielokrotnego użytku 35mm klasy I300 ...
Co to za silniki?
Toczone u Kacpra :wink:.

Właściwie jest to jeden silnik o długości wew. 350mm. Pomieści on ziarna z dwóch moich form, dlatego zamówiłem dysze 8mm (H230) oraz 10mm (I300). Paliwo to oczywiście karmelek sorbitolowy 65/35.
Więcej szczegółów oraz filmy z testów dam jak silnik do mnie dotrze, czyli po 10 sierpnia - wtedy zamieszczę pełne informacje, zdjęcia i filmy z testów.
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech

Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 679
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: verex » piątek, 27 lip 2012, 20:30

Dobra, w końcu nadszedł czas na relację z budowy :grin:

Mimo że ostatnio byłem w rozjazdach, to udało mi się trochę zrobić. A nawet rzekłbym że sporo :wink:.

1. Głowice:

1.1. Głowica do rakiety Intercelestia 100 (napędzanej ROSem) jest zrobiona z pianki do sztucznych kwiatów a następnie pokryta szpachlówką. O ile sposób moim zdaniem fajny, to szpachlowanie i szlifowanie zajęło mi ponad 4,5 godziny... Mimo włożonego czasu i starań, na głowicy są widoczne "klajstry" od szpachlówki i inne niedociągnięcia. Jednak póki co jest to najlepsza głowica (prócz drewnianej) którą udało mi się zrobić samemu. Pomalowana na kolor pomarańczowy.

Wymiary:
głowica - 23cm
wpust - 3,5cm
masa - 65g

1.2. Głowica do rakiety Intercelestia 500 (napędzanej silnikiem H230) to głowica 50/52 mm od Piotra. Pomalowana na kolor pomarańczowy.

1.3. Głowica do rakiety Intercelestia (napędzanej silnikiem I300) to głowica 60/62 mm od Piotra. Pomalowana na kolor pomarańczowy.

Fotografie:

Obrazek




2. Korpusy:

Rury są pokryte dwiema warstwami lakieru poliuretanowego firmy Dragon - na zewnątrz dwie warstwy, w środku jedna. Są również pomalowane. Wiele się od siebie nie różnią... Oczywiście będą jakieś tam drobne poprawki jeszcze, ale główne malowanie mam już za sobą.

2.1. Kadłuby rakiety Intercelestia to rura 99/101mm o długości 60cm oraz druga o długości 30cm - połączone razem stanowią pierwszy człon rakiety. Drugi zaś człon stanowią rury 60/62mm o długości łącznej 960mm. Jako, że talia będzie miała 15cm, a rura będzie wpuszczana w talię, na projekcie przedstawia się jako 800mm. Przy malowaniu części do tej rakiety wzorowałem się na rakiecie Smaragd-1 Copenhagen Suborbitals - kolorystyka tej rakiety bardzo mi się spodobała.

2.2. Kadłub rakiety Intercelestia 100 to rura 51/53mm o długości 62cm. Pomalowana głównie na biało, a część pod głowicą na kolor pomarańczowy - taki sam jak głowica.

2.3. Kadłuby rakiety Intercelestia 500 to rura 51/53mm o długości 62cm i druga o długości 50cm. Pomalowana tak samo jak Intercelestia 100.

Fotografie:

2.3.1. Intercelestia:
Obrazek

2.3.2. Intercelestia 100:
Obrazek

2.3.3. Intercelestia 500:
Obrazek


Fotografie bonusowe :D :

Obrazek
Obrazek

3. Stateczniki i wręgi:

Stateczniki do rakiet Intercelestia oraz Intercelestia 500 będą wycinane laserowo, zaś do rakiety Intercelestia 100 - ręcznie.
Zdjęć nie pokażę, bo z lasera jeszcze do mnie nie doszły, a ręcznie będę robić dopiero w przyszłym tygodniu.

Wręgi:
Także wycinane laserowo. Zdjęcia dam jak przyjdą w przyszłym tygodniu.


4. Spadochrony:
Spadochronów nie udało mi się jeszcze skończyć. Póki co są to wycięte i ładnie obszyte okręgi. Pozostaje mi jeszcze wyciąć otwór centralny no i wszyć linki (w każdym po 8 linek, w fi40 6 linek)

Fotografie:
Obrazek
Ogólnie rzecz biorąc prace idą powoli ale do przodu. Ucieszył mnie fakt, że jeśli pogoda dopisze, FM odbędzie się w sierpniu - to pozwoli mi na uczestniczenie w całej imprezie :smile:.

Po 10 sierpnia będę przeprowadzał testy silnika który będzie napędzał rakiety, więc będą filmy.


A na koniec mam jeszcze takie pytanie - może ktoś wie - ROS ma jako paliwo balistyt, a nad nim jest zaprasowany jakiś proch. Jest to proch czarny, czy coś innego? W jednym silniczku jest tego chyba 4-5g. Po sproszkowaniu 2g tego czegoś pali się na wolnym powietrzu jakieś pół sekundy i daje się łatwo odpalić nawet od zapałki. Czy nadaje się to jako materiał miotający?



Pozdrawiam! :smile:
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech

ODPOWIEDZ