Projekt INTERCELESTIA

Piszemy tylko o własnych konstrukcjach modeli - ale nie o silnikach!
Awatar użytkownika
Piotrek
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek, 26 gru 2011, 15:28
Lokalizacja: Rzeszów, Chotyłów

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: Piotrek »

kurcze, ogromna rakietę szykujesz xd w tej kolorystyce super sie komponuje . myślę, ze jak sie wszystko powiedzie to będzie jedną z gwiazd na fm12.
Swoją drogą ja musze dokończyć moją proxime bo stanąłem w martwym punkcie i nic nie idzie .

rosa nigdy nie rozbierałem i nie wiem jak ten proch się spisuję ale proponował bym dać sprawdzony ładunek miotający bo jak nie wypali to szkoda modelu
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: verex »

rrzepkaa pisze:kurcze, ogromna rakietę szykujesz xd w tej kolorystyce super sie komponuje . myślę, ze jak sie wszystko powiedzie to będzie jedną z gwiazd na fm12.
Dziękuję :). Rzeczywiście duża będzie - największa, jaką do tej pory budowałem. Następne będą mniejsze, lżejesze, wytrzymalsze i... szybsze :D.
rrzepkaa pisze:Swoją drogą ja musze dokończyć moją proxime bo stanąłem w martwym punkcie i nic nie idzie .
Życzę powodzenia ;)
rrzepkaa pisze:rosa nigdy nie rozbierałem i nie wiem jak ten proch się spisuję



Mi osobiście wydaje się, że jest to proch czarny, lecz pewności jako takiej nie mam. Wiem, że sporo osób z tego forum te silniczki rozbierało - może wiedzą więcej na temat tego prochu. Sprasowane rzeczywiście trudno jest zapalić, ale zmielone na pył pali się naprawdę bardzo szybko i bez problemu można zapalić nawet zapałką. Moim zdaniem nada się na materiał miotający, jednak wolałbym aby wypowiedzieli się ci, którzy mieli z tym akurat materiałem jakieś doświadczenia.

rrzepkaa pisze:ale proponował bym dać sprawdzony ładunek miotający bo jak nie wypali to szkoda modelu
verex pisze:Kolejna porcja informacji ;)
...
Jeśli chodzi o materiał miotający - skuszę się na propozycję Paula na czas FM. Bezpieczniej będzie użyć prochu wysokiej jakości.
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: verex »

FM się zbliża wielkimi krokami, a prace idą bardzo powoli. Ruszyć powinno się w przyszłym tygodniu (talia, ostateczne montowanie, etc).

Póki co:

1. Wręgi, stateczniki:
Doszły do mnie moje wręgi na łoża silnikowe (i nie tylko) oraz stateczniki wycinane laserowo. Precyzja lasera jest niesamowita, jestem w szoku. Ale do rzeczy - sknociłem przez nieuwagę "mocowania pomocnicze" talii wejściowej intercelestii, przez co w poniedziałek ruszam do Gdańska wycinać nowe. W przyszłym tygodniu będzie zrobiona talia rakiety Intercelestia, kosze silnikowe wraz ze statecznikami (już ostatecznie) i rakiety zostaną ostatecznie zmontowane. Wręgi będą jeszcze modyfikowane (dodatkowe otwory, szparki na stateczniki).

Obrazek

2. Nowe logo i strona internetowa
Z nudów, które dosięgły mnie podczas zastoju prac spowodowanym oczekiwaniem na w/w wręgi i stateczniki, postanowiłem zmienić całkowicie logo projektu. Tamto było robione na szybko, a projekt z SpaceCADa odstraszał. Tak więc nowe logo prezentuje się tak:

Obrazek



Starczyło też chęci na zrobienie strony internetowej nie tylko projektu, ale w ogóle - moich rakiet i ogólnie modelarstwa rakietowego. Oprócz nowości, (niedługo) materiałów multimedialnych, znajduje się tam też odrobina wiedzy nt. bezpieczeństwa i budowania rakiet. Również są dostępne linki do pobrania potrzebnych programów, np. SpaceCAD, OpenRocket, ShizoRocketApplication, czy SRM_PL.xls . Strona póki co nie wygląda tak, jak to sobie zaplanowałem - nie mogę znaleźć odpowiedniego szablonu, więc chyba się pofatyguję i zrobię samemu. Jednak to jest sprawa drugorzędna - pierw zbudować rakiety i lecieć na FM :grin:



Strona znajduje się pod adresem: http://www.rakiety.pomorskie.pl

3. Przypadki losowe...
Z przyczyn niezależnych ode mnie rakieta na FM poleci na innych silnikach niż początkowo zakładałem. Silnik wielokrotnego użytku dostanę dopiero w okolicach imprezy, więc czasu na testy mi nie starczy. Latać na niesprawdzonym silniku bym nie chciał, ponieważ może się to różnie skończyć. Tak więc poszukuję zastępczego silnika 35 lub 40mm klasy I do rakiety Intercelestia. Rakieta Intercelestia 500 poleci na FM na silniku TSP G50 oraz ROS-40. Rakieta Intercelestia 100 standardowo na rosach.


Więcej informacji i zdjęć zapewne po niedzieli, kiedy to prace ruszą pełną parą. Póki co dodałem jeszcze czarne zdobienie na korpusie rakiet, ale nie zdążyłem zrobić nowych zdjęć.

Pozdrawiam
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: verex »

Prace idą do przodu. Czas goni, więc trzeba się sprężać.

Jutro będą kończone spadochrony i talia.

Talię zacząłem robić wczoraj. W celu poprawy sztywności rakiety, dwie wręgi połączyłem ze sobą w odległości 10cm. We wręgach umieściłem rurę drugiego członu rakiety. Zrobiłem szkielet talii, poprzez wklejenie do wręgi i rury trójkątów o długości 15cm. Następnie zalałem wszystko dwuskładnikową pianką montażową, wyszlifowałem na talię i zaszpachlowałem. Jutro czeka mnie szlifowanie talii, raczej na tokarce. No i oczywiście malowanie ;)

Zacząłem także robić łoża silników do każdej z rakiet. Intercelestia 100 też doczekała się łoża wycinanego laserem ;). Dzisiaj przygotowałem sobie wkręty o odpowiedniej długości, podkładki i nakrętki. Jutro będę wszystko montował ;).

Czeka mnie również malowanie dolnej rury drugiego członu rakiety Intercelestia, ponieważ się ubrudziła od szpachli. Przy szlifowaniu talii pewnie upaskudzi się jeszcze bardziej, więc wolę odmalować. Niedługo będę malował także stateczniki do rakiet Intercelestia oraz Intercelestia 500.

Czas na zdjęcia. Jako tako złożyłem rakietę Intercelestia, by zobaczyć ją w prawie pełnej okazałości. Oczywiście jest to tylko rura nałożona na rurę - składać dopiero będę.

1. Talia podczas 'produkcji' ;)
Obrazek

2. Mocowanie talii
Obrazek

3. Wizja rakiety Intercelestia w pełnej okazałości ;) - jeszcze bez stateczników
Obrazek

Niedługo dalsza część relacji z budowy ;)

P.S. Silnika do Intercelestii nadal brak :(
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: jaskiniowiec »

Może Schermuly, jeśli model ma odzysk elektroniczny.
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: verex »

jaskiniowiec pisze:Może Schermuly, jeśli model ma odzysk elektroniczny.

Ma, UWS.

Jeśli szermułki jeszcze są (i o ile ich średnica to 35, 38 bądź 40mm, bo taie mam łoża) oraz o ile udźwigną 2kg rakietę, to z chęcią. Chociaż myślałem o PTRowskim 400Ns (papiery do PTR wysłałem, składke wpłaciłem, jeszcze skan legitymacji prześle dzisiaj), chociaż nie wiem z kim o tym gadać :wink:. Napisałem do robercika o silnik, ale go na forum nie ma od 29 lipca...
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: jaskiniowiec »

Dokładnie, sprawę załatwia się z Robercikiem. Co do Schermul, to jeszcze są, 2 kilo dźwigną, a średnica to 41,5 mm.
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: verex »

jaskiniowiec pisze:Dokładnie, sprawę załatwia się z Robercikiem. Co do Schermul, to jeszcze są, 2 kilo dźwigną, a średnica to 41,5 mm.

Poczekam aż Robercik się odezwie. Silnik PTR wszedłby w łoże 38mm, a do szermułki musiałbym jechać jeszcze raz na laser, więc czterysetka byłaby najlepsza. O ile oczywiście bez wyrobionej licencji mogę na niej startować ;).

Jaki jest koszt startu na szermułce, a jaki na 400Ns PTR?
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: jaskiniowiec »

Schermula to 20 zeta, 400 nie wiem, ale drożej.
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Projekt INTERCELESTIA

Post autor: verex »

jaskiniowiec pisze:Schermula to 20 zeta, 400 nie wiem, ale drożej.

Ok, dzięki za info :)
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
ODPOWIEDZ