Rakieta HIPERSONAL
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Witam,
Wszystkie trzy mozliwosci zaproponowane przez Ksarda mozna by w tym projekcie zastosowac, chociaz ja osobiscie bylbym za wersja nr.1.
Opadanie na tasmie hamujacej modelu o wadze 1kg moze okazac sie problemem. Jak do tej pory to jeszcze czegos takiego nie probowalem, ale nie bardzo mnie to przekonywuje. Wersja nr.3 jest oczywiscie rozwiazaniem idealnym, ale komplikuje dodatkowo i tak juz trudne przedsiewziecie.
Ja osobiscie jestem za rozwiazaniem nr.1
Paul
Wszystkie trzy mozliwosci zaproponowane przez Ksarda mozna by w tym projekcie zastosowac, chociaz ja osobiscie bylbym za wersja nr.1.
Opadanie na tasmie hamujacej modelu o wadze 1kg moze okazac sie problemem. Jak do tej pory to jeszcze czegos takiego nie probowalem, ale nie bardzo mnie to przekonywuje. Wersja nr.3 jest oczywiscie rozwiazaniem idealnym, ale komplikuje dodatkowo i tak juz trudne przedsiewziecie.
Ja osobiscie jestem za rozwiazaniem nr.1
Paul
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam
Chcąc ruszyć z dalszymi pracami nad HIPERSONALEM, konieczne jest zrobienie niezbędnych wyliczeń w celu dobrania odpowiedniego kształtu lotek.
Do tego potrzebna będzie znajomość gabarytów silnika oraz jego masy.
Czy na dzień dzisiejszy jesteśmy w stanie to podać? - to pytanie kieruję do PINOTA.
Jeśli uda się zaprojektować stateczniki, to Paul zobowiązał się zamontować je w części silnikowej modelu.
Stateczniki będą miały ogromne znaczenie dla prawidłowego lotu rakiety. Przy takiej prędkości każde niedociągnięcie może odbić się niekorzystnie na trajektorii lotu.
Chcąc ruszyć z dalszymi pracami nad HIPERSONALEM, konieczne jest zrobienie niezbędnych wyliczeń w celu dobrania odpowiedniego kształtu lotek.
Do tego potrzebna będzie znajomość gabarytów silnika oraz jego masy.
Czy na dzień dzisiejszy jesteśmy w stanie to podać? - to pytanie kieruję do PINOTA.
Jeśli uda się zaprojektować stateczniki, to Paul zobowiązał się zamontować je w części silnikowej modelu.
Stateczniki będą miały ogromne znaczenie dla prawidłowego lotu rakiety. Przy takiej prędkości każde niedociągnięcie może odbić się niekorzystnie na trajektorii lotu.
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pierwsza przymiarka
Witam
Trochę to trwało, ale pierwsza przymiarka jest
Masa startowa = 1454,86g
Masa modelu bez silnika = 745,67 g
Długość = 1452 mm
Średnica kadłuba 57.5 mm
Do symulacji zastosowałem silnik CRS J300 o następujących parametrach:
Masa całkowita 606,6 g (prawie tyle, co silnik zaproponowany przez Pinota)
Masa paliwa - 340 g.
Długość silnika 360mm
średnica silnika 38 mm
Średni ciąg = 302,6 N
czas pracy 2,1 sek.
Impuls całkowity = 689,15
Według SpaceCAD 'a]</a>
Trochę to trwało, ale pierwsza przymiarka jest
Masa startowa = 1454,86g
Masa modelu bez silnika = 745,67 g
Długość = 1452 mm
Średnica kadłuba 57.5 mm
Do symulacji zastosowałem silnik CRS J300 o następujących parametrach:
Masa całkowita 606,6 g (prawie tyle, co silnik zaproponowany przez Pinota)
Masa paliwa - 340 g.
Długość silnika 360mm
średnica silnika 38 mm
Średni ciąg = 302,6 N
czas pracy 2,1 sek.
Impuls całkowity = 689,15
Według SpaceCAD 'a]</a>
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Witam,
Jak widze, to prace powoli ale posuwaja sie do przodu. Stateczniki jakie zaproponowal Ksard pasuja optycznie bardzo dobrze do tego modelu. Stateczniki musza byc na tyle sztywne by niezyczely wibrowac w chwili przekroczenia bariery dzwieku i dlatego zrobione zostana z balsy 3mm. W celu uzyskania odpowiedniej sztywnosci zostana wzmocnione laminatem szklanym.
Jaki silnik przewidziales do tej rakiety,Casaroni?
Pozdrawiam
Paul
Jak widze, to prace powoli ale posuwaja sie do przodu. Stateczniki jakie zaproponowal Ksard pasuja optycznie bardzo dobrze do tego modelu. Stateczniki musza byc na tyle sztywne by niezyczely wibrowac w chwili przekroczenia bariery dzwieku i dlatego zrobione zostana z balsy 3mm. W celu uzyskania odpowiedniej sztywnosci zostana wzmocnione laminatem szklanym.
Jaki silnik przewidziales do tej rakiety,Casaroni?
Pozdrawiam
Paul