Rakieta HIPERSONAL

Piszemy tylko o własnych konstrukcjach modeli - ale nie o silnikach!
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard »

To jeszcze nie wiesz najlepszego - w HIPERSONALU poleci SALT - i wszystkie problemy z odczytem parametrów lotu znikają :D
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul »

Pod warunkiem,ze odnajdziemy model :D



Paul
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard »

Odpowiedzią na ten problem jest stwierdzenie: model musi opadać na ziemię jak najszybciej (ale ciągle bezpiecznie) .

A jak tego dokonać? - jest kilka możliwości.

Myślę tu o :

1. opadaniu na bardzo małym spadochronie

2. zastosowaniu jedynie taśmy hamującej

3. dwustopniowy system odzysku
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul »

Witam,

Wszystkie trzy mozliwosci zaproponowane przez Ksarda mozna by w tym projekcie zastosowac, chociaz ja osobiscie bylbym za wersja nr.1.

Opadanie na tasmie hamujacej modelu o wadze 1kg moze okazac sie problemem. Jak do tej pory to jeszcze czegos takiego nie probowalem, ale nie bardzo mnie to przekonywuje. Wersja nr.3 jest oczywiscie rozwiazaniem idealnym, ale komplikuje dodatkowo i tak juz trudne przedsiewziecie.

Ja osobiscie jestem za rozwiazaniem nr.1



Paul
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard »

Witam



Chcąc ruszyć z dalszymi pracami nad HIPERSONALEM, konieczne jest zrobienie niezbędnych wyliczeń w celu dobrania odpowiedniego kształtu lotek.

Do tego potrzebna będzie znajomość gabarytów silnika oraz jego masy.

Czy na dzień dzisiejszy jesteśmy w stanie to podać? - to pytanie kieruję do PINOTA.

Jeśli uda się zaprojektować stateczniki, to Paul zobowiązał się zamontować je w części silnikowej modelu.

Stateczniki będą miały ogromne znaczenie dla prawidłowego lotu rakiety. Przy takiej prędkości każde niedociągnięcie może odbić się niekorzystnie na trajektorii lotu.
Awatar użytkownika
PINOT
PROFI
Posty: 352
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: PINOT »

Czołem,



Wywołany do tablicy odpowiadam jak na spowiedzi:



silnik: długość 420mm, średnica 35mm, masa paliwa 350 gram, całkowita masa wraz z paliwem 650 gramów. Jest to masa szacowana (gdyż powiększonej o 50 gram wersji silnika jeszcze nie zbudowałem) ale na pewno zbliżona do prawdziwej.
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Pierwsza przymiarka

Post autor: KSard »

Witam



Trochę to trwało, ale pierwsza przymiarka jest :D



Masa startowa = 1454,86g

Masa modelu bez silnika = 745,67 g

Długość = 1452 mm

Średnica kadłuba 57.5 mm



Do symulacji zastosowałem silnik CRS J300 o następujących parametrach:

Masa całkowita 606,6 g (prawie tyle, co silnik zaproponowany przez Pinota)

Masa paliwa - 340 g.

Długość silnika 360mm

średnica silnika 38 mm

Średni ciąg = 302,6 N

czas pracy 2,1 sek.

Impuls całkowity = 689,15



Według SpaceCAD 'a]</a>
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul »

Witam,

Jak widze, to prace powoli ale posuwaja sie do przodu. Stateczniki jakie zaproponowal Ksard pasuja optycznie bardzo dobrze do tego modelu. Stateczniki musza byc na tyle sztywne by niezyczely wibrowac w chwili przekroczenia bariery dzwieku i dlatego zrobione zostana z balsy 3mm. W celu uzyskania odpowiedniej sztywnosci zostana wzmocnione laminatem szklanym.

Jaki silnik przewidziales do tej rakiety,Casaroni?



Pozdrawiam

Paul
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard »

Tak - Casaroni J300



Taki silnik zapewni w 100% przekroczenie dźwięku.

Można by nawet umieścić na pokładzie małą kamerę.

Ale to pozostawiam pod dyskusję.



Możemy jeszcze wykonać kilka symulacji z innymi typami silników.
Awatar użytkownika
andżej
Supersonic PROFI
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: andżej »

Witam



Coś czuję że na wiosnę rakieta poleci :D . Mam pytanie o kształt lotek - czy jest on w jakiś specjalny sposób dobierany liczony czy po prostu im bardziej szpic tym lepiej?



Pozdr
ODPOWIEDZ