Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Zapraszamy do sprawdzenia swoich sił
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 752
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok, Nowe Miasto

Re: Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Post autor: Tofifi » sobota, 23 mar 2013, 13:58

Tak się składa, ze ja w swoi warsztacie niedlugo będę miał drukarkę 3d. Pytanie tylko, czy z sklejki nie będzie lżejszy.
Ale nadal będe upierał się przy swoim, że dowolna średnica wpłynie destrukcjinie na logistykę., można i cudować z balsą, ale nie każdy zwinie ją tak samo dobrze, i w rezultacie nie każdy rakieta zapewni bezpieczeństo i sztywnośc konstrukcji.

BWt, zawsze można zejść z średnicy np do 45mm czy jakie tam są :)

Ewentualnie olać FAI, i zrobić to na własnych zasadach bez ograniczeń masy.

Szczerze mówiąc to ja zupełnie inaczej wyobrażam sobie zawody rakietowe w polsce...

Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 195
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Post autor: przemo » sobota, 23 mar 2013, 14:10

Panowie zabieramy się do tego od d... strony.
Wyznaczmy najpierw altka i sposób zasilania, a wówczas znajdzie się optywalny i szybki sposób montażu.
Ja bym elementów konstrukcyjnych nie narzucał. Zostawiłbym dowolność konstruktorowi.
Altka najlepiej zamontować już z zasilaniem w formie modułu. Ale nie takiego co musi pasować do kalibru.
Moduł musiałby być szybki/łatwy w montażu i niezależny od kalibru rakiety.

Ale tak jak mówiłem najpierw wybierzmy altka :wink: , który mógłby być dostępny.

Awatar użytkownika
Adam
Supersonic PROFI
Posty: 392
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Post autor: Adam » sobota, 23 mar 2013, 16:46

Witam!
sław pisze:Motory od Piotrka Sornowskiego(o ile te parę sztuk by się chciało Piotrkowi opracować i za ile)
Altimetry też nie ma problemu około 150 PLN za sztukę
Rozmawiałem rano z Piotrem. Nie ma problemu z silnikami, może zrobić klasę D, pytanie tylko ile sztuk? Tu moja prośba o pomoc. Prosiłbym o zgłoszenie, kto chętny zebrać informację od innych, w terminie do końca czerwca, ile takich silników Piotr ma przygotować. Jeśli chętny się znajdzie, proszę o posta typu: "Zbieram zamówienia na silniki klasy D na FM 2013, info na PW". Pomocnemu Dobromirowi odwdzięczę się kilkoma ROS'ami :mrgreen:
Co do ceny to Piotr oszacował na około 15 pln silnik i ok 20 pln model. Tu pytanie: zostają zasady FAI czy nie? Piotr ma modele mniejszej średnicy, więc z założenia nie zmieszczą się w S1-D. Jeśli to będzie latać na absurdalne pułapy to wg mnie nie ma co ryzykować, będziemy zbierać modele po drzewach kilometr od miejsca startu. Poza tym nie widzę sensu robić zawodów takich samych modeli na takich samych silnikach. To takie rzucanie kostką w sumie...
prm pisze:Wyznaczmy najpierw altka
Sław, jakie masz te altimetry? To Adrelowskie? Jeśli tak, lub coś podobnej wielkości to nie ma co mówić o zabudowie, zmieszczą się w byle czym. Razem z pojedynczym ogniwem li-pol są przecież wielkości złotówki. Można je wrzucić do opakowania z kinder-niespodzianki, zrobić dziurki i już. To nie akcelerometr, nie musi być wyosiowany.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 195
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Post autor: przemo » sobota, 23 mar 2013, 17:30

Adamie, ja mogę taki temat założyć i zebrać chętnych zdeklarowanych uczestników. Następnie zebrane dane udostępnię organizatorom lub zajmę się drugim etapem organizacji (to potem). [A ROS'ów jeszcze u mnie dostatek. :mrgreen: ]

Myślę jednak, że aby zbierać "deklaracje" uczestników to muszą wiedzieć na czym stoją.
Czyli ustalmy do końca może zasady a potem do dzieła.


Jeśli chodzi o moją opinię, to:
1. Silniki D
2. Modele nie na gotowcach Piotra. Jak pisałeś kupę szukania modeli (może być wietrznie), a skoro altimetry za kaucją to możliwość zgubienia modelu może odstraszyć potencjalnych chętnych.
3. Kinder-niespodzianka - jest też rozwiązaniem. Niezależnie od tego projektując model trzeba uwzględnić gabaryty jajka aby dało się wsadzić i było bezpieczne (patrz znów kaucja i deklaracja).

Awatar użytkownika
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 920
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Re: Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Post autor: Paul » sobota, 23 mar 2013, 22:25

Witam,
Ja mysle, ze sama rakieta powinna byc zbudowana w/g regulaminu FAI. Jak do tej poty, to nie ma zawodow miedzynarodowych
w tej klasie, ale modele ze wzgledu na ich wielkosc moga stac sie dodatkowa atrakcja np. na zawodach krajowych. Jezeli chodzi o silniki,
to przeciez Pan Tendera rowniez produkuje silniki klasy "D". Mysle, ze nie powinnismy ograniczac tych silnikow do jakiegos z gory okreslonego, narzuconego
- wazne by to byl silnik klasy "D".
Jezeli chodzi o pomiar wysokosci , to z powodzeniem mozna to rozegrac za pomoca jednej elektroniki. Samo jej przelozenie, to sprawa najwyzej
dwoch minut.

Pozdrawiam
Paul

Awatar użytkownika
sław
Modelarz FAI
Posty: 71
Rejestracja: czwartek, 7 mar 2013, 23:58

Re: Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Post autor: sław » niedziela, 24 mar 2013, 01:36

O KURCZĘ !!!
Nie spodziewałem się takiego zainteresowania.
Ale przypominam jeszcze raz : S1-D to model rakiety wysokościowej na silniku "D".Nie ważne jakiego producenta jest silnik i nawet z jakiego kraju. Ma być tylko "D" a nie inny.
model musi mieć minimum fi 60mm na przynajmniej połowie minimalnej długości 800mm. Jeśli jest inaczej to już nie jest S1-D.
Co do altimetrów to na początek niech każdy lata na tym co ma.Jak się zabawa spodoba to pomyślimy.

POZDRAWIAM.S.

Awatar użytkownika
sław
Modelarz FAI
Posty: 71
Rejestracja: czwartek, 7 mar 2013, 23:58

Re: Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Post autor: sław » niedziela, 24 mar 2013, 12:45

Jeśli chodzi o przepisy najbardziej czytelne co znalazłem to:http://modelarstwo.aeroklubpolski.proar ... zepisy.htm
Co prawda nie są to w całości aktualne przepisy, ale dla S1-D zmieniło się, że zamiast teodolitów są altimetry.
No i dajemy sobie spokój z dwoma stopniami

POZDRAWIAM.S.

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Post autor: KSard » poniedziałek, 25 mar 2013, 08:51

Panowie - faktycznie nie ma co mieszać. Jeśli S1D, to nie modele od Piotra.
A może dodać jeszcze jedną konkurencję: Loty wysokościowe gotowych zestawów modelarskich np. od Piotra Sornowskiego na silnikach klasy B lub C ?

Będzie to szansa dla tych, którzy nie zdążą przygotować własnej rakiety a mają ochotę trochę powalczyć :)
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin

Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 195
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Post autor: przemo » poniedziałek, 25 mar 2013, 10:03

sław pisze: Ale przypominam jeszcze raz : S1-D to model rakiety wysokościowej na silniku "D". Nie ważne jakiego producenta jest silnik i nawet z jakiego kraju. Ma być tylko "D" a nie inny.
model musi mieć minimum fi 60mm na przynajmniej połowie minimalnej długości 800mm. Jeśli jest inaczej to już nie jest S1-D.
No tak - powiedzmy, że zasady S1D znamy lub możemy znaleźć, ale dzięki za przypomnienie :wink:
A tak na serio, to wyciągając esencję z treści wszystkich wypowiadających się to wychodzi na to, że optymalnym byłoby przyjąć reguły z S1-D co do gabarytów i klasy silnika (D), natomiast startować na silniku jednego producenta. (To można jeszcze ustalić czy byłby to od Pana Piotra czy inny. Tak samo altimetr też można omówić i ustalić osobno w następnym kroku).

Silniki jednego producenta stworzą dla naszego konkursu zlotowego (a nie zawodów FAI) teoretycznie jednakowy punkt wyjścia.
Mocno wierzę, że zawodowcy na co dzień starujący ściśle wg FAI też sobie poradzą na ujednoliconym silniku :grin: :wink:
A unikniemy tego, że trzeba będzie wszystkie egzemplarze identyfikować do startu, zacznie się przeszukiwanie świata za silnikiem D, który ma równo 20Ns, jest lżejszy od innych itd, itp.
Myślę również, że przy wczesnym dogadaniu się w tej kwestii możnaby rozpocząć wątek zgłaszania/zamawiania przy czym silniki mogłyby być zamawiane i otrzymane również wcześniej i w dowolnej zadeklarowanej ilości, gdyby przykładowo ktoś chciał sobie wcześniej potestować.

Awatar użytkownika
sław
Modelarz FAI
Posty: 71
Rejestracja: czwartek, 7 mar 2013, 23:58

Re: Zawody w klasie S1-D na FM 2013

Post autor: sław » poniedziałek, 25 mar 2013, 13:01

Tak.Ja też osobiście chcę latać na silnikach od Piotra. A PAUL na Tolkowych. nie bądzmy straszniejsi od FAI i nie narzucajmy jeszcze więcej ograniczeń.
Pamiętajmy, że do zawodów mamy prawo zgłosić dwa modele i wykonać nimi trzy loty.Liczy się najlepszy. Tu dochodzi element taktyki. Najpierw zaliczamy a potem kombinujemy, z silnikami też, a dlaczegóż by nie. Piotrek też robi różne parametry.
Moja propozycja to trzy otwarte kolejki w czasie wyznaczonym przez organizatora.

PS. Nikt ma świecie nie robi specjalnych silników do tej klasy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość