Strona 3 z 4

Re: Materiał na korpus silnika

: sobota, 27 paź 2018, 19:55
autor: verex
Sołtys55 pisze: sobota, 27 paź 2018, 19:06 Projekt w tej wersji wypalił tylko częściowo, gdyż popsułem dyszę próbując wbić aluminium do środka. A potem nie dało si.ę już tego wyciągnąć. Wiecie co? Okazało się ,że koncepcja była bardzo dobra ,bo po odpaleniu samego silnika (w formie testu naziemnego-wbity był on górą w piasek) silnik chodził przez około 30 sekund! Nie spodziewałem się tyle dymu :D
Czyli chciałeś silnik a wyszła świeca dymna. Mała podpowiedz: przerzuć się na sorbitol, zmien proporcje mieszanki na 65/35, użyj arkusza SRM zanim zaczniesz robić silnik do przeliczenia parametrów.
Impuls całkowity [Ns] = Siła ciągu silnika [N] x Czas pracy
Wiec jak silnik który ma 100-200g mieszanki pali ci się 30 sekund, to ciąg tego jest tyle co nic.
Prawidłowy czas pracy dla takiego silniczka to od 0,5 do około 2 sekund.

Re: Materiał na korpus silnika

: sobota, 26 paź 2019, 20:14
autor: Sołtys55
Witam, wróciłem trochę do tematu i chciałbym nabyć koci żwirek ,a właściwie to bentonit, tylko ,że nie orientuję się po czym rozpoznać ,że to faktycznie bentonit a nie jakaś trocinowa mieszanka jest w żwirku? Może ktoś polecilby jakiś konkretny produkt ,bo raz już kupiłem ale ten jest jakiś dwukolorowy i nie jestem go pewien, zwłaszcza ze często wypychalo cała dyszę zrobioną z tego ,a moze to nie o zwirek tu idzie ,ale o sliskosc plastiku? Jak sądzicie ?

Re: Materiał na korpus silnika

: niedziela, 27 paź 2019, 06:52
autor: adamhog
Nie kombinuj z bentonitem, kup Ceresit CX-5 i będziesz mile zaskoczony. Propocja około 3 części CX-5 na 1 wody, należy dobrać odpowiednią konsystencję. Nawet konstrukcja bez dyszy de Lavala poleci pięknie, ale silnik musi utrzymać ciśnienie robocze.

Re: Materiał na korpus silnika

: niedziela, 27 paź 2019, 16:57
autor: Vigoniusz
Tak CX-5 lub inny cement szybkowiążacy jest najlepszy. Bentonit będziesz ubijał i ubijał a i tak wyleci. No chyba,że robisz jakiś bardzo mały silnik.

Re: Materiał na korpus silnika

: niedziela, 27 paź 2019, 22:38
autor: Sołtys55
Ok dzięki za rady sprawdzę i napiszę :D

Re: Materiał na korpus silnika

: czwartek, 31 paź 2019, 21:00
autor: Sołtys55
Dotarł już do mnie cx 5 ,ale pytanie nadal będzie dotyczyć bentonitu. Otóż zważyłem mój silnik i poszczególne elementy oprócz zwirku i wyszło że żwirek waży 35 g , objętość bryły w jaką zbity jest w silniku żwirek to 16,33 cm^3 co daje gęstość 2,14 g/cm^3. A to daje mi pewne powody do sadzenia że to czego używam to nie jest w pełni bentonit bo ten ma gęstość 2,5 ( http://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.di ... &p_lang=pl ) ,kolejna rzeczą ,która wskazuje na to że to nie w pełni bentonit jest to że w ,,tym,, są różne granulki (w sensie są szare i białe). Czy to wskazuje jednoznacznie że to nie jest bentonit, jak sądzicie? To by wskazywało, że być może używając bentonitu prawdziwego w tymże silniku nie miał bym problemu z wypychaniem dyszy.

Re: Materiał na korpus silnika

: czwartek, 31 paź 2019, 22:48
autor: Kacper
To jeszcze o niczym nie świadczy bo to normalne, że ciężko się zbliżyć do gęstości teoretycznej. Kolory tez mogą być nierównomierne.

Re: Materiał na korpus silnika

: piątek, 1 lis 2019, 17:44
autor: Sołtys55
No tak ,ale ta gęstość to po bardzo mocnym ubiciu go w korpusie ...

Re: Materiał na korpus silnika

: piątek, 1 lis 2019, 22:19
autor: Kacper
Żeby zaprasować do gęstości bliskiej teoretycznej to potrzeba prasy hydraulicznej i formy, która da radę wycisnąć kilka ton/cm2.

Re: Materiał na korpus silnika

: sobota, 2 lis 2019, 12:01
autor: Sołtys55
Kacper pisze: piątek, 1 lis 2019, 22:19 Żeby zaprasować do gęstości bliskiej teoretycznej to potrzeba prasy hydraulicznej i formy, która da radę wycisnąć kilka ton/cm2.
serio?, dzięki za info
adamhog pisze: niedziela, 27 paź 2019, 06:52 Nie kombinuj z bentonitem, kup Ceresit CX-5 i będziesz mile zaskoczony. Propocja około 3 części CX-5 na 1 wody, należy dobrać odpowiednią konsystencję. Nawet konstrukcja bez dyszy de Lavala poleci pięknie, ale silnik musi utrzymać ciśnienie robocze.
dzisiaj będę już próbował z CX 5 ,ale nwm ile trzeba czekać po zrobieniu silnika na odpowiednie stwardnienie masy...
drugie pytanie ,czy wilgoć z wody z zaprawy nie ,,zamoczy,, mi paliwa podczas czekania?