Materiał na korpus silnika

Sprawdzone przepisy na wykonywanie poszczególnych elementów modelu rakiety
Awatar użytkownika
adamhog
*
Posty: 12
Rejestracja: piątek, 2 sie 2019, 21:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: adamhog » sobota, 2 lis 2019, 14:01

CX-5 twardnieje w 5 min, uważaj bo nie zdążysz napełnić formy. Zaprawę i wodę najlepiej trzymać w lodówce. Wytrzymałość >25 MPa jest po 24 h, a po 28 dniach >40 MPa. Oczywiście paliwo należy odizolować od zaprawy np. kartonik + żywica epoxy.

Sołtys55
**
Posty: 34
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » sobota, 2 lis 2019, 15:18

adamhog pisze:
sobota, 2 lis 2019, 14:01
CX-5 twardnieje w 5 min, uważaj bo nie zdążysz napełnić formy. Zaprawę i wodę najlepiej trzymać w lodówce. Wytrzymałość >25 MPa jest po 24 h, a po 28 dniach >40 MPa. Oczywiście paliwo należy odizolować od zaprawy np. kartonik + żywica epoxy.
Dzięki za info ,niestety zdążyłem zrobić już rakietkę nie kładąc kartonika przed wlaniem do korpusu zaprawy, zobaczymy co z tym będzie... A dlaczego właściwie trzymać zaprawę i wodę w lodówce ,i czy chodzi tu o trzymanie ich tam bezpośrednio przed zalaniem czy jak...

Awatar użytkownika
adamhog
*
Posty: 12
Rejestracja: piątek, 2 sie 2019, 21:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: adamhog » sobota, 2 lis 2019, 16:20

Dzięki schłodzeniu składników klej zwiąże wolniej - zobacz co to reguła van't Hoffa. Oczywiście składniki trzymane w lodówce rpzed ich zmieszaniem. Paliwo musisz być suche przed odpaleniem, dobrze sprawdza się pojemnik z bezwodnym chlorkiem wapnia.

Sołtys55
**
Posty: 34
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » sobota, 2 lis 2019, 17:18

adamhog pisze:
sobota, 2 lis 2019, 16:20
Dzięki schłodzeniu składników klej zwiąże wolniej - zobacz co to reguła van't Hoffa. Oczywiście składniki trzymane w lodówce rpzed ich zmieszaniem. Paliwo musisz być suche przed odpaleniem, dobrze sprawdza się pojemnik z bezwodnym chlorkiem wapnia.
Dzięki za rady, chodzi o pojemnik na samo paliwo czy już po zrobieniu silnika i jak to ma być w chlorku wapnia włożone ?

Awatar użytkownika
adamhog
*
Posty: 12
Rejestracja: piątek, 2 sie 2019, 21:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: adamhog » sobota, 2 lis 2019, 22:17

Paliwo lub cały silnik można przechowywać w eksykatorze nad CaCl2.

ODPOWIEDZ