Materiał na korpus silnika

Sprawdzone przepisy na wykonywanie poszczególnych elementów modelu rakiety
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 679
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: verex » sobota, 27 paź 2018, 19:55

Sołtys55 pisze:
sobota, 27 paź 2018, 19:06
Projekt w tej wersji wypalił tylko częściowo, gdyż popsułem dyszę próbując wbić aluminium do środka. A potem nie dało si.ę już tego wyciągnąć. Wiecie co? Okazało się ,że koncepcja była bardzo dobra ,bo po odpaleniu samego silnika (w formie testu naziemnego-wbity był on górą w piasek) silnik chodził przez około 30 sekund! Nie spodziewałem się tyle dymu :D
Czyli chciałeś silnik a wyszła świeca dymna. Mała podpowiedz: przerzuć się na sorbitol, zmien proporcje mieszanki na 65/35, użyj arkusza SRM zanim zaczniesz robić silnik do przeliczenia parametrów.
Impuls całkowity [Ns] = Siła ciągu silnika [N] x Czas pracy
Wiec jak silnik który ma 100-200g mieszanki pali ci się 30 sekund, to ciąg tego jest tyle co nic.
Prawidłowy czas pracy dla takiego silniczka to od 0,5 do około 2 sekund.
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech

Sołtys55
**
Posty: 34
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » sobota, 26 paź 2019, 20:14

Witam, wróciłem trochę do tematu i chciałbym nabyć koci żwirek ,a właściwie to bentonit, tylko ,że nie orientuję się po czym rozpoznać ,że to faktycznie bentonit a nie jakaś trocinowa mieszanka jest w żwirku? Może ktoś polecilby jakiś konkretny produkt ,bo raz już kupiłem ale ten jest jakiś dwukolorowy i nie jestem go pewien, zwłaszcza ze często wypychalo cała dyszę zrobioną z tego ,a moze to nie o zwirek tu idzie ,ale o sliskosc plastiku? Jak sądzicie ?

Awatar użytkownika
adamhog
*
Posty: 12
Rejestracja: piątek, 2 sie 2019, 21:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: adamhog » niedziela, 27 paź 2019, 06:52

Nie kombinuj z bentonitem, kup Ceresit CX-5 i będziesz mile zaskoczony. Propocja około 3 części CX-5 na 1 wody, należy dobrać odpowiednią konsystencję. Nawet konstrukcja bez dyszy de Lavala poleci pięknie, ale silnik musi utrzymać ciśnienie robocze.

Awatar użytkownika
Vigoniusz
**
Posty: 35
Rejestracja: środa, 20 cze 2018, 15:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Vigoniusz » niedziela, 27 paź 2019, 16:57

Tak CX-5 lub inny cement szybkowiążacy jest najlepszy. Bentonit będziesz ubijał i ubijał a i tak wyleci. No chyba,że robisz jakiś bardzo mały silnik.
Space is hard.

Sołtys55
**
Posty: 34
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » niedziela, 27 paź 2019, 22:38

Ok dzięki za rady sprawdzę i napiszę :D

Sołtys55
**
Posty: 34
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » czwartek, 31 paź 2019, 21:00

Dotarł już do mnie cx 5 ,ale pytanie nadal będzie dotyczyć bentonitu. Otóż zważyłem mój silnik i poszczególne elementy oprócz zwirku i wyszło że żwirek waży 35 g , objętość bryły w jaką zbity jest w silniku żwirek to 16,33 cm^3 co daje gęstość 2,14 g/cm^3. A to daje mi pewne powody do sadzenia że to czego używam to nie jest w pełni bentonit bo ten ma gęstość 2,5 ( http://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.di ... &p_lang=pl ) ,kolejna rzeczą ,która wskazuje na to że to nie w pełni bentonit jest to że w ,,tym,, są różne granulki (w sensie są szare i białe). Czy to wskazuje jednoznacznie że to nie jest bentonit, jak sądzicie? To by wskazywało, że być może używając bentonitu prawdziwego w tymże silniku nie miał bym problemu z wypychaniem dyszy.

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 814
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków/Gdynia

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Kacper » czwartek, 31 paź 2019, 22:48

To jeszcze o niczym nie świadczy bo to normalne, że ciężko się zbliżyć do gęstości teoretycznej. Kolory tez mogą być nierównomierne.

Sołtys55
**
Posty: 34
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » piątek, 1 lis 2019, 17:44

No tak ,ale ta gęstość to po bardzo mocnym ubiciu go w korpusie ...

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 814
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków/Gdynia

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Kacper » piątek, 1 lis 2019, 22:19

Żeby zaprasować do gęstości bliskiej teoretycznej to potrzeba prasy hydraulicznej i formy, która da radę wycisnąć kilka ton/cm2.

Sołtys55
**
Posty: 34
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » sobota, 2 lis 2019, 12:01

Kacper pisze:
piątek, 1 lis 2019, 22:19
Żeby zaprasować do gęstości bliskiej teoretycznej to potrzeba prasy hydraulicznej i formy, która da radę wycisnąć kilka ton/cm2.
serio?, dzięki za info
adamhog pisze:
niedziela, 27 paź 2019, 06:52
Nie kombinuj z bentonitem, kup Ceresit CX-5 i będziesz mile zaskoczony. Propocja około 3 części CX-5 na 1 wody, należy dobrać odpowiednią konsystencję. Nawet konstrukcja bez dyszy de Lavala poleci pięknie, ale silnik musi utrzymać ciśnienie robocze.
dzisiaj będę już próbował z CX 5 ,ale nwm ile trzeba czekać po zrobieniu silnika na odpowiednie stwardnienie masy...
drugie pytanie ,czy wilgoć z wody z zaprawy nie ,,zamoczy,, mi paliwa podczas czekania?

ODPOWIEDZ