Pod segera...

Sprawdzone przepisy na wykonywanie poszczególnych elementów modelu rakiety
Awatar użytkownika
malyro
PROFI
Posty: 142
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Pod segera...

Post autor: malyro » czwartek, 5 kwie 2018, 18:01

Witam
W dobie laserów, drukarek 3d czy innych super maszynek jako ciekawostkę chciałbym pokazać moją metodę wykonania rowka pod pierścień segera.
Ludziska podtaczają,frezują,szlifują a ja “gniotę” hehe.
Z dziesięć lat temu powstało takie narzędzie,służyło do zagniatania rurek aluminiowych
dość prymitywne ale działało.
Załączniki
maszynka.jpg
maszynka.jpg (663.34 KiB) Przejrzano 488 razy
rowek maszynka.jpg
Ostatnio z potrzeby chwili dorobiłem nową końcówkę z kółkiem “pracującym”wewnątrz rurki
rowek maszynka.jpg (920.29 KiB) Przejrzano 488 razy
rowek.jpg
i “wywalcowałem”sobie rowek pod segera.
rowek.jpg (357.16 KiB) Przejrzano 488 razy

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2267
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pod segera...

Post autor: jaskiniowiec » czwartek, 5 kwie 2018, 18:33

Pamiętam maszynkę i Nasze stare patenty na to, by się udało zrobić silnik bez tokarki.

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 735
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Pod segera...

Post autor: Kacper » środa, 11 kwie 2018, 16:56

Świetny wynalazek, po za tym mając małą tokarkę i tak jest problem żeby obrobić końce rury większej niż kilkanaście mm przelotu wrzeciona, nie ma jak podeprzeć rury.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości