Strona 1 z 1

Silnik Klima a silnik PS

: wtorek, 27 mar 2018, 19:59
autor: jaskiniowiec
Trafiła mi się okazja porównać dwa silniczki klasy A:

Silnik niemiecki: Klima A 6-4
Silnik polski: PS A 5-4

Silnik Klima: masa 14,4 g, średnica zewn. 17,2 mm, grubość ścianki: 1,64 mm, długość: 69,9 mm,
Silnik PS: masa 4,9 g, średnica zewn. 12 mm, grubość ścianki: 0,92 mm, długość: 35,3 mm,

klima_a_PS2.jpg
klima_a_PS2.jpg (283.86 KiB) Przejrzano 1450 razy
klima_a_PS1.jpg
klima_a_PS1.jpg (302.79 KiB) Przejrzano 1450 razy
klima_a_PS3.jpg
klima_a_PS3.jpg (371.76 KiB) Przejrzano 1450 razy

Re: Silnik Klima a silnik PS

: czwartek, 29 mar 2018, 04:45
autor: Meteor
Technische Daten:
Länge: ca. 70 mm
Durchmesser: ca. 18 mm
Gesamtimpuls: ca. 2,5 Ns
Schub: ca. 6,0 N
Schubdauer: ca. 0,6 s
Verzögerung: ca. 4,0 s

Dlugosc-70mm
Srednica-18mm
Impuls wladciwy-2,5ns
Ciag sredni -6,0 N
Czas pracy-0,6s
Opouznienie-4s
Cena 7,90€ za 6 sztuk
http://www.raketenmodellbau-klima.de/ra ... gramme.jpg
Obrazek

Re: Silnik Klima a silnik PS

: czwartek, 29 mar 2018, 05:56
autor: Meteor
Klima robi wszystkie silniki dla klasy P1,w wymiarze 18mm
z czystego pragmatyzmu.
Wymagania BAM i EU byly tak wysokie ze nieoplacalo mu
sie konstruowac dwuch linii produkcyjnych (dla 13mm i 18mm)ale skoncentrowal sie na jednym systemie.
Dzieki temu ze dopracowal wymagania Unii ,to otrzymal dopuszczenie klustrowania i lotow wielostopniowych w klasie P1(uzywac moze kazdy po ukon 18 lat,caly rok bez zadnych uprawnien).
Wiec start rakiety napedzaniej klustrem(pakietem) 6 silnikow (max masa pirotechnicznego ladunku latajacego dopuszczonego w EU to 150gr.) to juz fajne emocje.
U Klimy w shopie znajdziecie wszystko dla fajnej zabawy (bezpiecznej zabawy).
http://www.raketenmodellbau-klima.de/Ra ... &c=23&p=23
Koszty wysylki do Polski to 16,84€ i mozna placic paypal.
Pozdrawiam

Re: Silnik Klima a silnik PS

: piątek, 11 maja 2018, 20:17
autor: jaskiniowiec
Jednej rzeczy nie kumam. Zakupiłem silniki Klima A 6-4, B 4-4, C 6-5, D 9-5. Wszystkie maja zakończenie jakąś białawą, słabo zaprasowaną masą. Czy te silniki mają ładunek miotający? Bo po mojemu, to raczej nie.

Re: Silnik Klima a silnik PS

: sobota, 12 maja 2018, 06:27
autor: rafciodz
Siemka,
Tak Andrzej mają. Według mnie to dobre silniki do zabawy, jedna średnica (jedno łoże), powtarzalność. Minus to nie są w ogóle wyżyłowane, ot takie do zabawy ;)
Rafał

Re: Silnik Klima a silnik PS

: piątek, 18 maja 2018, 05:55
autor: Meteor
Wazystkie silniki ktore kupiles maja ladunek miotajacy.
Pierwsza cyfra po literze kodowej oznaczajacej impuls wlasciwy,to ciag sredni a nastepna po myslniku to opuznienie po ktorym ladunek miotajacy wyzuci spadochron.
Litera-P-zamiast cyfry opuznienia oznacza ,,pluget“ (zatkany)jako boostery albo rakietoplany czy nawet rakiety z elektronicznym odzyskiem,a cyfra-0-oznacza silnik otwarty do rakiet wielostopniowych.
Na koncu materialu pirotechnicznego w silnikach z ladunkiem miotajacym znajduje sie troche porcelitu jako membrana zwiekszajaca szybkosc eksplozji ladunku miotajacego i zabezpiezenie.Silniki Nie zawieraja prochu czarnego(zatyczka papierowa),tylko kompozycje.
Pozdrawiam

Re: Silnik Klima a silnik PS

: piątek, 18 maja 2018, 17:50
autor: jaskiniowiec
Dzięki za odpowiedź. Konstrukcyjnie wygląda to jak zakończenie zaprasowanego ładunku opóźniającego, stąd moja niepewność. Kod liczbowy był mi znany, ale opóźnienie to opóźnienie, niekoniecznie musi być z ładunkiem miotającym.