Wycinanie wręg

Sprawdzone przepisy na wykonywanie poszczególnych elementów modelu rakiety
Awatar użytkownika
Daniel
***
Posty: 116
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Częstochowa

Wycinanie wręg

Post autor: Daniel » piątek, 28 mar 2014, 17:49

Witam

Panowie jak wycinacie okrągłe wręgi do modeli ? O ile w przypadku cienkiego plastiku czy papieru można użyć cyrkla OLFA to jak to zrobić w przypadku np. laminatu czy sklejki ? Jest na to jakiś patent którym da się to zrobić równo i bez jakiegoś drogiego sprzętu ?

Pozdrawiam
Pozdrawiam Daniel, Lat 18
Techniczne Zakłady Naukowe, Mechanik Lotniczy klasa 3
"..Fuel is pumping engines ! Burning hard, loose and clean... "
Obrazek

Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 752
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok, Nowe Miasto

Re: Wycinanie wręg

Post autor: Tofifi » piątek, 28 mar 2014, 18:01

Tak, np cięcie laserem.
Jest wiele firm które oferują takie uslugi, a cena wydaje się być przystępna - zaleznie od wielkości zamównia.

Cięcie laserem daje taki plus, że nie ogranicza się tylko do okrągłych elementów, można tworzyć naprawdę złożone elementy.
Tutaj masz kilka fot z mojego tematu o Saturnie V.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
qwerek
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: środa, 12 lis 2014, 22:29

Re: Wycinanie wręg

Post autor: qwerek » środa, 12 lis 2014, 22:30

jeśli potrzebujesz wyciąć laserem jakieś elementy to odezwij się do firmy LevelUp - wycinają różne fajne rzeczy :)

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 721
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Wycinanie wręg

Post autor: Kacper » środa, 17 sty 2018, 22:24

Podrzucam filmik z ciekawym pomysłem na wycinanie wręg:

Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 752
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok, Nowe Miasto

Re: Wycinanie wręg

Post autor: Tofifi » środa, 24 sty 2018, 10:48

CIekawe, ale mało precyzyjne chyba.
Ja aktualnie jestem posiadaczem plotera 100W o wymiarach pola roboczego około 60*90cm. Więc jakby ktoś potrzebował to mogę pomóc.

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 721
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Wycinanie wręg

Post autor: Kacper » sobota, 27 sty 2018, 00:06

Na tokarce też można wyciąć precyzyjniej. Ale to są już poważne maszyny w porównaniu do dremela przykręconego od spodu deski a chciałem podrzucić prosty i mimo wszystko dość precyzyjny sposób dużo lepszy niż otwornice z hipermarketu lub szlifowanie ręczne wielokąta wyciętego piłą. :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość