spalanie czołowe zamiast kanałowego

czyli zaczynamy zabawę!
Gość

spalanie czołowe zamiast kanałowego

Post autor: Gość »

czy nie jest łatwiej zrobić mocniejsze paliwo o spalaniu czołowym i dłuższą pracą aniżeli paliwo o spalaniu kanałowym???
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Niekoniecznie łatwiej. Paliwo do spalania czołowego powinno posiadać dużą prędkość spalania, a z tym zazwyczaj za dobrze nie jest. Dodatkowo długi czas pracy może spowodować przepalenie korpusu, lub też wymusi stosowanie dużej i ciężkiej osłony termicznej. Dodatkowo przy spalaniu czołowym wartość uzyskanego ciągu jest zazwyczaj mała, bo mała jest wartość masowej prędkości spalania.
Gość

Post autor: Gość »

ok dzięki

teraz tylko musze znaleść sposób na "uplastycznienie" paliwa tak by dał sie formować kanał
Kapeć
**
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Kapeć »

ja podziwiałem kolege który zrobił sr karmelkowy o spalaniu czołowym :) to bylo coś. Przy malutkich silniczkach da rade ale zacisk musi byc spory. Przy wiekszych zbyt dużo problemów
Gość

Post autor: Gość »

malutkich?? możesz pzrybliżyć????
Kapeć
**
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Kapeć »

nawet nie pytałem na ile to gramów :wink: Na oko to ja wiem z 20, 30, 40 g :D nie pamietam ale objętościowo nie wiele. Po pewnym czasie pracy na karmelku ilość paliwa w "maluchach" z lenistwa oceniałem wyliczając z gęstości paliwa :wink: i objętości. Na oko dł okolo 6 cm szer 2 cm (ale też nie pamiętam dokładnie to ze 3, 4 lata temu bylo :D )



Małe silniczki nie bardzo mnie interesowały bo bardziej opłaca sie je kupić

Nie dopytywałem o szczegóły lecz bardziej zastanawiałem się czy można to zastosować w większych silnikach
ODPOWIEDZ