Mały problem

czyli zaczynamy zabawę!
mateuszw106
****
Posty: 194
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Mały problem

Post autor: mateuszw106 »

Witam

Podczas testów zauważyłem, że 90% moich silników zostaje uszkodzonych. Konkretnie chodzi mi o dziury powstające w wyniku temperatury.

Czy stosujecie jakieś środki na silnik czy coś podobnego ?

Aha ja stosuje jako silnik rurę PVC 1"

Bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
KrzysztofJapan
*****
Posty: 43
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: KrzysztofJapan »

Te dziury są spowodowane zbyt wolnym spalaniem się paliwa. Korpus PCV nie wytrzyma długo temperatury palącego się ziarna. Zwiększ zacisk a od razu zobaczysz poprawę.

Pozdrawiam Krzysztof
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Następna sprawa to dokładne zmielenie saletry. Jeśli pojawią się w paliwie bryłki, to spoko mogą wypalać w korpusie dziury, traktując PCV jako paliwo.
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

Post autor: kermit »

Ksp.:)

To , że wypalają się dziury w korpusie to skutek. Przyczyn może być kilka ale zasadniczą jest generalnie nadmiar utleniacza w paliwie. Pod tym względem saletra potasowa jest szczególnie wredna , bo jeśli nie ma odpowiedniego nadmiaru paliwa to wszystko będzie się paliło w stopionej saletrze. Charakterystyczny dla nadmiaru saletry jest biały wałek naokoło wypalonego otworu. Jeśli coś takiego występuje u Ciebie to należałoby zadać kolejne pytanie czy przypadkiem nie robisz paliwek na oko.A w tym przypadku raczej ciężko trafić z właściwym składem.
mateuszw106
****
Posty: 194
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: mateuszw106 »

Witam

Nie, paliwa robie z dokładnością składników do 1 grama. Spróbuję zwiększyć zacisk tak jak ( Pan ) Krzysztof poradził. Wrócę do tematu jak będę miał czas zrobić i przetestować kolejne silniki i napiszę jaki będą skutki.

Pozdrawiam Mateusz
Awatar użytkownika
KrzysztofJapan
*****
Posty: 43
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: KrzysztofJapan »

Jak zastosujesz się do wskazówek to opowiedz jak działają silniki. Żaden pan Krzysztof, na to trzeba mieć wygląd i pieniądze. Możesz się tak zwracać do pana Ksarda :) .

Pozdrawiam
Kula16
*****
Posty: 24
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Łaziska

Post autor: Kula16 »

Miałem identyczny problem. Powodem było źle przygotowane paliwo karmelkowe.
tygrys
**
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Trondheim , Szczecin

Post autor: tygrys »

Jeśli paliwo jest w odpowiednich proporcjach wagowych to najprawdopodobniej zbyt mały zacisk . Całe paliwo powinno się spalić w czasie bliskim 1s , dodatkowo wnętrze silnika wykładam kilkoma warstwami grubego papieru do drukarki o gramaturze 160 . Tracę na tym blisko 2mm średnicy wewnętrznej ale rurka pvc jest nie tknięta , po skróceniu można wykorzystać do budowy następnego silnika krótszego o jeden segment paliwa
mateuszw106
****
Posty: 194
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: mateuszw106 »

Witam

Dopiero w tym tygodniu będę robił kolejne testy i żeby nie wyszła kolejne klapa to proszę o pomoc. Pierwsze próby pewnie by nie robiły dziur w korpusie tylko że... ciśnienie było tak duże, że zatyczka była za słaba i wystrzeliwała. Mam pytanie jak temu zapobiec ?? Aha silniki robię z PVC 3/4 cala, a zatyczkę z gipsu.

Proszę o szybką pomoc.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

To kwestia mocowania zatyczki z gipsu. Zmień na cement i wywierć kilka otworów na obwodzie korpusu, w tym rejonie, gdzie będzie korek.
ODPOWIEDZ