Mały problem
-
- ****
- Posty: 194
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Mały problem
Witam
Podczas testów zauważyłem, że 90% moich silników zostaje uszkodzonych. Konkretnie chodzi mi o dziury powstające w wyniku temperatury.
Czy stosujecie jakieś środki na silnik czy coś podobnego ?
Aha ja stosuje jako silnik rurę PVC 1"
Bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam
Podczas testów zauważyłem, że 90% moich silników zostaje uszkodzonych. Konkretnie chodzi mi o dziury powstające w wyniku temperatury.
Czy stosujecie jakieś środki na silnik czy coś podobnego ?
Aha ja stosuje jako silnik rurę PVC 1"
Bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam
- KrzysztofJapan
- *****
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Katowice
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- PROFI
- Posty: 387
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: znad stawu w Baninie
- Kontakt:
Ksp.
To , że wypalają się dziury w korpusie to skutek. Przyczyn może być kilka ale zasadniczą jest generalnie nadmiar utleniacza w paliwie. Pod tym względem saletra potasowa jest szczególnie wredna , bo jeśli nie ma odpowiedniego nadmiaru paliwa to wszystko będzie się paliło w stopionej saletrze. Charakterystyczny dla nadmiaru saletry jest biały wałek naokoło wypalonego otworu. Jeśli coś takiego występuje u Ciebie to należałoby zadać kolejne pytanie czy przypadkiem nie robisz paliwek na oko.A w tym przypadku raczej ciężko trafić z właściwym składem.
To , że wypalają się dziury w korpusie to skutek. Przyczyn może być kilka ale zasadniczą jest generalnie nadmiar utleniacza w paliwie. Pod tym względem saletra potasowa jest szczególnie wredna , bo jeśli nie ma odpowiedniego nadmiaru paliwa to wszystko będzie się paliło w stopionej saletrze. Charakterystyczny dla nadmiaru saletry jest biały wałek naokoło wypalonego otworu. Jeśli coś takiego występuje u Ciebie to należałoby zadać kolejne pytanie czy przypadkiem nie robisz paliwek na oko.A w tym przypadku raczej ciężko trafić z właściwym składem.
-
- ****
- Posty: 194
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- KrzysztofJapan
- *****
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Katowice
Jeśli paliwo jest w odpowiednich proporcjach wagowych to najprawdopodobniej zbyt mały zacisk . Całe paliwo powinno się spalić w czasie bliskim 1s , dodatkowo wnętrze silnika wykładam kilkoma warstwami grubego papieru do drukarki o gramaturze 160 . Tracę na tym blisko 2mm średnicy wewnętrznej ale rurka pvc jest nie tknięta , po skróceniu można wykorzystać do budowy następnego silnika krótszego o jeden segment paliwa
-
- ****
- Posty: 194
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Witam
Dopiero w tym tygodniu będę robił kolejne testy i żeby nie wyszła kolejne klapa to proszę o pomoc. Pierwsze próby pewnie by nie robiły dziur w korpusie tylko że... ciśnienie było tak duże, że zatyczka była za słaba i wystrzeliwała. Mam pytanie jak temu zapobiec ?? Aha silniki robię z PVC 3/4 cala, a zatyczkę z gipsu.
Proszę o szybką pomoc.
Pozdrawiam
Dopiero w tym tygodniu będę robił kolejne testy i żeby nie wyszła kolejne klapa to proszę o pomoc. Pierwsze próby pewnie by nie robiły dziur w korpusie tylko że... ciśnienie było tak duże, że zatyczka była za słaba i wystrzeliwała. Mam pytanie jak temu zapobiec ?? Aha silniki robię z PVC 3/4 cala, a zatyczkę z gipsu.
Proszę o szybką pomoc.
Pozdrawiam
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: