Witam po dłuższej nieobecności
Dwa miesiące temu wykonałem kilka nawet niezłych silników z rury PCV i CX5. Wkrótce później dostałem od kolegi jakąś część z samochodu, która na pierwszy rzut oka nadawała się do zrobienia z niej silnika rakietowego. Po jego wykonaniu, rzuciłem to wszystko i dopiero dzisiaj do tego wracam.
Parametry:
Zatyczka: wykonana z aluminium zabezpieczona przed wypadnięciem pierścieniem zegera.
- średnica: dopasowana do średnicy korpusu (wchodzi dość ciasno, bez szczelin);
- grubość: 2mm
Korpus: wykonany z aluminium.
- długość: 88mm
- średnica wewnętrzna: 51,7mm
- grubość ścianki: 2,5mm
Dysza: zescalona z korpusem. Wykonana z aluminum.
- długość: 9mm
- grubość ścianki: 1,5mm
- średnica wewnetrzna: 5,7mm
Zdjęcia:
<span style="font-size: 9px; line-height: normal"><span style="font-style: italic">Jeżeli zdjęcia się nie ładują wystarczy kliknąć na nie prawym przyciskiem myszy i wybrac opcję "pokaż obraz", jeżeli nadal nic nie ma, można wybrac własciwości skopiować adres do obrazka i wkleić go w przeglądarce. Wszystko przez ten serwer "0" /> </span></span>
Mam pytanie: czy to wogóle poleci, czy rozwali się na starcie
Czy to poleci?
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Aluminium jako materiał na dyszę jest do <ty>
Na karmelku może tak strasznie tego nie odczujesz, ale jednak trochę przedmucha ci dyszę.
Widzę, że dużo osób się tym nie interesuje, a posty z tym związane na forumpirotechniczne.pl są w śmietniku to napiszę ci, że jeśli wypełnisz 85 z 88mm korpusu paliwem i zastosujesz 10mm kanał przez całą długość to zacisk wyjdzie ci prawie idealnie 100.
Ogólnie nie polecam żadnych części z samochodu itp. na materiały silników.
Poza tym wystrzeli ci zatyczkę, chyba że zalejesz ją jakąś żywicą albo mocnym klejem epoksydowym.
Ale przypuśćmy, że silnik nie wybuchnie i nie zabije wszystkich obserwatorów to:
Ciśnienie według programiku wyniesie max 3MPa więc korpus spokojnie powinien wytrzymać.
Ciąg będzie trwał ok. 0.9 sek.
Twój "silnik" osiągnie maksymalny ciąg ok. 70N czyli 7 kg pod koniec swojej pracy.
Ciąg średni wyniesie 49N
Impuls całkowity w to ok. 45N-sec
Impuls właściwy ok. 15.6sec
Jednak musiał byś się zatroszczyć o dobrą izolację cieplną, bo to w końcu aluminium.
Podejrzewam, że silnik po 1 użyciu będzie do wyrzucenia
Do silnika wejdzie ci nieco mniej niż 300 gram karmelka. Więc ilość paliwa do osiągów ma się nijak.
Ja przy 160 gramach paliwa osiągnąłem przynajmniej 250N max ciągu, a ciąg średni wyniósł ok 160N. Co prawda użyłem zacisku ponad 200 a ciśnienie doszło do 8MPa, ale silnik wytrzymał
Pamiętaj jednak, że dane z programiku o Ryśka Nakki, które ci podałem są dobrane do zapłonu "idealnego" czyli chodzi o to, że cała nieinhibitowana powierzchnia zaczyna się palić w jednym momencie
Co w twoim przypadku może nie mieć miejsca.
Więc nie pisz już tematów na tym forum o swoim silniku, ani tym bardziej na forum pirotechnicznym bo tam potrafią rozdawać zonki jak leci, a po 2 zonkach leci BAN http://www.fotosik.pl
pzdr
ps uważam, że tutaj admini są zbyt pobłażliwi
Na karmelku może tak strasznie tego nie odczujesz, ale jednak trochę przedmucha ci dyszę.
Widzę, że dużo osób się tym nie interesuje, a posty z tym związane na forumpirotechniczne.pl są w śmietniku to napiszę ci, że jeśli wypełnisz 85 z 88mm korpusu paliwem i zastosujesz 10mm kanał przez całą długość to zacisk wyjdzie ci prawie idealnie 100.
Ogólnie nie polecam żadnych części z samochodu itp. na materiały silników.
Poza tym wystrzeli ci zatyczkę, chyba że zalejesz ją jakąś żywicą albo mocnym klejem epoksydowym.
Ale przypuśćmy, że silnik nie wybuchnie i nie zabije wszystkich obserwatorów to:
Ciśnienie według programiku wyniesie max 3MPa więc korpus spokojnie powinien wytrzymać.
Ciąg będzie trwał ok. 0.9 sek.
Twój "silnik" osiągnie maksymalny ciąg ok. 70N czyli 7 kg pod koniec swojej pracy.
Ciąg średni wyniesie 49N
Impuls całkowity w to ok. 45N-sec
Impuls właściwy ok. 15.6sec
Jednak musiał byś się zatroszczyć o dobrą izolację cieplną, bo to w końcu aluminium.
Podejrzewam, że silnik po 1 użyciu będzie do wyrzucenia
Do silnika wejdzie ci nieco mniej niż 300 gram karmelka. Więc ilość paliwa do osiągów ma się nijak.
Ja przy 160 gramach paliwa osiągnąłem przynajmniej 250N max ciągu, a ciąg średni wyniósł ok 160N. Co prawda użyłem zacisku ponad 200 a ciśnienie doszło do 8MPa, ale silnik wytrzymał
Pamiętaj jednak, że dane z programiku o Ryśka Nakki, które ci podałem są dobrane do zapłonu "idealnego" czyli chodzi o to, że cała nieinhibitowana powierzchnia zaczyna się palić w jednym momencie
Co w twoim przypadku może nie mieć miejsca.
Więc nie pisz już tematów na tym forum o swoim silniku, ani tym bardziej na forum pirotechnicznym bo tam potrafią rozdawać zonki jak leci, a po 2 zonkach leci BAN http://www.fotosik.pl
pzdr
ps uważam, że tutaj admini są zbyt pobłażliwi
Silnik dawno leży już w koszu, nie będę się narażał...
Mi wyszło dopuszczalne ciśnienie na 5,51MPa, a po poprawce 3,74MPa.
Z SRM:
przy takich wymiarach silnika jak podałem i napełnieniu go jednym segmentem karmelka o długości 60mm, średnicy 51mm oraz kanale 8mm zacisk trzeba ustawić na 240, cisnienie wyniosło 3MPa.
Mi wyszło dopuszczalne ciśnienie na 5,51MPa, a po poprawce 3,74MPa.
Z SRM:
przy takich wymiarach silnika jak podałem i napełnieniu go jednym segmentem karmelka o długości 60mm, średnicy 51mm oraz kanale 8mm zacisk trzeba ustawić na 240, cisnienie wyniosło 3MPa.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: