Czy to poleci?

czyli zaczynamy zabawę!
Mortan
**
Posty: 52
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Czy to poleci?

Post autor: Mortan »

Witam po dłuższej nieobecności :)

Dwa miesiące temu wykonałem kilka nawet niezłych silników z rury PCV i CX5. Wkrótce później dostałem od kolegi jakąś część z samochodu, która na pierwszy rzut oka nadawała się do zrobienia z niej silnika rakietowego. Po jego wykonaniu, rzuciłem to wszystko i dopiero dzisiaj do tego wracam.



Parametry:



Zatyczka: wykonana z aluminium zabezpieczona przed wypadnięciem pierścieniem zegera.

- średnica: dopasowana do średnicy korpusu (wchodzi dość ciasno, bez szczelin);

- grubość: 2mm



Korpus: wykonany z aluminium.

- długość: 88mm

- średnica wewnętrzna: 51,7mm

- grubość ścianki: 2,5mm



Dysza: zescalona z korpusem. Wykonana z aluminum.

- długość: 9mm

- grubość ścianki: 1,5mm

- średnica wewnetrzna: 5,7mm



Zdjęcia:



Obrazek



Obrazek



Obrazek

<span style="font-size: 9px; line-height: normal"><span style="font-style: italic">Jeżeli zdjęcia się nie ładują wystarczy kliknąć na nie prawym przyciskiem myszy i wybrac opcję "pokaż obraz", jeżeli nadal nic nie ma, można wybrac własciwości skopiować adres do obrazka i wkleić go w przeglądarce. Wszystko przez ten serwer :evil:"0" /> </span></span>



Mam pytanie: czy to wogóle poleci, czy rozwali się na starcie :?
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

No a paliwko jakie, kształt ziaren itp? Jak na razie wygląda to średnio. Trudno będzie Ci to zabezpieczyć termicznie. Obudowa bardziej jak granat niż silnik. Najprędzej to odstrzeli korek.
Mortan
**
Posty: 52
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Mortan »

Też mi to własnie średnio wygląda. Wolę najpierw poradzić się ekspertów :wink: przed bawieniem się z tą "puszką".



Paliwo: karmelek, odlany w jednym segmencie na calej możliwej długości silnika.
Gość

Post autor: Gość »

Aluminium jako materiał na dyszę jest do <ty> :wink:

Na karmelku może tak strasznie tego nie odczujesz, ale jednak trochę przedmucha ci dyszę.

Widzę, że dużo osób się tym nie interesuje, a posty z tym związane na forumpirotechniczne.pl są w śmietniku to napiszę ci, że jeśli wypełnisz 85 z 88mm korpusu paliwem i zastosujesz 10mm kanał przez całą długość to zacisk wyjdzie ci prawie idealnie 100. :!:

Ogólnie nie polecam żadnych części z samochodu itp. na materiały silników.

Poza tym wystrzeli ci zatyczkę, chyba że zalejesz ją jakąś żywicą albo mocnym klejem epoksydowym.

Ale przypuśćmy, że silnik nie wybuchnie i nie zabije wszystkich obserwatorów to:

Ciśnienie według programiku wyniesie max 3MPa więc korpus spokojnie powinien wytrzymać.

Ciąg będzie trwał ok. 0.9 sek.

Twój "silnik" osiągnie maksymalny ciąg ok. 70N czyli 7 kg pod koniec swojej pracy.

Ciąg średni wyniesie 49N

Impuls całkowity w to ok. 45N-sec

Impuls właściwy ok. 15.6sec

Jednak musiał byś się zatroszczyć o dobrą izolację cieplną, bo to w końcu aluminium.

Podejrzewam, że silnik po 1 użyciu będzie do wyrzucenia :lol:

Do silnika wejdzie ci nieco mniej niż 300 gram karmelka. Więc ilość paliwa do osiągów ma się nijak.

Ja przy 160 gramach paliwa osiągnąłem przynajmniej 250N max ciągu, a ciąg średni wyniósł ok 160N. Co prawda użyłem zacisku ponad 200 a ciśnienie doszło do 8MPa, ale silnik wytrzymał :lol:

Pamiętaj jednak, że dane z programiku o Ryśka Nakki, które ci podałem są dobrane do zapłonu "idealnego" czyli chodzi o to, że cała nieinhibitowana powierzchnia zaczyna się palić w jednym momencie :!:

Co w twoim przypadku może nie mieć miejsca.

Więc nie pisz już tematów na tym forum o swoim silniku, ani tym bardziej na forum pirotechnicznym bo tam potrafią rozdawać zonki jak leci, a po 2 zonkach leci BAN http://www.fotosik.pl



pzdr



ps uważam, że tutaj admini są zbyt pobłażliwi :wink:
Mortan
**
Posty: 52
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Mortan »

Silnik dawno leży już w koszu, nie będę się narażał...



Mi wyszło dopuszczalne ciśnienie na 5,51MPa, a po poprawce 3,74MPa.



Z SRM:

przy takich wymiarach silnika jak podałem i napełnieniu go jednym segmentem karmelka o długości 60mm, średnicy 51mm oraz kanale 8mm zacisk trzeba ustawić na 240, cisnienie wyniosło 3MPa.
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Mortan, moim zdaniem to zmień korpus. Klasyczne rurki PCV do wody to nie jest ani specjalnie wielki wydatek, ani kłopot. Jeśli już chcesz ten korpus, to nie obędzie się bez dobrej izolacji aluminium.



P.S. KARMELEK, wyluzuj trochę :)
Paweł
******
Posty: 192
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Paweł »

Popieram, bezpieczeństwo przede wszystkim. I także polecam rurki PCV, silniki z nich zrobione potrafią być na prawdę mocne.
ODPOWIEDZ