KNO3 Problemy

czyli zaczynamy zabawę!
Awatar użytkownika
Zaxst
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: środa, 24 sie 2016, 21:42

KNO3 Problemy

Post autor: Zaxst »

Witam, od około 4 lat siedzę w pirotechnice i około 2 lata próbuję zrobić rakietę były pojedyncze "sukcesy" typu lot 10 metrów ale przy ilości ok. 40 wręcz podręcznikowo wykonanych rakiet ,3-4 starty (z tego w 2 czarny proch wybił rakietę) to nie wiele. Używałem przy karmelku proporcji 64/36 lecz większość startów wyglądało tak że albo rakieta odleciała na 50 cm i rozpoczęła lot poziomy przez 2 metry albo w ogóle nie startowała tylko działała jak "Palnik" ,o co może chodzić ,co robię źle ? Możliwe jest że saletra "ogrodnicza" ma za mało saletry w saletrze (używam "ogród start") ? Działam tylko na karmelku a nie na ubitych bo nie wychodzi mi to bez dobrego zmielenia ,a 2 młynki do kawy już zniszczyłem i szkoda kolejnych . Jeśli ktoś chce zaproponować mi jakiś inny sposób być może lepszy na rakietę (I koniecznie bezpieczny) to pisze moje odczynniki :

Saletra Potasowa
Węgiel
Siarka
Aluminium
Tlenek Żelaza (III)
Chloran Potasu
Sacharoza
Benzoesan Sodu
Wolał bym uniknąć chloranu bo boje się jego właściwości
Tu moja jedyna nagrana "udana" "rakieta" w której w zasadzie zadziałał tylko czarny proch który był umieszczony nad saletrą w oddzielnym pojemniku w korpusie .
https://www.youtube.com/watch?v=kM_P1O-hQ0g

Pozdrawiam, miłego weekendu i zachęcam do odpowiedzi :)
stary Leszek
****
Posty: 183
Rejestracja: sobota, 6 kwie 2013, 12:34

Re: KNO3 Problemy

Post autor: stary Leszek »

Z tego co piszesz wynika, że masz problemy z silnikiem.
Do tego potrzeba trochę teorii.
Proponuję zajrzeć do działu "silniki" tam jest opisany
silnik "robercika". Poszukaj też na forum program SRM
służący do projektowania silników.
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: KNO3 Problemy

Post autor: tadeusz »

Problemem może być jakość saletry a zwłaszcza dodatek "antyzbrylacza" w ilości 0,5% nawet do saletry spożywczej.
Przypuszczalnie jest to SiO2 w postaci aerosilu,dlatego trzeba się postarać o czysty surowiec.Można też próbować
zrekrystalizować KNO3 przez rozpuszczenie jej w wodzie i ponowną krystalizację.
Awatar użytkownika
Zaxst
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: środa, 24 sie 2016, 21:42

Re: KNO3 Problemy

Post autor: Zaxst »

Spróbuję skrystalizować saletrę jak uruchomią grzejniki w mieszkaniu ,ale saletra bryli się jak jasny grzyb także spróbuję ale nie sądżę że to wina anty-zbrylacza ,dziękuję . Temat wciąż otwarty
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: KNO3 Problemy

Post autor: jaskiniowiec »

A może coś więcej? Jaki korpus, z czego dysza, jakie ziarno...
Awatar użytkownika
Zaxst
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: środa, 24 sie 2016, 21:42

Re: KNO3 Problemy

Post autor: Zaxst »

@Jaskiniowiec Rożnie próbowałem ale większość silników wyglądała tak jak na tym szybko wykonanym obrazku http://imgur.com/60VFTlu . Kanał wygląda tak samo jak dysza to znaczy po prostu dziura przez środek .
Awatar użytkownika
gregores
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 164
Rejestracja: czwartek, 28 mar 2013, 18:03
Lokalizacja: Dębica/Rzeszów

Re: KNO3 Problemy

Post autor: gregores »

Cześć. Przedstaw się! Ile masz lat?
Czym więcej szczegółowych informacji podasz w jaki sposób wykonujesz silniki i paliwo - tym łatwiej będzie coś doradzić.
Na zamieszczonym przez Ciebie rysunku nie zauważyłem dyszy. Zapomniałeś ją dorysować czy po prostu w Twoich silnikach jej nie ma?
"Celuj w Księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz - będziesz między gwiazdami"
Awatar użytkownika
Zaxst
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: środa, 24 sie 2016, 21:42

Re: KNO3 Problemy

Post autor: Zaxst »

Lat mam 16 . Robić próbowałem kilka razy z drewna profilowanego i korka od wina lecz nigdy nic z tego nie wychodziło bo albo ciśnienie wyrzucało go z korpusu albo nie było widać efektu więc widząc że niektóre osoby robią sam kanał i takie rakietki latają stwierdziłem że nie będę w takie dodatki przy kijankach inwestował . Szczegóły dot. produkcji hmmm....
Najpierw do saletry i cukru (64/36) dodaję trochę wody i przed smażeniem (raz mi się zapaliło w domu przy produkcji karmelku teraz ostrożny jestem) duża część z niej odparowuje ale część zostaje ,następnie wlewam go do korpusu następnie wbijam starą strzałę w środek i czekam aż zaschnie następnie kładę do suszenia przez ok. tydzień potem doklejam "Kijek" stabilizujący i wkładam lont 1cm/s który obklejam w jednym miejscu taśmą izolacyjną żeby nie wypadł z kanału ,i tu w zasadzie koniec :)
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: KNO3 Problemy

Post autor: jaskiniowiec »

Z tego co piszesz, to podstawowym problemem nie jest saletra, ale źle skonstruowane silniki. Rura PCV i cement CX5. Od razu będzie inna gadka. I przejdź na sorbitol zamiast cukru, bo to co napisałeś zabrzmiało strasznie.
wrx
****
Posty: 227
Rejestracja: sobota, 22 lut 2014, 20:15
Lokalizacja: Siedlce

Re: KNO3 Problemy

Post autor: wrx »

Witam serdecznie.

Poszukaj w dziale "amatorskie silniki rakietowe" tam masz piękny opis budowy silnika na karmelę.
Co do dyszy, jeżeli niemasz cx5 użyj poksyliny, działa super, testowałem.
Poza tym, naprawdę przeźuć się na sorbitol, glukozę, albo fruktozę, są bezpieczniejsze i ogulnie milsze w urzytkowaniu.
Obstawiał bym, że to co robisz to niedokońca karmel, skoro dodajesz wody i rekrystalizujesz to na ciepło, a następnie taką masę (niedokońca zrekrystalizowaną) wlewasz do korpusu i czekasz asz wyschnie.
Takie coś jest nazywanie "oszukanym karmelem", taka mieszanka niejest specialnie dobra do silników.
Jeśli się martwisz lejnością, urzyj gliceryny, karmelka leje się jak woda, ja daję zazwyczaj koło jednej łyrzeczki na partię paliwa.

Pozdrawiam serdecznie. Obrazek
„Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi” A. Einstein.
ODPOWIEDZ