Wielkość "ogonka" stabilizującego kijankę

czyli zaczynamy zabawę!
Awatar użytkownika
First75
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek, 2 gru 2013, 20:47

Wielkość "ogonka" stabilizującego kijankę

Post autor: First75 » poniedziałek, 2 gru 2013, 20:57

Witam,
Mam do was pytanie, niedawno udało mi się ukończyć swój silnik zrobiony z PCV 1.25'' (około 33 mm średnicy) i został mi już tylko "ogonek" stabilizujący lot kijanki, jednak tutaj pojawił się mały problem. Udało mi się kupić jedynie kij średnicy aż 1 cm. I Teraz pytanie czy nie jest on trochę za gruby na wykonanie tego ogonka, czy może będzie się nadawał ?
Z góry dziękuje i Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
placydo
PROFI
Posty: 596
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Re: Wielkość "ogonka" stabilizującego kijankę

Post autor: placydo » wtorek, 3 gru 2013, 09:20

Cześć,

Proszę Cię o zaprezentowanie wykonanego silnika - zdjęć konstrukcji.

Poza tym prosiłbym o podanie następujących danych:
- z czego został wykonany silnik
- grubość ścianki korpusu silnika
- materiał użyty do wykonania dyszy
- materiał użyty do wykonania zatyczki
- rodzaju zastosowanego paliwa
- jakiego typu są ziarna paliwa
- sposób zapłonu silnika

Dodatkowo:
Arkusz Nakki z niezbędnymi wypełnionymi parametrami.

Nie zrozum mnie źle ale jeśli wykonałeś poprawnie ten silnik to kijanka na nim stanowi bardzo duże niebezpieczeństwo!

Awatar użytkownika
rafciodz
****
Posty: 1209
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Re: Wielkość "ogonka" stabilizującego kijankę

Post autor: rafciodz » wtorek, 3 gru 2013, 14:37

Został Ci też do zrobienia spadochron. Układ odzysku...
Free Your Mind

Awatar użytkownika
First75
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek, 2 gru 2013, 20:47

Re: Wielkość "ogonka" stabilizującego kijankę

Post autor: First75 » wtorek, 3 gru 2013, 14:53

placydo pisze:Cześć,

Proszę Cię o zaprezentowanie wykonanego silnika - zdjęć konstrukcji.

Poza tym prosiłbym o podanie następujących danych:
- z czego został wykonany silnik
- grubość ścianki korpusu silnika
- materiał użyty do wykonania dyszy
- materiał użyty do wykonania zatyczki
- rodzaju zastosowanego paliwa
- jakiego typu są ziarna paliwa
- sposób zapłonu silnika

Dodatkowo:
Arkusz Nakki z niezbędnymi wypełnionymi parametrami.

Nie zrozum mnie źle ale jeśli wykonałeś poprawnie ten silnik to kijanka na nim stanowi bardzo duże niebezpieczeństwo!

Chwilowo nie mogę nadesłać zdjęć (uszkodzony aparat w telefonie) ale mogę to zrobić jutro u kolegi.

- z czego został wykonany silnik - rura PCV 1.25'' średnicy, długość to około 7 cm
- grubość ścianki korpusu silnika - 2-3 mm
- materiał użyty do wykonania dyszy - CX-5 (średnica dyszy to ponad 6mm)
- materiał użyty do wykonania zatyczki - CX-5
- rodzaju zastosowanego paliwa - 66 KNO3 33 Cukier puder
- jakiego typu są ziarna paliwa - ziarno sypkie (wszystko zmielone i ubite) kanał około 8 mm
- sposób zapłonu silnika - lont wolnopalny visco

Co do arkusza SRM to również doślę w przyszłości gdyż aktualnie nie posiadam programu Microsoft Office Excel


rafciodz pisze:Został Ci też do zrobienia spadochron. Układ odzysku...

Do rakiety typu "kijanka" myślę że nie jest to potrzebne.

Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 752
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok, Nowe Miasto

Re: Wielkość "ogonka" stabilizującego kijankę

Post autor: Tofifi » wtorek, 3 gru 2013, 15:48

Moim zdaniem zdecydowanie za gruby kij na taki silnik.
Jeżeli masz w okolicy sklep ogrodnczy to kup sobie tyczkę bambusową, taką jak do podpierania pomidorów, lżejszy jest sztywny i mniejszej średnicy :)

Awatar użytkownika
rafciodz
****
Posty: 1209
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Re: Wielkość "ogonka" stabilizującego kijankę

Post autor: rafciodz » wtorek, 3 gru 2013, 16:30

Jak Ci się metrowy badyl z CX5 na głowie rozbije to będziesz wiedział, po co spadochron. To nie fajerwerk, że go w apogeum w drobny mak rozniesie.
Free Your Mind

Awatar użytkownika
First75
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek, 2 gru 2013, 20:47

Re: Wielkość "ogonka" stabilizującego kijankę

Post autor: First75 » wtorek, 3 gru 2013, 16:36

rafciodz pisze:Jak Ci się metrowy badyl z CX5 na głowie rozbije to będziesz wiedział, po co spadochron. To nie fajerwerk, że go w apogeum w drobny mak rozniesie.

Na początek eksperymentuję z kijanką (bez spadochronu), do budowy rakiety ze spadochronem potrzebuję nieco silniejszych silników. Ten z powodu słabej jakości paliwa i wąskiego kanału długo się pali przez co ma za słabą moc, aby poprawnie wynieść taką rakietę do góry.

Awatar użytkownika
maciek1221
**
Posty: 30
Rejestracja: niedziela, 13 paź 2013, 16:16

Re: Wielkość "ogonka" stabilizującego kijankę

Post autor: maciek1221 » wtorek, 3 gru 2013, 18:46

Puszczałem takie silniki niedawno, na różnych kijach. Największy byl 1centymetrowy na średnicy i około metra - 70centymetrów wysokości. Lot był stabilny o dość dużym pułapie. Jedna uwaga - mój kij to wyschnięta leszczyna, ważył kilka gram ;)
Pzdr

Awatar użytkownika
placydo
PROFI
Posty: 596
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Re: Wielkość "ogonka" stabilizującego kijankę

Post autor: placydo » wtorek, 3 gru 2013, 19:15

No to jak zaprojektowałeś silnik bez arkusza?
Coś za mało tych mm ścianki. Nie podałeś masy paliwa i typu ziaren.

http://wiki.rakiety.org.pl/index.php?title=Kijanka
Tu jest jak byk napisany warunek stateczności.

Odradzam puszczania Twojego wyrobu. Skup się na budowaniu bezpiecznych rakiet na silnikach modelarskich.
Nic nie demotywuje tak jak zniszczona rakieta przez bezmyślnie wykonany silnik własnej roboty.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości