Sprowadzenie silnika z UK

czyli zaczynamy zabawę!
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 829
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Sprowadzenie silnika z UK

Post autor: Tofifi »

Wiercenie głowicy nie ma sensu.
Lepiej w rurce kartonowej.
A od biedy to i taśmą teflonową można przykleić na zewnątrz korpusu.

Co do kamery długopisowej/w zapalniczce to raczej nie będzie zadowalająca jakość - spytaj z resztą Ericha (Łukasza)
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Sprowadzenie silnika z UK

Post autor: verex »

Tofifi pisze:Wiercenie głowicy nie ma sensu.
Lepiej w rurce kartonowej.
A od biedy to i taśmą teflonową można przykleić na zewnątrz korpusu.

Co do kamery długopisowej/w zapalniczce to raczej nie będzie zadowalająca jakość - spytaj z resztą Ericha (Łukasza)

A czy takie przyklejenie na zewnątrz korpusu nie wpłynie na aerodynamikę modelu?
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 829
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Sprowadzenie silnika z UK

Post autor: Tofifi »

każdy element odstający będzie miał wpływ, ale w tej skali raczej tego nie odczujesz.
Nie przekraczasz prędkości dźwięku, prędkości będą stosunkowo niskie, w kosmos się nie wybierasz więc na spokojnie możesz tak zrobić.
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Sprowadzenie silnika z UK

Post autor: verex »

Tofifi pisze:każdy element odstający będzie miał wpływ, ale w tej skali raczej tego nie odczujesz.
Nie przekraczasz prędkości dźwięku, prędkości będą stosunkowo niskie, w kosmos się nie wybierasz więc na spokojnie możesz tak zrobić.

Ok, a że w tym temacie to przedszkolak jestem, to się jeszcze spytam: jak przyczepię tą kamerę, to będę musiał wyważać model na nowo, czy nic się nie zmieni? Bo na moje to ją będzie znosić w stronę gdzie przyczepiona będzie kamera, bo z tej strony będzie cięższa.
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 829
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Sprowadzenie silnika z UK

Post autor: Tofifi »

wszystko zależy od prawidłowego wyważenia modelu i jego wielkości, przy sporych rakietach nie będzie ona miała żadnego znaczenia (obecność kamerki)
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Sprowadzenie silnika z UK

Post autor: verex »

Tofifi pisze:wszystko zależy od prawidłowego wyważenia modelu i jego wielkości, przy sporych rakietach nie będzie ona miała żadnego znaczenia (obecność kamerki)

Ok, dzięki.
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
Awatar użytkownika
yarco
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 13 lut 2011, 20:17
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Sprowadzenie silnika z UK

Post autor: yarco »

Tak jak moich przedmówców zastanawia mnie czemu 2 metrowa rakieta? by rozpędzić taką masę 1 silnik nawet klasy H może mieć trudności z uzyskaniem bezpiecznego pułapu do otwarcia spadochronu i bezpiecznie wylądować. Naprawdę trzeba posiadać wiedzę i doświadczenie jest wiele czynników które mogą zawieść. Trzeba zacząć od mniejszych rakiet jest wiele naprawdę fajnych projektów które można wykorzystać i mieć przyjemność z pewnych startów i lądowań.
"Niebo jest czarne a Ziemia Niebieska"

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Sprowadzenie silnika z UK

Post autor: jaskiniowiec »

Podstawowe pytanie: gdzie ma patrzeć kamerka. Bo jak w bok, to można ją wsadzić w korpus i wystarczy tylko dziurka w korpusie. Jak ma patrzeć w dół, to już kamerka musi wystawać, a czasem warto dać jej owiewkę. Co do wpływu na aerodynamikę, to jest to kwestia proporcji masy, wydłużenia rakiety do powierzchni, o jaka kamerka wystaje. Dla rakiety o tych rozmiarach jak podajesz, to wystający lekko długopisik w sumie nie wpłynie za bardzo na lot. Jak chcesz być perfekt, to symetrycznie z drugiej strony dajesz coś, co ma podobny opór. Wtedy opory aerodynamicznych względem osi rakiety s ą symetryczne.
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 742
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Sprowadzenie silnika z UK

Post autor: verex »

Macie rację że budowa tak dużego modelu to dużo pracy. Dzisiaj się zastanawiałem ile mi zostało materiałów z budowy rakiety Verex One (wys. około 70cm, wykonana z rurki PCV, stateczniki z balsy, głowica ze styropianu, silnik B15-5 i C15-6). Powinna mi zostać balsa, styropian, kleje oraz rurka PCV.

Zanim więc zbuduję moją wyśnioną Caelestis o wys. ~2m, zbuduję w weekend mniejszy model rakiety, z tych samych materiałów co VX-1 (verex one). Wysokość tego modelu to będzie około metr, stateczniki z balsy, głowica ze styro + żywica, silnik PS E35-5 Ns. Materiały do budowy mam gdzieś zawalone, więc w piątek je odkopię i spróbuję przygotować wstępnie model. W sobotę pójdę do garażu i mniej więcej go wykonam.

Silnik E35-5 zamówię w przyszłym tygodniu, bo teraz mam troszkę ważniejszych wydatków.

Model będzie nosił nazwę kodową VX-2 i ostateczną "Doomsday" - ale o tym później, gdy już wygrzebię materiały. ;)

Pozdrawiam i dziękuję Wam za pomoc.
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech
ODPOWIEDZ