Stateczność rakiet w locie.

Stateczność i inne zjawiska występujące podczas lotu
zetez
**
Posty: 30
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: zetez »

Hoho, myślałem, że to kijanka, a to po prostu rakieta na kiju :). Zamiast dawać kija, proponuję włożyć trochę balastu w głowicę, a najlepiej - poczytać o środku ciężkości i środku parcia.
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Odnośnie kijanki ze statecznikami. Coś takiego robił Wojtek z forum pirotechnicznego i latało to ładnie. W kijance kijek kręci się przy nieosiowej dyszy, jak jest krzywy i przy innych błędach. Zazwyczaj leci to dość prosto. Sam pamiętam jedną moją próbę z lat 80tych. Wystartowało, po czym ciąg zrównał się z ciężarem i przez około 2 sekundy kijanka w sumie to wisiała w powietrzu przemieszczając się z wiatrem. Ot przypadek, ale ładne to było.
Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: Erich »

Odnośnie sił aerodynamicznych: jak je wyznaczyć?
Ostatnio zmieniony czwartek, 4 paź 2012, 19:09 przez Erich, łącznie zmieniany 1 raz.
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

http://www.nieboloty.fora.pl/modelarstw ... a,142.html



Znajdziesz tu trochę dobrej literatury. To chyba najlepsza droga do zdobycia wiedzy.

Jeśli czegoś nie będziesz rozumiał - pytaj :)
Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: Erich »

Przeczytam jeszcze raz wszystko o aerodynamice.
Ostatnio zmieniony czwartek, 4 paź 2012, 19:11 przez Erich, łącznie zmieniany 1 raz.
Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: Erich »

sugerując się tym, doszłem do wniosku że moje rakiety to same silniki rakietowe - po prostu nie posiadają ładunku do wyniesienia.

Przeprowadzę parę, prób, i zobaczymy czy coś z tego będzie.
Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: Erich »

Jeżeli środek parcia znajduje się blisko środka ciężkości, to trzeba dociążyć głowicę? (jeśli środek parcia jest bliżej dyszy silnika niż środek ciężkości)
Awatar użytkownika
PIOTR
PROFI
Posty: 933
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: PIOTR »

Poczytaj pierwsze posty tego tematu, książki oraz inne wypowiedzi na tym forum bo dyskusja schodzi do przyziemia :shock:
Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: Erich »

______________
Awatar użytkownika
rafciodz
****
Posty: 1237
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Gdynia

Re: Stateczność rakiet w locie.

Post autor: rafciodz »

Cześć,
Oglądałem ostatnio program o rakietach Saturn V przygotowywanych do misji Apollo. W jednej ze scen pokazywano awarię żyroskopu, rakieta ( olbrzymia krowa ) wpadła w rotację jak nasze rakiety na LRE. Inżynier opisał to zjawisko jako naturalne ( rotacja ), które możliwe jest do wyeliminowania tylko poprzez zastosowanie odpowiednich technik.
To tak a propos większych modeli i prób walki z rotacją innymi sposobami.
Free Your Mind
ODPOWIEDZ