Strona 1 z 1

Mniejsza średnica a większy opór.

: poniedziałek, 14 lis 2011, 14:10
autor: Tofifi
Chciałbym porozmawiać o kwestii oporów, projektując Spec-Naz udało mi się osiągnąć Cx na poziomie 0,451 co w przypadku 12cm średnicy jest chyba dobrym wynikiem.
Wykonałem też plany dla małej rakiety o kryptonimie "Science" ma to być rakieta do testowania w praktyce rozwiązań które chcę zastosować w dużym spec-nazie, a także testowaniu poprawnego działania elektroniki.

No ale nie o tym tutaj:
Postanowiłem zrobić symulację Cx i wychodzi ona na poziomie 0,650... i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że "Science" ma kaliber tylko 75mm a nie 122 jak Spec-naz. Ilość stateczników taka sama - 3szt, grubość taka sama, długość rakiety 2 razy mniejsza, obie posiadają talię zejściowa za silnikiem.

Jak wytłumaczyć ten fakt?

:shock:

Re: Mniejsza średnica a większy opór.

: poniedziałek, 14 lis 2011, 15:09
autor: KSard
Byłoby łatwiej dyskutować, gdybyś zaprezentował rysunki modeli, a jeszcze lepiej, gdybyś załączył jeszcze pliki w Space-CADzie.

Re: Mniejsza średnica a większy opór.

: wtorek, 15 lis 2011, 14:10
autor: andżej
Witam,
Tofifi pisze: Postanowiłem zrobić symulację Cx i wychodzi ona na poziomie 0,650... i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że "Science" ma kaliber tylko 75mm a nie 122 jak Spec-naz. Ilość stateczników taka sama - 3szt, grubość taka sama, długość rakiety 2 razy mniejsza, obie posiadają talię zejściowa za silnikiem.

Jak wytłumaczyć ten fakt?

:shock:
Najprościej wytłumaczyć to tak - Cx jest współczynnikiem oporu powietrza a więc wielkością bezwymiarową i nie zależy od średnicy obiektu tylko od jego kształtu, kątowej orientacji wzgledem kierunku ruchu, liczby Reynoldsa Re i prędkości. Kule o różnej średnicy teoretycznie powinny mieć ten sam współczynnik oporu powietrza przy tej samej prędkości choć stawiają inny opór wynikający z ich wielkości.

pozdr

Re: Mniejsza średnica a większy opór.

: wtorek, 15 lis 2011, 17:30
autor: APOLLO
o ile wypowiedz Tofifi jest precyzyjna to odpowiedz jest w pytaniu >>

Tofifi pisze:
Ilość stateczników taka sama - 3szt, >grubość taka sama<, długość rakiety 2 razy mniejsza, obie posiadają talię zejściowa za silnikiem.
:shock:



bo jak przyspawasz skrzydła od a380 do motolotni to jakich rezultatów się spodziewasz ?

Re: Mniejsza średnica a większy opór.

: wtorek, 15 lis 2011, 17:54
autor: Tofifi
spodziewałem się że Cx będzie co najwyżej równy ale nigdy większy...