Mniejsza średnica a większy opór.

Stateczność i inne zjawiska występujące podczas lotu
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 828
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Mniejsza średnica a większy opór.

Post autor: Tofifi »

Chciałbym porozmawiać o kwestii oporów, projektując Spec-Naz udało mi się osiągnąć Cx na poziomie 0,451 co w przypadku 12cm średnicy jest chyba dobrym wynikiem.
Wykonałem też plany dla małej rakiety o kryptonimie "Science" ma to być rakieta do testowania w praktyce rozwiązań które chcę zastosować w dużym spec-nazie, a także testowaniu poprawnego działania elektroniki.

No ale nie o tym tutaj:
Postanowiłem zrobić symulację Cx i wychodzi ona na poziomie 0,650... i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że "Science" ma kaliber tylko 75mm a nie 122 jak Spec-naz. Ilość stateczników taka sama - 3szt, grubość taka sama, długość rakiety 2 razy mniejsza, obie posiadają talię zejściowa za silnikiem.

Jak wytłumaczyć ten fakt?

:shock:
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mniejsza średnica a większy opór.

Post autor: KSard »

Byłoby łatwiej dyskutować, gdybyś zaprezentował rysunki modeli, a jeszcze lepiej, gdybyś załączył jeszcze pliki w Space-CADzie.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Awatar użytkownika
andżej
Supersonic PROFI
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Mniejsza średnica a większy opór.

Post autor: andżej »

Witam,
Tofifi pisze: Postanowiłem zrobić symulację Cx i wychodzi ona na poziomie 0,650... i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że "Science" ma kaliber tylko 75mm a nie 122 jak Spec-naz. Ilość stateczników taka sama - 3szt, grubość taka sama, długość rakiety 2 razy mniejsza, obie posiadają talię zejściowa za silnikiem.

Jak wytłumaczyć ten fakt?

:shock:
Najprościej wytłumaczyć to tak - Cx jest współczynnikiem oporu powietrza a więc wielkością bezwymiarową i nie zależy od średnicy obiektu tylko od jego kształtu, kątowej orientacji wzgledem kierunku ruchu, liczby Reynoldsa Re i prędkości. Kule o różnej średnicy teoretycznie powinny mieć ten sam współczynnik oporu powietrza przy tej samej prędkości choć stawiają inny opór wynikający z ich wielkości.

pozdr
Awatar użytkownika
APOLLO
**
Posty: 34
Rejestracja: piątek, 16 wrz 2011, 13:42

Re: Mniejsza średnica a większy opór.

Post autor: APOLLO »

o ile wypowiedz Tofifi jest precyzyjna to odpowiedz jest w pytaniu >>

Tofifi pisze:
Ilość stateczników taka sama - 3szt, >grubość taka sama<, długość rakiety 2 razy mniejsza, obie posiadają talię zejściowa za silnikiem.
:shock:



bo jak przyspawasz skrzydła od a380 do motolotni to jakich rezultatów się spodziewasz ?
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 828
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Mniejsza średnica a większy opór.

Post autor: Tofifi »

spodziewałem się że Cx będzie co najwyżej równy ale nigdy większy...
ODPOWIEDZ