Przywitanie

Jesteś nowy? - przedstaw się...
Nieko
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: środa, 23 paź 2019, 15:32

Przywitanie

Post autor: Nieko »

Witam!

Nazywam się Jakub i jestem ślązakiem. Mam 12 lat. Od miesiąca interesuje się rakietami.
Na te forum wpadłem przypadkiem, szukając najlepszych proporcji saletry z cukrem. Na swoim koncie mam zbudowanie trzech silników, które niestety nie zadziałały za dobrze. W wykonaniu ich i odpaleniu pomaga mi mój dziadek i tata. Forum obserwuje od tygodnia ale dziś w końcu postanowiłem się ujawnić. Będę pokazywać i pisać o moich projektach oraz w razie potrzeby prosić o pomoc. :D
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przywitanie

Post autor: jaskiniowiec »

Dobry wiek na początki. Bądź tylko cierpliwy i ucz się. To niby proste, ale przysłowiowy diabeł tkwi w szczegółach. W składzie paliw nie grzeb, jest ustalona najskuteczniejsza proporcja i jej się trzymaj.
Sołtys55
**
Posty: 34
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Przywitanie

Post autor: Sołtys55 »

Witam na forum, na jakie paliwo były twoje rakietki, jeśli można spytać?
Awatar użytkownika
adamhog
**
Posty: 46
Rejestracja: piątek, 2 sie 2019, 21:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Przywitanie

Post autor: adamhog »

Cała zabawa to skonstruować taki korpus silnika żeby utrzymał odpowiednie ciśnienie. Dobry początek to rurki z papieru nawijanego na wikolu (dla niecierpliwych można suszyć w mikrofali na niskiej mocy) albo impregnowane rurki tekturowe + zatyczki z cementu, na przykład ceresit cx-5, a w mniejszej skali nawet papier toaletowy+wikol mocno zaprasowane. Całość może być nawet wielkości ołówka. Kluczem do paliwa które opisałeś jest stopienie cukru i zrobienie tzw karmelka, a w bezpieczniejszej wersji zrobienie paliwa ze stopionego sorbitolu i saletry, wtedy można uzyskać blok paliwa z kanałem wewnętrznym który zapewni stabilne i szybkie tempo spalania.
ODPOWIEDZ