Witajcie

Jesteś nowy? - przedstaw się...
Toms
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 25 sie 2014, 15:12

Witajcie

Post autor: Toms »

Witam Wszystkich!

Mam na imię Tomasz i jestem ze śląska. Tematyką interesuję się kilka lat, a na to forum trafiłem w tamtym roku, no i wielu rzeczy się od Was dowiedziałem. Zrobiłem już nawet kilkanaście własnych silników no i mam nadzieję, że niedługo będę ich na tyle pewny, że którymś wykonam swój pierwszy lot :-)
stary Leszek
****
Posty: 183
Rejestracja: sobota, 6 kwie 2013, 12:34

Re: Witajcie

Post autor: stary Leszek »

No to fajnie , będzie nas więcej.
Powiedz coś o tych swoich silnikach.
Co jest paliwem, z czego korpus, jaki zapłon.
Wymieniamy tu swoje doświadczenia, więc jak coś żle zrobiłeś
to poprawimy a jak dobrze skorzystamy.
Toms
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 25 sie 2014, 15:12

Re: Witajcie

Post autor: Toms »

No to pochwalę się moimi postępami Obrazek Jedynym paliwem jak do tej pory jest karmelek. Wielu zapłonów próbowałem, najlepszym jak do tej pory jest drut oporowy. Odpalanie z akumulatora z odległości 30m w czasie mniejszym niż 0,5sec. Co do samych silników, to zaczynałem od silników z rurki PCV. Nieudanych prób samego zapłonu miałem mnóstwo. Kolejny problem który przerabiałem to stosowanie gipsu zamiast cementu na dysze i zatyczki. Po drodze pojawiały się drobne problemy takie jak np. niedostateczne uszczelnienie kanału przy formowaniu cementowej zatyczki. Cement przepłynął, no i zatkał kanał, wiązało się to z moją pierwszą eksplozją Obrazek . Nie wyobrażajcie sobie teraz nie wiadomo czego, bo silnik zrobiony był z rurki PCV 3/4 i miał w sobie ok 60g karmelka, także eksplozja mizerna, ale lekcja bezcenna Obrazek


Moim najnowszym dziełem były dwa silniki o masie brutto 1200gram, samego paliwa 750gram (ważone z dokładnością do 10gram). Paliwem karmelek 64/36. Korpus stanowiła rura aluminiowa o długości 500mm, średnicy zewnętrznej 40mm i grubości ścian 2mm. Średnica dyszy w najmniejszym miejscu 12mm. Kąt stożka wylotowego 30stopni, wlotowego 80-85stopni (nie mierzyłem, znalazłem takie krzywe podkładki w castoramie i pomyślałem, że się nadają Obrazek ). Średnica kanału 11-12mm. Dużą różnicą między tymi, a silnikami opisanymi na tym forum, było to, że nie robiłem bloków z paliwa. Karmelek wlany był bezpośrednio do silnika, w którym znajdował się rdzeń (każdy silnik wykonuję w ten sposób), stosuję ochładzalniki w taki sposób, aby kierunek krystalizacji karmelka był kierunkowy. Czyli aby w każdym przekroju prostopadłym front krystalizacji zbliżał się do rdzenia. Kolejny etap jest najważniejszy, bo trzeba w dobrym momencie wyciągnąć rdzeń, jeżeli będzie Was to ciekawiło mogę trochę więcej o tym napisać.

Pierwszy test poszedł wzorowo, silnik pracował 1,3sec. Z moich wyliczeń impuls wyniósł 136sec (+- 50 Obrazek, nie będę tutaj opisywał moich wyliczeń, chyba że będą Was ciekawiły )
W drugim teście silnik eksplodował po 0,5sec Obrazek Obstawiam, że wina leży albo w zbyt małej średnicy krytycznej (12mm) lub w zbyt chudych ściankach silnika (2mm). Jest to drugi wybuch przy około 20próbach udanych. Jedyną różnicą pomiędzy tymi dwoma silnikami (poza tym że jeden wybuchł Obrazek ) było zalanie dyszy woskiem. Pomyślałem, że przyspieszy to osiągnięcie przez silnik większej mocy w krótszym czasie, no i miałem rację. Silnik od razu zagadał, w przeciwieństwie do pierwszego który ok 0,2-0,3sec dmuchał sobie zanim nabrał mocy.

a co Wy Panowie o tym wszystkim myślicie? Obrazek
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Witajcie

Post autor: jaskiniowiec »

Na razie nic nie myslimy...napisać mozna wszystko :)
Toms
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 25 sie 2014, 15:12

Re: Witajcie

Post autor: Toms »

Od ostatniego wpisu zrobiłem jeszcze kilka udanych silników na karmelek (oczywiście wszystkie testowane stacjonarnie), no zacząłem testować inne paliwo. Z tego co czytałem to forum nie znalazłem tutaj nikogo kto zajmował się silnikami na paliwo ciekłe, więc postanowiłem spróbować. Poniżej link do filmiku z testu:

https://www.youtube.com/watch?v=MXvV_5k ... e=youtu.be

Jest to pierwsza próba w której (najprawdopodobniej) udało mi się uzyskać proces spalania w komorze. Silnik oczywiście wymaga jeszcze szeregu udoskonaleń i regulacji, ale i tak jestem zadowolony. Cena paliw ciekłych użytych w tym silniku nie przekracza 2zł za 1kg a przy całkowitym "spaleniu" w komorze z 1kg powinienem uzyskać 2,5MJ energii. Można zastosować bardziej skoncentrowany utleniacz (ogólnodostępny w sklepach internetowych) niż ten który akurat miałem, wtedy moc wzrasta do 4,2MJ z 1kg (ale po co, szczególnie na tym etapie). Z dyszy wylatuje w sporej większości h2o, więc masa molowa produktów spalania jest bardzo mała. Odpalenie mieszanki nastąpiło od zapłonu karmelka, stąd ten dym na początku. Mam nadzieję, że się Wam spodobało :-)
Hack
******
Posty: 98
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Re: Witajcie

Post autor: Hack »

Witaj na forum.
A zastanawiałem się ostatnio czym zgrzać nieszczelności papy na dachu...? ;)
stary Leszek
****
Posty: 183
Rejestracja: sobota, 6 kwie 2013, 12:34

Re: Witajcie

Post autor: stary Leszek »

Wygląda jak praca benzynowej lutlamppy.
Ale jak na pierwszą próbę budzi moją ciekawość.
Długi czas pracy- z czego była komora spalania i jak to zniosła?
Co było utleniaczem a co paliwem, proporcje?
Czy mierzyłeś ciąg Twojego silnika?
Na filmie widać nieciągłość pracy. Czy możesz określić
przyczynę.
Toms
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 25 sie 2014, 15:12

Re: Witajcie

Post autor: Toms »

stary Leszek pisze:Wygląda jak praca benzynowej lutlamppy.
Ale jak na pierwszą próbę budzi moją ciekawość.
Długi czas pracy- z czego była komora spalania i jak to zniosła?
Co było utleniaczem a co paliwem, proporcje?
Czy mierzyłeś ciąg Twojego silnika?
Na filmie widać nieciągłość pracy. Czy możesz określić
przyczynę.
Paliwem był metanol+etanol w proporcjach 50:50 a utleniaczem perhydrol. Podczas pracy silnik przepalił 2kg perhydrolu 35% i 300g alkoholu. Komora spalania wykonana była ze stali o grubości 3mm i test zniosła bardzo dobrze, po kilku minutach wziąłem ją do ręki i była ciepła ale spokojnie umiałem ją utrzymać. Ciągu silnika nie mierzyłem. A co do nieciągłości pracy to sam nie wiem dlaczego, pierwszy raz mi się takie coś zdarzyło. Stawiałbym, że na początku uzyskałem efekt POGO a później wskutek płynięcia paliw w tą i nazad w przewodach paliwowych w skrócie - "coś się przytkało".
Hack pisze:Witaj na forum
A zastanawiałem się ostatnio czym zgrzać nieszczelności papy na dachu...? :wink:
Spoko, załatwisz grila i wódkę to szybko Ci daszek ogarniemy :wink:
Curara
*
Posty: 16
Rejestracja: środa, 21 paź 2015, 13:46
Lokalizacja: kielce

Re: Witajcie

Post autor: Curara »

pulsacja silnika mogła być spowodowana wzrostem ciśnienia w komorze.
Więcej paliwa większe ciśnienie, większe ciśnienie=zmniejszenie ilości podawanego paliwa i tak w koło.
każdy silnik na paliwa ciekłe zmaga się z tym problemem. Potrzebny jest jakiś układ zasilania.
https://www.youtube.com/watch?v=-5A_CzmC0eA
w 20 minucie właśnie o tym mowa.
ODPOWIEDZ