ILR-33 Bursztyn na Targach MSPO Kielce 2015
Re: ILR-33 Bursztyn na Targach MSPO Kielce 2015
A może Prezes wynegocjowałby wejściówki dla PTR na start testowy w Drawsku?
Sebastian
Re: ILR-33 Bursztyn na Targach MSPO Kielce 2015
Prezes obiecuje postarać się, ale nie może niczego obiecać.
Sama dyplomacja
Sama dyplomacja
Re: ILR-33 Bursztyn na Targach MSPO Kielce 2015
Legitki by się do czegoś przydały w końcu!
Sebastian
Re: ILR-33 Bursztyn na Targach MSPO Kielce 2015
Na legitymację PTR można za darmo ( z rodziną ) zwiedzać muzeum rakiet w Rąbkach koło Łeby.
Ale rzeczywiście powinna ona mieć więcej zastosowań
Ale rzeczywiście powinna ona mieć więcej zastosowań
Free Your Mind
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: ILR-33 Bursztyn na Targach MSPO Kielce 2015
Cześć
Rakieta Bursztyn została ponownie zaprezentowana, tym razem podczas wydarzenia "Forum Sektora Kosmicznego 2016" (http://space.biz.pl/formularz-rejestracyjny/) które odbyło się w Warszawie w Centrum nauki Kopernik 9 marca. W kuluarach dowiedziałem się, że pierwszy test w locie planowany jest we wrześniu tego roku. Na oficjalnych prezentacjach podaje się obecnie masę startową 170 kg, jednak mówi się o jej obniżeniu do 150 kg - dobry kierunek!
Na zdjęciu Prezes PTR z ciekłopaliwowcem z ILotu w rękach (z grafitową komorą spalania), na stoisku wystawowym Blue Dot Solutions, gdzie z kolei my prezentowaliśmy rakietę Candle2 do projektu DEWI.
W ogólności impreza udana. Najważniejsze, że nastąpił zwrot podejścia do rakiet badawczych w ogóle. O budowie polskich rakiet także nośnych mówi się już oficjalnie, choć żadnych szczegółów na razie nie ma.
pzdr
Rakieta Bursztyn została ponownie zaprezentowana, tym razem podczas wydarzenia "Forum Sektora Kosmicznego 2016" (http://space.biz.pl/formularz-rejestracyjny/) które odbyło się w Warszawie w Centrum nauki Kopernik 9 marca. W kuluarach dowiedziałem się, że pierwszy test w locie planowany jest we wrześniu tego roku. Na oficjalnych prezentacjach podaje się obecnie masę startową 170 kg, jednak mówi się o jej obniżeniu do 150 kg - dobry kierunek!
Na zdjęciu Prezes PTR z ciekłopaliwowcem z ILotu w rękach (z grafitową komorą spalania), na stoisku wystawowym Blue Dot Solutions, gdzie z kolei my prezentowaliśmy rakietę Candle2 do projektu DEWI.
W ogólności impreza udana. Najważniejsze, że nastąpił zwrot podejścia do rakiet badawczych w ogóle. O budowie polskich rakiet także nośnych mówi się już oficjalnie, choć żadnych szczegółów na razie nie ma.
pzdr
Re: ILR-33 Bursztyn na Targach MSPO Kielce 2015
Super! Również po konferencji w Rzeszowie można to zauważyć. Widać ogólnie ożywienie "sektora kosmicznego" co bardzo cieszy. Jeszka kilka lat temu w ogóle budowa jakiś poważniejszych rakiet była zaledwie w sferze fantazji co niektórych pasjonatów tematem. Teraz wiele instytucji zaczyna się angażować bardzo poważnie, każdy chce dołożyć swoje 3 grosze. Jedni dlatego, że ich to fascynuje, inni dlatego, że można na tym zrobić interes ale kierunek jest wspólny.robercik pisze: Najważniejsze, że nastąpił zwrot podejścia do rakiet badawczych w ogóle. O budowie polskich rakiet także nośnych mówi się już oficjalnie, choć żadnych szczegółów na razie nie ma.
Czyli jednak z grafitu Są dane na temat ciśnienia w komorze? Ostatnio trafiłem na ładny wykres wytrzymałości grafitu od temperatury. W przeciwieństwie do większości materiałów jego wytrzymałość rośnie i to około dwukrotnie.