Chyba jeszcze na wczesnym etapie prac legislacyjnych, zobaczymy jaka będzie ostateczna wersjafilipberet pisze:Witam
Projekt ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Kosmicznej. Warto przeczytać.
http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/Pr ... 9-2013.pdf
Pozdrawiam
Ciekawostki
Re: Ciekawostki
Re: Ciekawostki
BRITE-PL-2 2 godziny temu zostala wyslana w kosmos.
http://www.nasaspaceflight.com/2014/08/ ... rite-pl-2/
http://www.nasaspaceflight.com/2014/08/ ... rite-pl-2/
Re: Ciekawostki
Jak dla mnie te satelity (Brite-PL-1, Brite-PL-2) powinny nazywac sie Bolek i Lolek. Powaznie. To tyle jezeli chodzi o moj komentarz...
Re: Ciekawostki
Tutaj widac Chinski transporter kolowy uzyty do przetransportowania rakiety na wyrzutnie.forsker pisze:Jak dla mnie te satelity (Brite-PL-1, Brite-PL-2) powinny nazywac sie Bolek i Lolek. Powaznie. To tyle jezeli chodzi o moj komentarz...
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... msg1244992
Re: Ciekawostki
Wyglada na to, ze Grasshopper na chwile obecna zakonczyl testy.
Ciekawe ile czasu zajmie im zbudowanie nowej platformy testowej.
Ciekawe ile czasu zajmie im zbudowanie nowej platformy testowej.
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Ciekawostki
Placydo, ciekawe jak to skomentuje Musk i jaki wpływ będzie miało to zdarzenie na opóźnienia w SpaceX .
Re: Ciekawostki
verex pisze:Placydo, ciekawe jak to skomentuje Musk i jaki wpływ będzie miało to zdarzenie na opóźnienia w SpaceX .
Film:http://gray-uploads.s3.amazonaws.com/ft ... er__2_.m4v
Od dawna bylo mowione, ze to sa tylko testy. Jak wylaczali z testow GH1 to padlo nawet zdanie, ze sa zawiedzeni, ze sie nie rozbil - to znaczylo, ze nie testowali dostatecznie mocno.
W tej chwili w Nevadzie znajduje sie juz prawdopodobnie blizniacza platforma testowa.
Wybuch rakiety byl w pelni kontrolowany, decyzje o wysadzeniu z tego co rozumiem podjela sama rakieta.
Ostatnio zmieniony niedziela, 24 sie 2014, 10:12 przez placydo, łącznie zmieniany 1 raz.
- filipberet
- ***
- Posty: 97
- Rejestracja: środa, 5 lut 2014, 07:36
- Lokalizacja: Białystok, Choroszcz
Re: Ciekawostki
Witam
czyszczenie kosmosu po rosyjsku - http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14223
warto również przeczytać: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14226 ; http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14225
Pozdrawiam
czyszczenie kosmosu po rosyjsku - http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14223
warto również przeczytać: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14226 ; http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14225
Pozdrawiam
Up Up and Away
Re: Ciekawostki
filipberet pisze: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14226
http://en.wikipedia.org/wiki/Commercial ... evelopment
Przeciez to jest wiadomo juz od paru lat.
filipberet pisze: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14225
Bzdura.
Start rakiety to prawda. Reszta to bzdura. Fregata tak spierniczyla trajektorie, ze satelity sa nie do odratoania.
"The Fregat rocket stage, manufactured by NPO Lavochkin of Russia, was supposed to put the two payloads in a circular orbit 23,522 kilometers (14,615 miles) above Earth with an inclination of 55 degrees.But the upper stage deployed the twin Galileo satellites in an incorrect orbit with a low point of about 13,700 kilometers (8,500 miles) and a high point of approximately 25,900 kilometers (16,100 miles), according to tracking data from the U.S. Air Force's space surveillance network.In a statement released Saturday, Arianespace said data provided by European Space Agency and French telemetry stations showed the Galileo satellites in an orbit tilted at an angle of 49.8 degrees to the equator."
Re: Ciekawostki
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu przeglądam to forum i mam parę pytań. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. A więc tak:
1. Dobrze wykonany blok karmelkowy nie powinien mieć takich wad jak pęknięcia, niedolewy czy porowatość. Dlaczego nie wykonywane są karmelki klasyczną technologią odlewniczą? Odpowiedni dobór układów wlewowych, przelewów itd. powinien wyeliminować te wady?
2. Przy obliczaniu powierzchni otworu wylotowego, należy obliczyć stosunek powierzchni spalanej z wylotową. Powierzchnia spalania podczas pracy silnika cały czas rośnie, więc przyjmujemy tą końcową? Jak dobrać współczynnik Kn i czy jest jakaś zależność między nim a ciśnieniem roboczym?
3. Jak obliczyć ciśnienie, przy którym silnik zostaje rozerwany?
(Rm*przekrój ścianki)/(ciśnienie* powierzchnia płaszczyzny pokrywającą się z osią)=1?
4. Jak przeliczyć impuls całkowity na moc silnika? Dla przykładu silnik o ciągu 100N i czasie pracy 1s który został odpalony gdy już poruszał się z ogromną prędkością wytworzy pracę większą niż wynosi kaloryczność spalonego paliwa? (Praca=ciąg*droga). A więc ciąg maleje wraz ze wzrostem prędkości?
5. Dlaczego nie stosuje się lodu jako elementu zwiększającego masę wyrzucanego paliwa? Sublimujący lód dodatkowo zwiększałby objętość wyrzucanych gazów powodując wzrost ciśnienia, a odpowiednio ukształtowany walec może mógłby zastąpić izolację termiczną?
6. Dlaczego nie przykłada się wagi do przepływu gazów w silniku? Chodzi mi głównie o wewnętrzną część silnika która znajduje się przy wylocie. Wyprowadzenie gazów do otworu elementem przypominającym stożek powinno wpłynąć na zmniejszenie oporów aerodynamicznych w silniku? Czy to nie ma większego znaczenia a tylko zwiększa masę?
1. Dobrze wykonany blok karmelkowy nie powinien mieć takich wad jak pęknięcia, niedolewy czy porowatość. Dlaczego nie wykonywane są karmelki klasyczną technologią odlewniczą? Odpowiedni dobór układów wlewowych, przelewów itd. powinien wyeliminować te wady?
2. Przy obliczaniu powierzchni otworu wylotowego, należy obliczyć stosunek powierzchni spalanej z wylotową. Powierzchnia spalania podczas pracy silnika cały czas rośnie, więc przyjmujemy tą końcową? Jak dobrać współczynnik Kn i czy jest jakaś zależność między nim a ciśnieniem roboczym?
3. Jak obliczyć ciśnienie, przy którym silnik zostaje rozerwany?
(Rm*przekrój ścianki)/(ciśnienie* powierzchnia płaszczyzny pokrywającą się z osią)=1?
4. Jak przeliczyć impuls całkowity na moc silnika? Dla przykładu silnik o ciągu 100N i czasie pracy 1s który został odpalony gdy już poruszał się z ogromną prędkością wytworzy pracę większą niż wynosi kaloryczność spalonego paliwa? (Praca=ciąg*droga). A więc ciąg maleje wraz ze wzrostem prędkości?
5. Dlaczego nie stosuje się lodu jako elementu zwiększającego masę wyrzucanego paliwa? Sublimujący lód dodatkowo zwiększałby objętość wyrzucanych gazów powodując wzrost ciśnienia, a odpowiednio ukształtowany walec może mógłby zastąpić izolację termiczną?
6. Dlaczego nie przykłada się wagi do przepływu gazów w silniku? Chodzi mi głównie o wewnętrzną część silnika która znajduje się przy wylocie. Wyprowadzenie gazów do otworu elementem przypominającym stożek powinno wpłynąć na zmniejszenie oporów aerodynamicznych w silniku? Czy to nie ma większego znaczenia a tylko zwiększa masę?