Hamownia do testów dyszą w dół
: sobota, 5 lip 2014, 00:01
Na potrzeby testowania niedużych silników hybrydowych zacząłem budowę hamowni umożliwiającej testowanie silników dyszą w dół. W przypadku gdy nie można oddzielić komory spalania od zbiornika taki układ jest konieczny.
Hamownia pozwoli na testy silników o maksymalnym ciągu do 40kg. Wykorzystana będzie belka tensometryczna o zakresie do 20kg a w razie potrzeby siła będzie dzielona przez 2 za pomocą dźwigni. W skład stanowiska wejdzie wzmacniacz konstrukcji Jaskiniowca oraz rejestrator Velleman (opisany tutaj).
Konstrukcja będzie zbudowana głównie z profili stalowych 100x100x3. Zdecydowałem się na tak pancerną konstrukcję ze względu na to, że miałem sporo ścinków do zagospodarowania a przy okazji nie będzie wymagała żadnego dodatkowego balastu
Pionowe słupki długości 110cm.
Poziomy profil z otworami montażowymi pod belkę i opcjonalnie dźwignię.
Nogi.
Nogi będą odkręcane od ramy do transportu, nakrętki zamknięte wewnątrz profilu.
Zaślepianie końców.
Już nabiera kształtu ale jeszcze nie pospawane.
Jutro dalsza część pracy.
Hamownia pozwoli na testy silników o maksymalnym ciągu do 40kg. Wykorzystana będzie belka tensometryczna o zakresie do 20kg a w razie potrzeby siła będzie dzielona przez 2 za pomocą dźwigni. W skład stanowiska wejdzie wzmacniacz konstrukcji Jaskiniowca oraz rejestrator Velleman (opisany tutaj).
Konstrukcja będzie zbudowana głównie z profili stalowych 100x100x3. Zdecydowałem się na tak pancerną konstrukcję ze względu na to, że miałem sporo ścinków do zagospodarowania a przy okazji nie będzie wymagała żadnego dodatkowego balastu
Pionowe słupki długości 110cm.
Poziomy profil z otworami montażowymi pod belkę i opcjonalnie dźwignię.
Nogi.
Nogi będą odkręcane od ramy do transportu, nakrętki zamknięte wewnątrz profilu.
Zaślepianie końców.
Już nabiera kształtu ale jeszcze nie pospawane.
Jutro dalsza część pracy.