Shizo Rocket Application

Dyskusja na temat programów przydatnych w modelarstwie rakietowym (linki, ciekawe strony)
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Nawet nie wiem co to "pingwinowa" :lol:

Bez przesady, to nie jest program na sprzedaż, lista rzeczy które chciałbym w tym programie jeszcze zrobić jest spora, ale puki symulacje wypadają dobrze, przy permanentnym braku czasu nie mam motywacji :D

Jeśli ktoś z modelarzy używa wyłącznie maca, oraz jeśli można kod źródłowy przekompilować w 5min mogę to zrobić, jeśli mnie ktoś nauczy :wink:



pzdr
Gość

Post autor: Gość »

co do programu, wczoraj zainstalowalem programik, i juz na wstepie sama instalka wymaga poprawki w formie zapytania lub check opcji ikonek na deskopie lub listwie, cos trudno znalezc ikonki programu na deskopie.



Co do interfejsu uzytkownika wypadalo by zrobic zakladki, i na nich

wprowadzic pola danych dla poszczegolnych opcji rakiet, rozwinac menu.





Powodzenia w dalszych implemetacjach plikow danych silnikow, lub rakiet z takich programow jak spacecad, rocksim.
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Zapewne chodzi tu o OS-a ktorego maskotka jest pingwin. Linux sie to nazywa. Pisze "zapewne" gdyz zaden szanujacy sie programista nie uzywa takich okreslen jak pinginowo, winzgrozowo czy jabcokowo :)



Co do samego programu to sa tylko dwie rzeczy ktore bym zmienil:

- waga w gramach

- usunalbym te rakiete ktora na zdjeciu zakrywa andzeja Obrazek



Reszta jest bardzo czytelna i bez niepotrzebnych wodotryskow
Gość

Post autor: Gość »

LINUX
Gość

Post autor: Gość »

... lub inne skojarzenia.



Obrazek



pododbny program napisany przeze mnie w Delphi pod OS Windows lub

w Lazarusie freepascal pod OS Linux moze wygladac tak, kompaktowo.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Cześć

Układ programu który zaproponowałeś jest także dobrym rozwiązaniem, okno pracy może się znacznie zmniejszyć.

W moim zamyśle miałem program o widoku "analogowym" (tu porównanie do konsolety mikserskiej). Celowo starałem się aby wszystko było na jednej planszy bez zakładek, wyskakujących modalnych okienek i zagnieżdżonego menu. Starałem się aby całość zmieściła się na ekranie 15 cali (standardowy laptop).

Na razie wszystko się mieści więc nie będę zmieniał - nie lubię skakać po zakładkach :wink: A jak się nie zmieści to zmniejszę wykres :D



Jeśli piszesz swój program służę konsultacją (jeśli chodzi o zagadnienie symulacji, nie zaś o programowanie).



pzdr
Gość

Post autor: Gość »

co do zakladek, moga bardzo przydac sie na mobile PC, PDA, SmartPhone, iPOd-ow.



Symulacje owszem ale z wyrzutnia, masz takowe doswiadczenia?

wtedy podprogram wygladal by jak nizej



Obrazek





a barwna symulacja uwzgleniala by optymylizacje parametrow rakiety, czlonu startujacego z parametrami wyrzutni ( dlugosc, przekroj ) z wypychajaca powierzchnia stozkowa ( cisnienie wypychajace, rozlad temperatury gazow, sounding ), profilowanymi prowadnicami jak na rys. ponizej.



Obrazek



Codzilo by o dokladne wyznaczenie warunkow poczatkowych i brzegowych lotu rakiety, takze w innym polozeniu wyrzutni odbiegajcej od pionu.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

To co pokazałeś odbiega trochę od zasady działania typowej wyrzutni bezodrzutowej. W moim programie uwzględniam jedynie tarcie o prowadnicę. Zaniedbuję "odbicie" od podłoża. Dodatkowa siła jest spora - jeden z silników wykopał w torfie dziurę na szpadel, drugi wydmuchał 5l wody z garnka, a jeszcze inny zerwał z podstawy przykręcony gruby karton. Poza tym symulacje dają błąd czasowy w okolicy 1 s. Teraz to wykumałem :idea: a już zastanawiałem się czy to współczynnik Cx wynosi 0,1 skoro w rzeczywistości wszystko dzieje się o tą sekundę szybciej :lol:



Twoja wyrzutnia to po prostu działo, a rakieta to pocisk podkalibrowy. W takich warunkach wyrzutnię można nieźle skrócić ale myślę że nikt z modelarzy nie zastosuje takiego patentu - nie widać rakiety na wyrzutni :!:



pzdr
Gość

Post autor: Gość »

... dlaczego od razu dzialo bezodrzutowe?, moze to byc po dodaniu czujnikow cisnienia i tempertury dodatkowa komora pomiaru parametrow dynamicznych silnika i rakiety.



Po za tym jak piszesz wyzej symulacje nie uwzgledniaja kinematyki chemicznej, asymptotycznych i fraktalnych ruchow wyrzucanych czastek

paliwa stad roznice.



Metode kalkulacji trajektorii lotu rakiety Fehsken-Malewickiego zaimplementowales?
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

No nie zrozumieliśmy się. Twój rysunek przedstawia właściwie hybrydę działa i wyrzutni rakietowej i jest to jak najbardziej konstrukcja która zapewni odrzut wyrzutni. Generalnie odrzut jest wadą artylerii :D



Tak czy owak nie wiem jak na razie do czego zmierzasz, piszesz program do symulacji? chcesz wymyślić jakąś lepszą koncepcję wyrzutni? zamierzasz zbudować komorę do dodatkowych pomiarów dynamicznych silników i rakiet ? a może chcesz uwzględnić "asymptotyczne i fraktalne ruchy wyrzucanych cząstek paliwa" żeby Twoja symulacja była dokładna?



Wycofuję się z oferty, w kalkulacji trajektorii lotu rakiety metodą Fehsken-Malewickiego także nie pomogę. Powodzenia :D



pzdr
ODPOWIEDZ